Technológiasemlegesség mellett tette le a voksát a BMW, így egy darabig még velünk marad az aktuálisan forgalmazott BMW 3-as sorozat is, sőt annak M3-as változatát is életben tartják némi elektrifikációval. De az M GmbH nyitott a jövőre, lehetőséget lát a Neue Klasse műszaki alapban, ezért gőzerővel fejleszti már az i3 M-et, ami az akkumulátoros-elektromos 3-as sorozat csúcsmodellje lesz a maga 4 hajtómotoros összkerékhajtásával.
Persze a vastag álcázás még nem sokat árul el a végleges megjelenésről, de azért ki lehet venni az erősen kiszélesített kerékjáratokat, és hogy a karcsú, egyenes vonalak passzolnak ahhoz, amit anno a Neue Klasse tanulmány mutatott. A BMW i3 M-ben is szerephez jutó, még mindig tesztelés alatt lévő, 4 hajtómotoros, nagy teljesítményű hajtást egyébként 3 év alatt hozták tető alá a BMW mérnökei, mert az egyszerű működőképességen felül fontos volt számukra, hogy az új autó elektronikája is képes legyen a megfelelő módon kezelni a hajtást, amely a fejlett elektronikus szabályozással új szintre emeli majd a villanyautó-vezetési élményt.
A BMW M állítása szerint az új villanyautó a versenypályán az aktuális, benzines modellekhez hasonló köridőkre képes, és erre az extrém igénybevételre felkészítik az akkumulátor hűtését is. Azt még nem mondják meg, mikor lesz megvásárolható a BMW i3 M, de arra várhatóan még várni kell majd pár hónapot az alapját jelentő villanyautó bemutatását követően.