Szuperolcsó villanyautót fejleszt Malajzia legnagyobb autógyártója

Fotó: Perodua
Vágólapra másolva!
A Perodua most bemutatott e-MO II tanulmánya a jövőre érkező olcsó – 4,4-8 millió Ft közötti vételár - villanyautó előzetese.
Vágólapra másolva!
Fotó: Perodua

Malajzia legnagyobb autógyártója az 1993-ban alapított Perodua, amely állami felkérésre fejleszt olcsó villanyautót 3 helyi egyetemmel közösen. Idén tavasszal állították ki a Myvi modelljük átépítésével készített eMO-I-es tanulmányt, a most bemutatott eMO-II már egyedi karosszériát kapott – állítólag ez már nagyon közel áll a 2025-től megvásárolható szériamodellhez.

Fotó: Perodua

Noha a cégben a Toyota-konszernhez tartozó Daihatsu márkának 25%-os részesedése van, a malájok saját maguk fejlesztették ki az akkumulátoros-elektromos hajtást. A teljesen működőképes tanulmányautó építését az egyébként egyedi sportkocsik építésével foglalkozó Bufori manufaktúra végezte a Perodua formatervezőinek felügyelete mellett. A maláj kormányzat jövőre megszünteti az aktuális villanyautó-támogatási rendszerét, helyette a 100 000 ringgit (8,8 millió Ft) alatti áron megvásárolható villanyautókat támogatja csak adómentességgel.

Fotó: Perodua

A Perodua eMO-II szériaváltozata az 50 000-90 000 ringgit (4,4-7,93 millió Ft) közötti áron lesz megvásárolható, és ez még csökkenni fog. A gyártásindításkor még importálják a hajtómotort, az invertert és az akkumulátort (CATL) is, de már elkezdték a tárgyalásokat helyi vállalkozásokkal a helyi alkatrészgyártás megindításáról. Az állami kezdeményezésre olcsó villanyautót fejlesztő Perodua egyébként együttműködési szerződést kötött a Petronas olajtársasággal, amely a töltőállomásain elektromos töltőoszlopokat telepít majd – az egész országot lefedik 40-50 km-es intervallumban. A Perodua az első időszakban mindössze 500 darab eMO-II gyártásával számol, de felkészültek az igények szerint a kapacitás emelésére.
 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!