A kitzbüheli Jégversenyen lesz a közönségpremierje az Audi Q6 e-tron offroad-nak

Egy ideje már az aszfaltozott versenypályák mellett terepen is kalandozik az Audi, gondoljunk csak a Dakaron induló, benzinnel tankolható villanyautóra. A felső tízezernek szóló kitzbüheli jégversenyre megépítették az Audi A6 e-tron offroad nevű tanulmányt, amellyel azt akarják bizonyítani, hogy némi segítséggel a villanymotoros szabadidő-autók is lehetnek terepjárók.
Ez a segítség jelen esetben portálhidakat jelent, tehát előre és hátra olyan felfüggesztés került, amelynél a kerekeknél még egy további fogaskerék-áttétellel módosítják az áttételezést, és ezt kihasználva megnövelik a hasmagasságot is. Egészen pontosan 160 mm-rel kerül magasabbra a karosszéria, a nyomtáv 250 mm-rel lett szélesebb. A villanymotorok miatt olyan áttételezést választottak, amelyek 50%-kal (belső égésű motoroknál ez az érték 20-30% közötti) növelik a keréken jelentkező nyomatékot 13 400 Nm-re, így a csúcssebesség 175 km/órára csökken, cserébe 100%-os, azaz 45°-os emelkedőn is fel tud mászni az autó.
Egyelőre nem árulták el, mi lesz a Premium Platform Electric építőkészlethez kifejlesztett portálhidak sorsa, megmarad-e tanulmány stádiumban, netán – minden bizonnyal limitált számban készülő – szériamodellnél is bevetik majd azokat? Egy biztos, az Audi Q6 e-tron offroad február elsején debütál mozgásban a kitzbüheli nagyközönség előtt.