Az anyagból kiderül, hogy 2024-ben jelentősen, 46 százalékkal nőtt a torlódásokban elvesztegetett idő a fővárosban, mivel egyre több a dugó Budapest belső kerületeiben - írta az Autósélet.
A TomTom 2024-re vonatkozó forgalomlefolyási adatai szerint
Budapest 5 km sugarú belső zónájában az átlagos autósok egy év alatt 110 óra időveszteséggel számolhatnak
a csúcsforgalmi időszakban, miközben a hasonló méretű Bécsben 95, Prágában 92, Varsóban 90, Münchenben pedig 80 óra a dugóban eltöltött idő. Térségünkben egyedül a bukaresti torlódási jellemzők rosszabbak a budapestinél, ott 150 órával kalkulálhatnak a közlekedők.
A Magyar Autóklub szerint a főváros közlekedési infrastruktúrájának majdnem minden fő szegmense elmaradást mutat Bécshez vagy Prágához mérten. Utóbbiak belső útgyűrűi jóval nagyobb áteresztőképességűek, ráadásul a fővárosi hídkapacitások is elmaradnak az optimálistól - például Bécs, London és Párizs azonos folyószakaszát másfélszer jobb autós hídkínálat jellemzi.
Különösen nagy gondot okoz, hogy – a környezettudatosság jegyében – az etalonnak tekinthető, fejlett városok autómentesítési példáit igyekszünk utánozni, holott eleve lemaradásban vagyunk a közlekedési infratruktúra tekintetében. A Magyar Autóklub által jegyzett szakanyag teljes változatát ide kattintva olvashatják el.