Megünnepli a Mazda, hogy 3 évtized után tért vissza a motorsport világába

Fotó: Mazda
Vágólapra másolva!
A japán piac számára 197 lóerős vászontetős Mazda MX-5-öst készítenek, egyébként meg gyári tuningalkatrészeket.
Vágólapra másolva!
Fotó: Mazda

Nem sokkal azt követően, hogy történelmi győzelmet aratott LeMans-ban a Wankel-motoros Mazda 787, a japánok kivonultak a versenysportból, ahová csak 2021-ben tértek vissza a Spirit Racing istállóval. Ez aktuálisan a japán Super Taikyu bajnokságban indít egy Mazda3-as és egy Roadstert megújuló forrásból származó üzemanyaggal, illetve most elkezdik a versenysport világának népszerűsítését. Ebből az alkalomból a Tokyo Auto Salon kiállításon bemutatták a Mazda Spirit Racing Roadster 12R-t.

Fotó: Mazda

Ennek újdonsága a 2,0 literes motor – Japánban ez az erőforrás egyébként csak az RF karosszériában érhető el –, amelynek a teljesítményét 184-ről 197 lóerőre növelték módosított hengerfej, dugattyúk, kipufogórendszer, vezérműtengelyek segítségével, és rögtön a hűtőrendszert is a fokozott igénybevételhez igazították. Szélcsatornában készítették az új légterelőket, amelyek nagy sebességnél javítják a stabilitást. Recaro kagylóülésekben foglalnak helyet az utasok, akikre 4 pontos versenyövek vigyáznak, a Rays TE37 kovácsolt alufelnik mögött jól látható vörös nyergeket használó Brembo fékrendszer dolgozik, a lengéscsillapítókat a Bilstein szállítja. Az utastérből teljesen eltüntették a karóm díszeket, hogy a csillogás ne zavarja a sofőrt, a Super Taikyu versenyautóból érkezik az Alcantara kárpit. Amíg a komplett autóból csak 200 példányt építenek, a Mazda tartozékkínálatban hamarosan megjelennek majd a Spirit Racing alkatrészek a Mazda MX-5 számára, amivel a meglévő autók tulajdonosai fokozhatják roadsterük tudását.

Fotó: Mazda

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!