20,85 milliárd Ft-ért cserélt gazdát Fangio és Moss versenyautója, ami rekord a Grand Prix versenyautók között

Az RM Sotheby’s árverési ház szervezte meg az értékesítését az 1954-ben gyártott Mercedes-Benz W 196 R Stromlinienwagen versenyautónak, a hírverés kedvéért már tavaly elvitték az autót a Pebble Beach-i rendezvénysorozatra, mielőtt február 1-én Stuttgrartban, a Mercedes-Benz Múzeumban zárt körű rendezvényen eladták azt. A 00009/54 alvázszámú ezüstnyíllal Juan Manuel Fangio megnyerte az 1955-ös Formula Libre Buenos Aires Grand Prix versenyt, az 1955-ös Olasz Nagydíjon Sir Stirling Moss vezette az autót. Az még jórészt eredeti állapotában van, hiszen a LeMans-i 24 óráson bekövetkezett baleset miatt a Mercedes-Benz csapat 2 évtizedre beszüntette a működését, az autó pedig az Indianapolis Speedway múzeumába került.
Személyesen és telefonon is érkeztek az ajánlatok, 20 000 000 euróról indultak, végül 46 500 000 euró lett a leütési ár, erre még rájön az árverési ház 10%-os jutaléka, így 51 550 000 euróért (20,85 milliárd Ft) cserélt gazdát a W 196 R Stromlinienwagen, ami ezzel a világ legdrágább, árverésen értékesített Grand Prix versenyautója lett.