Érzelmi húrokat penget - bemutatjuk az Alfa Romeo Juniort!

Vágólapra másolva!
Olasz formatervvel, francia eredetű hibrid vagy elektromos hajtással és városbarát méretben érkezik az új Junior (leánykori nevén Milano), immár a hazai szalonokba is. Fontos küldetése, hogy a kis SUV-ok ligájában pörgesse fel a márka eladásait, és erre jó esélyei vannak.
Vágólapra másolva!

1. Új fészekaljból származik

Különleges helyzet állt elő az Alfa Romeónál a három SUV-modell génállományával: a nagy, korosodó Stelvio az önálló Giorgio platformra, a középső Tonale a Fiat-eredetű Small Wide padlólemezre, míg a legkisebb Junior a Stellantis konszern francia tervezésű e-CMP2 alapra épül. Senki sem csinál titkot abból, hogy a 115 éves, szebb napokat is látott márka eladásainak jelentős fellendülését várják a 4,17 méter hosszú, tehát a Suzuki Vitarához hasonló méretű Juniortól, amely az első elektromos hajtással is kapható Alfa Romeo, és Lengyelországban készül – utóbbi tény miatt fúrta meg az olasz kormány az eredetileg neki szánt Milano nevet.

Felszereltségtől függően klasszikus (Leggenda) vagy modern (Progresso) hűtőrács-pajzs díszíti az orrát. Emellett a középen elhelyezett rendszám is jelzi az új időket az Alfánál
Fotó: Alfa Romeo

2. Szokatlan, de érdekes formavilág

Egy Alfának fontos az érzelmekre hatnia, és ebben most sincsen hiány: lendületes az övvonal, rövidek a túlnyúlások, izgalmasok a lemezfelületek és feltűnő a függőlegesen lecsapott far – a lámpáiba még a Maserati 3200 GT-t is beleláthatjuk. 

Alapesetben 17 vagy 18 colos kerekeken gördül a Junior, kivéve a Veloce sportkivitelt, mely óriási, 20-as kerekeket kap. 

Számos izgalmas részletmegoldást rejt a forma, köztük a kétféle, klasszikus vagy modern kivitelben elérhető Scudettót, vagyis hűtőrács-pajzsot. Amúgy az elektromos kivitelek motorháztetője alá Mopar kábeltartó rekesz kérhető, a csomagtartó pedig hajtástól függően 340, 400 vagy 415 literes. 

Három-három LED-szegmens világít a hátsó lámpákban, akárcsak elöl a fényszórókban. Hat színből lehet választani, akár fekete tetővel kombinálva is; az Ibrido Q4 kivitel hátul is hajt
Fotó: Alfa Romeo

3. Csőműszer-hatás és fizikai gombok

Örömteli, hogy a belsőépítészek szakítani tudtak a napjaink műszerfalait uniformizáló divattal, és nem építették egybe a 10,25 colos kijelzőket. Helyette a vezetővel klasszikusan alfás, kerek árnyékolók alól néz farkasszemet a valójában szögletes formájú digitális műszeregység, középen pedig az érintőképernyős multimédia olyan funkciókat kínál, mint navi töltőpont-keresése vagy a ChatGTP támogatású beszédvezérlés. Szépek a szélső kerek légbeömlők és a kárpitok, külön jó hír, hogy a klímavezérlés fizikai gombsort kapott. Ebben a kategóriában átlagosnak számít a helykínálat, de megnyerő a hangulat, különösen a Velce kivitel komoly Sabelt sportüléseivel.

Jó ízléssel formázták a műszerfalat, a Veloce kormányáttétele igen direkt,14,6:1. Láthatóan Stellantis-eredetű középen lent az irányáltó pöcök, van persze DNA menetmódválasztó is 
Fotó: Alfa Romeo

4. Három hengertől a kigyúrt Velocéig

Napjaink autóvásárlási trendjeire okosan reagálva nem csak villanyautóként elérhető a Junior, hanem a Stellantis-féle hibrid hajtással is. Ez a változat Ibrida néven fut, láncos vezérlésű, 1,2-es turbómotorral (136 lóerő), 48 voltos elektromos rendszerrel, alapáron automataváltóval, felárért Q4 néven összkerékhajtással. 

Négy hengerről ne álmodjunk, nagyobb teljesítményhez benzin helyett áramot kell „tankolni”,

méghozzá a kétféle Elettrica változat egységesen 54 kWh-s akkujába. Itt 156 lóerő jelenti a belépőt, akár 410 km-es WLTP-hatótávval, de még izgalmasabb a végső specifikációnál 280 lóerőre felsrófolt, a fronthajtást sperrdiffivel kompenzáló Veloce. 

Rejtett hátsó kilincset alkalmaznak, akárcsak anno a sikeres Alfa 156-nál. Teljesen átdolgozták a Stellantis-féle futóművet az olaszok a 25 mm-es ültetésű, nagy fékes Veloce csúcsmodellnél
Fotó: Alfa Romeo

5. Akár nyolcmillió forintos árkülönbség

Komolyan kezelésbe vették a sportváltozat futóművét (feszesebb hangolás, direktebb kormány, nagyteljesítményű Brembo fékek stb.), amivel igen távol került a Veloce kommersz rokonaitól, például az Opel Mokkától. Ezt nem csak az 5,9 másodperces 0-100 km/h sprintideje, hanem 18,99 millió forintos ára is jelzi, miközben a gyengébb villany-Junior 3,5 millióval olcsóbban is elérhető. Mégsem ez, hanem a hibrid változat teheti ki az eladások zömét, amiből az egész jól felszerelt Core alapmodellt akciósan 10,99 millió forintért hirdetik, míg nem sokkal drágábban a Speciale bevezető széria próbálja megdobogtatni a várhatóan nem kis arányban női szíveket. 

Látványosak az alapülések is, a régi milánói címerlogóval (embert bekebelező sárkánykígyó). Opcióként masszázsfunkciós fotelek, vagy alcantara betétes Sabelt Corsa kagylók kérhetők
Fotó: Alfa Romeo
Alfa Romeo Junior bemutató
Alfa Romeo Junior bemutató
Alfa Romeo Junior bemutató
Alfa Romeo Junior bemutató

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK:


 

 

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!