Az elmúlt hat évben ötödször lett vezető autómárka a Toyota az internetes keresésekben. A japánok például jellemzően (155 országból 64-ben) ott bizonyultak a legkeresettebb autómárkának, ahol valamilyen okból a nagyon megbízható, elpusztíthatatlan, ugyanakkor rendkívül takarékos autókra van a legnagyobb igény.
A Toyota ezért Afrikában, Óceániában, valamint Ázsia és Dél-Amerika bizonyos országaiban vezet toronymagasan a mezőny előtt. A vezető szerep oka Afrikában, Ázsiában és Dél-Amerikában egyértelmű: egyrészt az életszínvonal itt alacsonyabb, mint Észak-Amerikában és Európában, ezért a megfizethető, de megbízható autók iránt a legnagyobb a kereslet, a Toyota erősségei között pedig mindkét jellemző ott van.
A másik ok az, hogy ezeken a vidékeken gyakorta kell mostoha körülmények között és ritka szervizhálózat mellett üzemeltetni az autót. A Toyota erre a kihívásra is frappáns válaszokat ad: a Hilux és a Land Cruiser különböző változatai éppen elpusztíthatatlanságuk miatt híresek és keresettek világszerte. Ausztráliában és Új-Zélandon anyagilag jobban megy az emberek sora, de itt szintén jellemző a földút és a vidéki életvitel, ezért a Toyoták a megbízhatóságuk mellett a takarékosságuk miatt népszerűek.
Érdekes átrendeződés figyelhető meg a japán listavezető mögött. A felmérésben 2019-ben még nem is szereplő Tesla például immár a második legkeresettebb autómárka a neten, sőt 34 országban az amerikai márka vezet. A Tesla berobbanásáig rendre a BMW végzett a Toyota mögött, majd a Mercedes következett, de a stuttgarti márka 2023-ban már csak az ötödik, míg tavaly a középszerű tizenötödik helyre futott be.
(Forrás: Smarter Media)