Vizsgálják, hány győri Audi érintett a VW-botrányban

gdp növekedés, audi gyár, győr, autó, audi, gazdaság
Győr, 2013. június 12. Alkalmazottak dolgoznak a gyártósoron az Audi győri járműgyárában, ahol megkezdték az A3 Limousine sorozatgyártását 2013. június 12-én. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd
Vágólapra másolva!
A Volkswagen-konszern kétliteres dízelmotorjait úgy programozták, hogy kedvezőbb emissziós értéket produkáljanak mérőpadon, mint az utcán. Nemsokára kiderül, hány készült közülük a győri Audi gyárban, ahol nem túl szerencsés időzítéssel épp most lesz vezetőváltás.
Vágólapra másolva!

Mennyire érintett a győri gyár a Volkswagen konszern észak-amerikai emissziós csalása miatti botrányban? Ezt a kérdést tettük fel az Audi AG technológiáért felelős kommunikációs vezetőjének, de válaszában még időt kért: vizsgálat fogja rövidesen tisztázni a pontos adatokat. Továbbított viszont egy közleményt, amelyben a konszern elnöke,

Martin Winterkorn bocsánatot kér a vásárlóktól,

a hatóságoktól, a nyilvánosságtól és a VW-csoport 600 ezer munkatársától a csalás miatt.

Forrás: Origo

Utóbbiak közül 13 ezren a Győri gyárban dolgoznak, ahol az elmúlt években óriási beruházásokra került sor. Most itt készül a két TT (Coupé, Roadster) mellett az A3 Limousine és a Cabrio is, és nem csak összeszerelésre kerül sor, hanem a teljes gyártási folyamat ide költözött.

Az Audi Hungária adatai szerint tavaly 135 722 kocsi készült Magyarországon,

de arra még nem tudtak választ adni, hogy mekkora volt ebből az emissziós ügyben érintett amerikai exportmodellek aránya.

Forrás: ©Stefan Warter/Audi AG/Stefan Warter

Győr ugyanakkor nem az autó-, hanem sokkal inkább a motorgyártása miatt kiemelten fontos a VW-konszern életében, a többi márkának (Volkswagen, Seat, Skoda, sőt, részben a Lamborghininek is) innen szállítanak erőforrásokat. Még nem nyilvános, hogy a világszerte 1,1 millió érintett autó közül hányhoz készült itt a kétliteres, EA189 kódú dízel, de az biztos, hogy

az Audi Hungária TDI-hatalommá nőtt.

A tavaly összesen gyártott 1 973 734 motorból már 734 224 darab dízelüzemű volt.

Forrás: Origo

Magát az üzemet egy félkész Rába-csarnok helyén 1993-ban építették, méghozzá iparági szóbeszéd szerint most lemondott konszernvezér, a budaörsi sváb-magyar származású Martin Winterkorn személyes közbenjárására. Mára az ex-cégvezető a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem díszdoktora, és emellett szoros együttműködést épített ki a Széchenyi István Egyetemmel is.

Forrás: Audi Hungária

Winterkorn távozása most eldőlt, ugyanakkor VW-botránytól függetlenül

a magyar Audi üzem élén is október elsején vezetőváltás történik.

Mint már hónapokkal ezelőtt bejelentették, 13 év után Thomas Faustmann elhagyja az országot, és a neckarsulmi gyár igazgatójaként folytatja, Peter Kössler érkezik a helyére Ingolstadtból.