Többet fogyaszthatnak a visszahívott Volkswagenek

Volkswagen dízel
Vágólapra másolva!
Autóipari szakértők szerint szoftvercserére és valószínűleg mechanikai beavatkozásra is szükség lehet a dízelbotrányban érintett 11 millió motornál. Ez feltehetőleg a teljesítmény és a fogyasztás rovására megy majd.
Vágólapra másolva!
Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Karl-Josef Hildenbrand

Matthias Müller, a Volkswagen konszern újonnan kinevezett vezérigazgatója kedden közölte, hogy a dízelbotrányban érintett motorokat "rendbe kell tenni", bár nem részletezte, hogy pontosan milyen műveleteket ért ez alatt. A Reuters hírügynökségnek megszólaló szakértők azonban szerint a visszahívási akció

a Volkswagennek több mint 6,5 milliárd dollárjába fog kerülni.

Az Egyesült Államokban kétféle megoldást, nitrogén-oxid katalizátort és folyékony karbamid (AdBlue) befecskendezést is használtak. Ezeket a mérési cikluson kívül a csaló vezérlőszoftver egyszerűen kikapcsolta, így erősebbek lettek és kevesebbet fogyasztottak a motorok.

Forrás: MTI/EPA/DPA/Julian Stratenschulte

A VW és Audi márkáknál eltöltött 35 év tavaly nyugállományba vonult egykori minőségbiztosítási igazgató, Marc Trahan szerint az "öregebb" dízelmotorok "rendbetétele" szoftverfrissítéssel is megoldható lesz új berendezés beépítése és a motor áttervezése nélkül.

Gyakrabb kell karbamiddal feltölteni

Csakhogy az SCR rendszerrekkel ellátott motoroknál ezután az AdBlue felhasználása annyira megemelkedhet, hogy

az eddigi 16 ezer kilométeres ciklus helyett akár már féltávon is kifogyhat.

Tehát gyakrabban kell újratölteni a karbamid oldatot, ami elég macerás feladat, sok tulajdonos csak szervizben tudja elvégeztetni. Európában ez a probléma kevésbé áll fenn, az Euro 5 normához nem feltétlenül kellettek ilyen tisztítórendszerek, de itt is hátrányára változhat a motorok viselkedése.

Forrás: Volkswagen

"Az SCR rendszerrel ellátott újabb dízel modelleknél rosszabbak lesznek a menetteljesítmények, valamint nő a gázolaj- és karbamidfogyasztás" - mutatott rá problémára Kevin Riddell, az LMC Automotive szakértője.

Hozzátette, hogy mindez

a használt autók árát és eladhatóságát is nagyban befolyásolhatja.

Kérdés ezután, hogy a tulajdonosok ezek után eleget tesznek-e a visszahívásnak. Természetesen az ügy nem csak a VW-típusait, hanem a konszern más márkáit, vagyis az Audit, a Skodát és a Seatot is érinti.