Izmos turbómotort kapott a Suzuki Vitara

Suzuki Vitara
Vágólapra másolva!
Az Esztergomban készülő kis SUV kapja meg Európában először az 1,4-es, 140 lóerős Boosterjet erőforrást, de nem adják olcsón.
Vágólapra másolva!

A Suzuki árlistájában egyszerűen 1.4T néven jelent meg a csúcsmotoros Vitara. A Boosterjet fantázianevű, közvetlen befecskendezéses 1,4 literes turbómotor 140 lóerős, a legnagyobb nyomatéka 220 Nm, ami már 1500-as fordulatszámtól rendelkezésre áll. Az 1,1 bar-os töltőnyomással dolgozó turbófeltöltőt és a leömlőt közvetlenül a hengerfejbe integrálták a legújabb trendeknek megfelelően, ami a gyorsabb felmelegedést és a kisebb turbólyukat szolgálja.

Suzuki Vitara 1.4T Forrás: Suzuki

Az új motorral a 4x4-es Vitara

10,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 200 km/h

függetlenül attól, hogy a hatfokozatú kézi vagy az automatikus váltó dolgozik-e az autóban. Kézi váltóval az átlagfogyasztás 5,4 liter, ami 0,2 literrel kedvezőbb, mint a 120 lóerős, 1,6-os szívómotoros verzió fogyasztása. A fronthajtású változat műszaki adatai még nem ismertek, de valószínűleg valamivel fürgébb és takarékosabb, mint az összkerekes.

A legerősebb Vitarát kívülről is meg lehet különböztetni a gyengébb változatoktól az egyedi hűtőmaszknak, a LED technikájú fényszóróknak és a 17 colos fekete felniknek köszönhetően. A kizárólag a leggazdagabb felszereltséggel (bőrülés, automatikus klíma, adaptív tempomat, stb.) párosítható Boosterjet motorral

a Vitara alapára 6,21 millió forint,

vagyis pont félmillióval több, mint az 1,6-os szívó benzinessel. Az összkerékhajtás és az automatikus váltó felára 600, illetve 400 ezer forint.