Vespa 150 VB1 (1958) galéria

Forrás: Retro Mobil
1/14
Talán az egyik legszebb Vespa-karosszéria, amit csak ebben a Girgio azzurro mettalizzato színben gyártottak mindössze két esztendeig, fejidoma megegyezik a GS-ével. A német piacra 10 colos kerekekkel szállították, ezek az apró 8-asok a pesti kátyús utakon nem az igaziakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/14
A kerekek négy csavar oldásával egyszerűen leszerelhetők, a pótkerék így nemcsak dísz. A tulajdonos által készíttetett bőrtáska nélkül jól látszik, milyen kecses a fenekeForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/14
A bal oldali, zárható fedél alatt tágas csomagtér bújik meg; egy flakon olaj, az elsősegélykészlet és a lezárólánc utazik ittForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/14
A kis ajtó mögött bukkan fel a karburátor, innen lehet állítani, ha szükség lenne ráForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/14
A kormányzár eredeti és működik is, a matricán a karbantartási útmutató és a váltó egyes fokozatainak kapcsolási ütemezése olvashatóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/14
Eredeti a Vespa-felirat, a tűzzománc Piaggio márkajelzés Imolából, egy alkatrésznek szánt motorról származik. Alul a duda krómozott fedele csillogForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/14
Kecses az 1,7 méter hosszú modell, amely ugyanazt a ruhát hordta, mint a Grand Sport, amelynél nem 5,5, hanem 8 LE-t hoztak ki a nagyobb sűrítésű motorból. A kényelmes, széles első nyereg egy francia licencmodellről származik, és eredeti a huzataForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/14
Az egyedi tervezésű táska leszerelve vállra akasztható. Többféle hátsó ülés létezett hozzá, ilyen puffszerűt a tartozékkatalógusokban találhatott a vespás. Egy felnőtt mögé legfeljebb egy gyermek üljön, az 5,5 lovas motor úgy még éppen elegendő lendülettel mozgatja az üresen 110 kilós robogótForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/14
Bár a számlap kopott, ez a Grand Sportról származó eredeti kilométeróra ma már igazi kincs – azért különleges, mert 90 helyett 120 km/h-ig skálázták. A restaurálás óta 11 ezer (!) km-t futott a Vespa, lényegében hiba nélkülForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/14
Jó minőségű a Piaggio-emblémás markolat, a fokozatok megtalálásában segít a fémburkolatra karcolt számsorForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/14
A kis panelen ott a leállító, a duda, a fényszóró kapcsolójaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/14
A két ülés között, eléggé eldugott helyen találjuk a tank betöltőnyílását. Hagyományos szívatója nincsen, a háromszögletű fogantyúban végződő kar meghúzásával adhatunk több benzint hidegindításkorForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/14
A gumi díszcsíkokon pihenhet a vezető lába, a hátsó fék pedállal működtethető. Hosszú lábúak hátrányban: nem sok tér marad a pótkerék és a markolat közöttForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/14
Egy ötletes mechanikával hátra-fel nyílik a motor lemezburkolata; jókora a turbinakerék, a rugó melletti vörösesbarna fedél rejti a gyújtást. Meleg motornál elég egy rúgás, és prentyeg is a kétüteműForrás: Retro Mobil