Porsche Driving Experience (2018)

Forrás: Hirling Balint
1/40
A Panamera Turbo S E-Hybrid a WLTP mérési ciklusban már nem számít annyira tisztának, mint NEDC szerint, 680 lóereje azonban így is figyelmet követelForrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
2/40
Az alsópetényi Prónay kastély adott elegáns környezetet a flottához.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
3/40
Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
4/40
Amikor legutóbb ilyen eseményen jártam, magunk vezettünk, ezúttal azonban instruktor felügyelte a flottát. Fő szabály: előzni tilos, csak ha ő szól rádión.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
5/40
Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
6/40
A Panamera két változata és a Cayenne nagyon hasonló, nagyképernyős, ultramodern vezetői munkahelyet kap. Ez itt a barna bőrbe csomagolt Panamera Sport Turismo.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
7/40
Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
8/40
A Panamera hatalmas szárnya automatikusan hajtogatja össze magát 3 darabból, vagy gombnyomásra, és akkor nyitva is marad.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
9/40
Boxster GTS: ahogy a 911 esetében, itt is számos extra jár a csomag részeként, nem csak tizenöt plusz lóerő az S-hez képest.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
10/40
Egyforma sofőrrel esélye se lenne a Cayman S-nek a 911 GTS ellen, erre azért adnak a Porschénál. De itt most nem szabad előzgetni.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
11/40
911 Carrera GTS Cabriolet: 450 lóerő, félúton a 911 S és a GT3 között. Csukott tetővel is hangosabb, mint egy kupé, de ilyen motorhang mellett ez öröm.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
12/40
Panamera Sport Turismo, azaz a Panamera kombi: 5 üléssel is rendelhető, nem csak 4-el, mint az alapváltozat.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
13/40
A 911 GTS többletfelszereltség része a központi csavaros kerékrögzítés, az ültetés és a Sport Chrono csomag.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
14/40
A Cayenne Turbo most már tartja a lépést a többiekkel.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
15/40
Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
16/40
Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
17/40
Ha nem lennének a zászlók és molinók, életképnek is nézhetnénk, annyira összeillik a kastély és a nagy SUV.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
18/40
Nógrád dombvidéke gyönyörű, és tele van jól autózható utakkal.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
19/40
A Boxster GTS hangja jelentősen jobban sikerült, mint az S verzióé, és mivel most éppen nincs GT4 a piacon, ez a legjobb 718 modell.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
20/40
Kabriózás ősszel: sokkal jobb, mint gondolnánk, hiszen nem éget úgy a nap, a 911 pedig jól működő szélfogó hálóval gondoskodik a huzatmentes élvezetről.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
21/40
A Cayenne csak a képen sereghajtó, a kanyarokban elképesztően tudja tartani a tempót.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
22/40
Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
23/40
A 70 éves évfordulós ünnepségekről korábban beszámoltunk, de természetesen még hónapokig ez lesz a téma.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
24/40
Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
25/40
A birtok szűk feljáróin jól jött a négykerék-kormányzás biztosította fordulékonyság. Instruktorunk arra kért, figyeljünk a kanyar-külső szegélyekre is, nehogy elvigye a hátsó kerék.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
26/40
A 718 Boxster (és Cayman) utastere klasszikus elvek szerint viszonylag szűk és egyszerű. Ebben nem más világban, „csak” egy nagyon jó sportkocsiban érezzük magunk.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
27/40
A GTS változatok kaphatók manuálissal is, de ide csak PDK automatával hozták őket a gyáriak.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
28/40
A Cayman cockpit remek hely, kár, hogy nem igazán szól jól a 718 motorja. És ez nem a négyhengeres boxer hibája, hiszen régi Porschék és más gyártók ennél sokkal szebb orgánumot is ki tudtak hozni ilyen motorból. Ereje viszont van.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
29/40
Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
30/40
A 911 GTS műszerfalán rengeteg az információ és a beállítási lehetőség, ám ezt is feledteti, milyen szenzációs motor dalol a fülünkbe. Hiába turbós, így is minden idegszálunkat megdolgozza a klasszikus Porsche.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
31/40
Panamera cockpit: a Porsche első kombija gyakorlatilag bármilyen színkombinációval kérhető, és nem mindegyik egyformán ízléses. De ezt a barnát speciel lehet szeretni.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
32/40
A nagy Porschékben csak a középső fordulatszám-mérő állandó, a többi kijelzőt konfigurálhatjuk.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
33/40
A látszat ellenére ezek gombok: az egész lemez reagál nyomásunkra. Szokatlan megoldás, de működik.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
34/40
Egy jól felszerelt Panamera vagy Cayenne rengeteg beállításra ad lehetőséget. De ha kanyar jön, sínen húzzák, és ez a lényeg.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
35/40
Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
36/40
A Panamera Sport Turismo 520 literes raktere sok mindenre elég, és még üléstámlát is dönthetünk.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
37/40
A flotta „legegyszerűbb” modellje a Cayman S, bár ebbe a kocsiba minden extrát beszereltek, amit a GTS megkapott. Nemsokára raliváltozat is lesz Caymanból.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
38/40
Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
39/40
Instruktorunk Cayenne-nel vezette fel a flottát, és nem éreztük lassúnak a tempót a 911 GTS-ben sem, bár tény, azt a 7500-ig forgó motort ritkán lehetett valóban meghajtani.Forrás: Hirling Balint
Forrás: Hirling Balint
40/40
A Porsche fő fegyvere, hogy dizájnban nem akarják feltalálni a spanyolviaszt: ezek a sportkocsik a lehető legegyszerűbb, mégis nagyon arányos és vagány alakot kapnak. Hát milyen jól néz már ki?Forrás: Hirling Balint