Trabant Tramp veterán teszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/21
A köténylemez egyedi, ahogy a csőből készített lökhárítók is. A gyári ködlámpák is hamarosan visszakerülnek a helyükreForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/21
Megfelelő olajjal és jól beállítva alig van füstje. 145/70-es gumikon fut, egyenes menetben aprókat korrigálni kell a volánnal, hogy ne térjen el az iránytólForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/21
A vékony kormányt bebőrözték, így jobb megfogni. A benzincsap a rádió helyét takaró lemez alatti panelen bújik meg, a polc a Kübelből hiányzott. A váltókar finoman mozog, a doblemez gumijai újszerűekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/21
A megszokott Trabi-pedálok, amelyeket kissé jobbra tolt lábakkal lehet elérni. A gyújtáskapcsolót az előző tulaj feltette a műszerfalra, onnan már levették, de még nem pontosan ott van, ahol gyárilag. Kormányzár nincsForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/21
Jó állapotúak a sárga huzatok, amelyek a nyolcvanas évek közepétől jellemezték a Trabikat. Egyébként elég kényelmetlenek a rövid ülőlapú székekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/21
Meg kell szokni a gömbölyded orr után a teljesen szögletes fenekét. A Kübelre szögletes lámpákat tettek fel, bukócső egyik kétütemű változathoz sem járt. A négy ovális lyukas felnikből is látszik, hogy a nyolcvanas évek elejéről származikForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/21
Sík támla és ülőlap, itt sem túl nagy öröm ülni. A kép bal oldalán látszó övbekötési pontra hátsó öveket is rögzített a mostani tulajdonos, de gyárilag hátra nem jutott ilyen biztonsági felszerelésForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/21
Az összecsukott tető szinte teljesen vízszintesig besüllyed a lemezek közé. Egyes elemei fából vannakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/21
Masszív az A-oszlop, hisz csak ez véd, ha borul az autó. A napellenző felfogatási pontja feletti fekete gömbre csúszik rá a tetőszerkezet. A tükör a WartburgéForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/21
Jól áll neki a sárga szín, bár eredetileg ilyenben nem készült. A lemezből formált hátsó sárvédőív a többi Trabant ívének vonalát követi, az oldallánc igazából csak szimbolikusan védForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/21
Majrévas a hátsó doblemez előtt: ebbe kapaszkodhatnak a második sor utasaiForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/21
Így néz ki, amikor a helyére kerül a tető: a kép szélen látszó két műanyag csavar szorítja be a helyére a szerkezetetForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/21
A láncot eredeti karabiner tartja, a lemezen lévő kis nyelv a gyári oldalajtók rögzítéséhez kellForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/21
Innen, azaz a hátsó ülést lehajtva, bemászva lehet megtölteni az apró puttonyt, amelynek tetejét masszív kalaptartó határoljaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/21
Napi számlálós óra, a 64 ezer km valós. A tankszintjelző a Tramp gyári extrája, itt – a nyolcvanas évek közepétől – LED-es átfolyásmérőt találunk a normál kiviteleknélForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/21
A sarkokra tett függőleges falécek eredeti tartozékok, ahogy a tolató- és ködlámpa szintén gyári felszerelés, s a rendszámvilágítás is így nézett ki a Trampoknál. Még egy-egy fényvisszaverő prizma hiányzik alulról. A pótkeréknek csak itt van helye, a csomagtérbe be sem lehetne szuszakolniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/21
Sajnos a felpatentolható ajtókra csak egy-egy kis nyílást varrtak ablaknak, így menet közben lényegében használhatatlan ezekkel a TrampForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/21
Nem eredeti, de a gyári minta alapján készítették a ponyvátForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/21
A tetőponyva fel- és lehajtása kétemberes, de gyorsan, egy-két perc alatt végezhetnek a művelettelForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/21
A Trabant-felirat alá még egy Tramp is való, hamarosan az is a helyére kerül. Eredetileg nagyméretű, a Barkason is teljesítő külső tükrökkel szerelték, ezek a szintén korhű aprócskák csak dísznek jók, sokat nem mutatnak a mögöttes forgalombólForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
21/21
A gyári géptetőburkolat fölé még odatett az előző gazda egy alumíniumlemezt, talán a gyújtást akarta vele leárnyékolni (rádió beépítés miatt). A 26 literes tankhoz járt szintmérő műszer, ez a Trampok/Kübelek kiváltsága volt. Sőt, a jobb doblemez felett egy csatlakozóaljzatot is találunk, jól jöhet a szerelőlámpáhozForrás: Retro Mobil