Moszkvics 408 veterán teszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/18
A 408-ast egészen 1976-ig gyártották, nyolc évig az utód 412-essel párhuzamosan. Nyugaton is kedvelték, mert olcsó volt (1967-ben a termelés 51%-a exportra ment)Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/18
1967 második feléig viselt a 408-as ilyen vörös hátsó lámpákat, utána sárga-pirosakat kapott, és akkor jelent meg a C-oszlopokon a jellegzetes, apró pót-helyzetjelző isForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/18
13-as kerekeken gurul, gyárilag nem adtak hozzá fehér falú gumikat, de jól állnak nekiForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/18
Hátul két személy kényelemben utazhat, az üléseken új műbőr feszül. A kétszínű ritka voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/18
A töltőnyílás a hátsó rendszámtartó mögött van, a lehajtásához ki kell nyitni a csomagtartótForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/18
Masszívak az ajtók, tompa kattanással csukódnak. Az ajtókárpitok eredetiekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/18
A külső fény a tompított, a belső a reflektor. Sűrű rácsozatú a hűtőmaszk, a második sorozatra ritkábbat szereltekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/18
Nagy a távolság a pedálok között, nehéz mellétaposni, erő viszont kell hozzájukForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/18
Nem zárható és világítása sincs a jókora tárolónak, alatta a hamutartóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/18
A szivargyújtó és a rádió maga a luxus. Itt még csupasz fém a pult teteje körbefutó habszivacs-csíkkal, 1971 után puha műanyagba burkoltákForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/18
A fekete gombos karral csúsztatható az ülés, az esernyő-fogantyú a csomagtartót nyitjaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/18
2,4 méteres a tengelytáv, a hasmagasság tisztességes, 18 centisForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/18
Nyugati mércével is elegáns a pult, orosz divat szerint balra van az indítókulcs. 1968 januárjában osztott ülőlapok váltották le az egybepadotForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/18
A 372 literes csomagtérbe csak ferdén fér be a pótkerék, sokat elvesz a helyből. A tekintélyes méretű gyári szerszámkészletben kurbli is vanForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/18
A könnyűfém hengerfejes, három főtengelycsapágyas gép már 1964-ben is elavultnak számított. Duplatorkú K-126-os karburátor eteti, átlagfogyasztása 9,0 l/100 km körüliForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/18
A 408-as fehérben, bordóban és olajzöldben volt a leggyakoribb, ez a sötétkék kifejezetten ritkaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/18
A 407-esénél 5 centivel hosszabbak és féllel szélesebbek a hátsó laprugók, de a korábbi kilenc lapból oldalanként csak öt maradtForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/18
Balról ovális keretben a töltés- és a benzinszint-, jobbról pedig az olajnyomás- és vízhőfokmutatóForrás: Retro Mobil