Volkswagen Corrado G60 (1989) teszt

Forrás: Retro Mobil
1/15
Eredetileg Taifunnak hívták volna (akkoriban szelekről neveztek el sok VW-t), de a természeti pusztítások miatt lemondtak róla. Új neve a spanyol „correr”, vagyis futni szóból származikForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/15
Az üveggel együtt nyíló nagy hátsó ajtó praktikussá is teszi a Corradót. A légterelő szárny nagy tempónál automatikusan kiemelkedik, de a vezető kézzel is kapcsolhatjaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/15
Jól leolvashatók a műszerek, a fordulatszámmérő kisebb a GolfénálForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/15
Nem egyszerű beevickélni hátra, a magas combtámaszok miatt csak felhúzott térdekkel lehet ülniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/15
Hosszú orr, rövid hátsó, közöttük finom, elegáns ívek – Schäfer, a formatervező látványos vonalakat rajzolt. Gyári kabrió sajnos csak prototípusként létezettForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/15
Kemény a borítás az ajtókon, tömeggyártásúak a VW-kilincsekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/15
Magasra nyílik az ajtó, könnyű megközelíteni a 235 literes csomagteret, de nem egyszerű pakolni, mélyre kell hajolniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/15
Átlagfogyasztása 10 l/100 km, fehér és sárga irányjelzőkkel is szereltékForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/15
Szépen terpeszt és magasan hordja a fenekét, de jól áll neki. Hátrafelé kissé korlátozott a kilátás. Nem lett tömegmodell, 1988 és 1995 között mindössze 97 115 darabot gyártottak.Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/15
Az elektromos napfénytető feláras extra volt, és sokat hozzátesz a hangulathozForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/15
A G60-hoz ezt a gyári tervezésű, 16 küllős felnit adták, a BBS alapból csak a jobbkormányos VR6-osok „Storm” kiviteleihez jártForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/15
Szürkeöntvény a blokk, alumínium a hengerfej, töltőlevegő-hűtőt is kap a G60. A négyhengeres szinte elvész a motortérbenForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/15
A kormány, a sebességmérő, a pedálsor és a váltókar a Golfból való, míg a pult, néhány kapcsoló és fordulatszámmérő egyediForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/15
Jó a pedálrend, szellős a térForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/15
A G60 nem a legerősebb változat, sokan panaszkodtak is a kényes technikára. Ma viszont a gyűjtők ritkasága, különlegessége miatt kifejezetten keresikForrás: Retro Mobil