Moszkvics 2140 veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/19
Ez volt az utolsó szögletes Moszkvics (a 408, 412 sorozat folytatásaként), vonalai már megjelenésekor ódivatúnak számítottakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/19
Valamivel több, mint négymillió készült, 29 egyszerű és hatféle metálfényezéssel kínálták. Érződik, hogy hatvanas évekbeli az alapformaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/19
20 fokban dől az OHC-motor, a főtengelye öt csapágyas, vezérlése lánchajtásúForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/19
A 382 literes csomagtartóban sok minden elfér, de a pótkerék sok helyet elveszForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/19
Az első szériák mutatós króm dísztárcsái 1987-re már régen eltűntekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/19
Megmaradt a vékony díszléc az ajtókon, szokatlan a kilincsForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/19
Jól tudták a tervezők, hogy nemcsak Moszkva sugárútjain fut majd, úgyhogy tekintélyes, 18 cm-es hasmagasságot szerkesztettek nekiForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/19
Baloldalra szerelték a gyújtáskapcsolót, mint a Ladákban, hasznos (de szokatlan) kellék a pult két oldalán az utastéri lámpaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/19
Egy helyen csoportosulnak a kijelzők: tankszint és töltés, illetve olajnyomás és vízhőfok. Fordulatszámmérőt nem adtakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/19
A műszerfal szűk kivágását a gyári extraként létező Herkules autórádióra méretezték, de passzolt bele a Videoton RD 3603 vagy 3613 isForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/19
A gázpedál kissé közel van a kardánalagúthozForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/19
Hibátlan maradt a gyári műbőr a védőhuzat alattForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/19
Eleinte feketére festették a hátfal krómkeretén belüli részt, vagyis a lámpák és a rendszám környékét, később a karosszériával megegyező színreForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/19
Amerikai módra, a lenyitható hátsó rendszám mögött van a töltőnyílásForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/19
A hátsó rugók öt lapból állnak, nemegyszer irdatlan terheket kellett elcipelniükForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/19
Masszív az első futómű, a rossz utakkal is megbirkózikForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/19
Régimódi, de jó részlet: a szellőző közvetlenül az utastérbe engedi a levegőt, belülről egy karral nyithatóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/19
Duplatorkú, K-126 H jelű porlasztó eteti, ezzel az átlagfogyasztás 9,0 l/100 kmForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/19
Az 1982-es ráncfelvarrásnál eltűntették a hűtőmaszk krómkeretét, és a szép gyári jelvény helyére „AZLK” feliratot tettek (ez próbaautónkról leesett). Extraként létezett fényszórótörlőForrás: Retro Mobil