Volvo P1800 veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/20
Összesen 47 492 darab P1800-ast gyártottak szériában, emellett a New York-i Volvoville nevű cég 1964 és 1969 között készített 50 kabriót isForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/20
Az uszonyoknak a hatvanas években Amerikában már leáldozott, de a Volvónál népszerű stíluselemnek számítottakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/20
Tesztautónkban angol sportkocsikra emlékeztet az enteriőr. A korai szériákban a műszerfal tetejére került a visszapillantó tükörForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/20
Az órák angol Smiths gyártmányúak, az olaj- és a vízhőfok mutatója a korábbi kiadásokon téglalap alakú voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/20
Balra az overdrive és biztonsági öv lámpája, a műszerek olajnyomást, tankszintet és időt mutatnakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/20
Rövid a váltókar, a két kapcsoló az utólagos elektromos ablakemelőké. A zárható kardánbox 1970-ben jelent megForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/20
Hidraulikus működtetésű a kuplungForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/20
A kétrészes, ívelt lökhárítót 1965-ben cserélték egyrészesre, a hűtőmaszk pedig 1970-től lett feketeForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/20
Magasan hordja a farát, a keskeny szélvédő miatt nem jó a kilátásForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/20
Komfortosak az utólagos sportülések, a kézifék karja baloldalt lapulForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/20
A biztonsági öv rögzítője Volvo-szabadalom, az Amazonban is ugyanilyen voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/20
Itt bizony a korlátozott hely, és a szűk fejtér miatt legfeljebb két gyerek fér elForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/20
A támla lehajtásával megnő a csomagtérForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/20
Kicsi a csomagtartó, és magas a pereme – volt tehát létjogosultsága az ES nevű kombinakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/20
Meglepően az övvonal, az utastér pedig kicsi, és mély az üléshelyzetForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/20
Befecskendező helyett itt a gyári karburátoroknál nagyobb Weberek etetik a motortForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/20
A B20-as motor a B18-as felfúrásával született, és elődjével ellentétben már nem szereltek rá olajhűtőtForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/20
A lepattintható krómgyűrűs, úgynevezett „lóhere” felnik a befecskendezős változatokhoz alapáron jártakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/20
Különálló kettős körlámpákat hordott a prototípus, aztán a fényvisszaverő miatt összenőttekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/20
Kiegyenesítve: a korai sorozatok oldalsó díszléce még követte az ajtók felkunkorodó merevítő-vonalátForrás: Retro Mobil