Alfa Romeo Alfasud 1.2 veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/22
Alfa-mércével rengeteget, összesen 893 719 darabot gyártottak a ferdehátú Sudból. A kupé Sprintből 121 434 darab készült, összességében máig a márka legnépszerűbb sorozataForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/22
A karosszéria légellenállási együtthatója (Cw) 0,4Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/22
Eléggé puritán a pult, a vezető aligha tévedne el a sok kapcsoló között. Kellemesek az ülésekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/22
A belépőmodellhez nem járt fordulatszámmérő, sőt, még vízhőmérő sem: a túlmelegedésre lámpa figyelmeztetForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/22
Egyszerűek a fűtésszabályzók, alapból rádiókonzol és szivargyújtó sem jár hozzáForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/22
Könnyen járnak a pedálok, de a lábtér nagyon szűk. A pedálok távolsága is kicsi, könnyű véletlenül egyszerre többet is nyomniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/22
A csomagtartót a vezetőülés melletti karral lehet nyitni. Később a 33-asokban is végig itt voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/22
Hatalmasak az ablakok, jó a kilátásForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/22
Jól áll neki a karamellszín kárpit, a minőség magasabb osztályba valóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/22
„Ép bőrrel” vészelték át az ülések a 41 évet, két utasnak kellemes a hátsó helyForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/22
Íme, az alulkormányzottság magyarázata: a pici masina elfér a motortér felében, így egészen előre tették, hiszen mögötte még kellett a hely a váltónakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/22
Három főcsapágyas, vasblokkos, alu-hengerfejes a boxer. A két (hengersoronként egy-egy) vezérműtengelyt fogasszíj hajtjaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/22
Ütközőbabákat is viselt az első széria, idővel ezeket elhagyták. A lapos bokszermotor miatt alacsony az orrForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/22
Alapból járt a szélvédőfűtés, 1981-től az ablak együtt nyílt a csomagtérfedéllel. Korábban a karosszériamerevség miatt nem alkalmaztak nagyméretű ötödik ajtótForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/22
Az egész család poggyásza elfért a tágas, 400 literes helyen. A rakodóperem kellemesen alacsony, később – az ötödik ajtó bevezetésével - jóval feljebb kerültForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/22
A pótkerék nem vesz el a hasznos térből. Utódja, az Alfa 33 is alapjaiban a Sud padlójára épültForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/22
Ezt a jelvényt 1972-től 1982-ig használta az Alfa. Aztán eltűnt róla a sportsikerekre utaló babérkoszorú keretForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/22
A legelterjedtebbek ezek a csupasz, illetve a krómozott kupola-dísztárcsás felnik voltak. A Giuliákon is láthattunk hasonlókatForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/22
Pofonegyszerű a hátsó futómű, a féktárcsák átmérője 233 mmForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/22
Elöl McPherson felfüggesztés dolgozott, kanyarstabilizátorral. Ez volt az első fronthajtású AlfaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
21/22
258 mm-es átmérőjűek az első tárcsák, bent laknak a motor mellettForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
22/22
Egyszerű vonalak, finom élekkel. A 70-es években (főleg Olaszországban) még családinak számított egy 3,9 méteres, ferdehátú kompaktForrás: Retro Mobil