Az autóipar 10 felejthetetlen botránya galéria

Forrás: AFP/Hemis.fr/Bibikow Walter
1/25
Kombiként, lakókocsival és szörffel a tetőn igazán szép volt a Corvair. És még inkább farnehézForrás: AFP/Hemis.fr/Bibikow Walter
Forrás: Wikimedia Commons/Greg Gjerdingen
2/25
1960 és 1965 között évente 2-300 ezer példányban, vagyis elég jól fogyott a Corvair. Aztán jött Ralph Nader és a botrányForrás: Wikimedia Commons/Greg Gjerdingen
Forrás: AFP/Frank Kleefeldt
3/25
Az 1995-ös Frankfurti Autókiállításon mutatkozott be tanulmányként a látványos Audi TT, ekkor még senki sem sejtette a stabilitási problémákatForrás: AFP/Frank Kleefeldt
Forrás: Getty Images/National Motor Museum/Heritage Images
4/25
Jobbkormányos TT Coupe 1999-ből, a botrány évéből. Az ezredforduló után nem sokkal jött a hátsó szárny és az ESPForrás: Getty Images/National Motor Museum/Heritage Images
Forrás: Getty Images/Reg Burkett
5/25
Nagyon népszerű volt a gyártása első nyolc évében (a botrányig) a Ford Pinto, testvérmodellje is készült Mercury Bobcat néven. Utólag két műanyag lemezt kellett beépíteni, amelyek a differenciálmű csavarjaitól és a hátsó lengéscsillapítóktól védték a tankot, sokak szerint viszont alaptalanok voltak a vádak, és hozta a kor biztonsági színvonalátForrás: Getty Images/Reg Burkett
Forrás: Fire Department of the City of New York
6/25
"Gondtalan utazásra tervezett kisautó\" szlogennel mutatták be a Ford Pintót, a mindent elsöprő botrány Mark Dowie újságíró cikke után tört ki: eszerint a Ford tudott a tűzveszéylről, és direkt nem lépettForrás: Fire Department of the City of New York
Forrás: AFP/Christophe Simon
7/25
Montpeliér mellett, egy próbapályán borogatja a bójákat a Mercedes E-osztály. Menetstabilizálóval kellett végül kordában tartani terhelésváltási reakcióitForrás: AFP/Christophe Simon
Forrás: AFP/Ingo Wagner
8/25
Vihar előtti csend: az új A-osztály és a CLK dinamikai vizsgálatával avatták fel Európa legnagyobb tesztközpontját Papenburgban. Nem sokkal később a svéd Tenkinens Varld újság munkatársai új módszerrel, a jávorszavasteszttel vizsgálták a kis-Mercedest, amely a tetején landoltForrás: AFP/Ingo Wagner
Forrás: Getty Images/Robert King
9/25
Ralph G. Patino, egy termékfelelősségi ügyvéd mutatja egy balesetet szenvedett Explorer jobb hátsó gumiját, amelyet bizonyítékként használtak fel a Ford és a Firestone elleni büntetőügybenForrás: Getty Images/Robert King
Forrás: Getty Images/Alex Wong
10/25
Washington, 2000. szeptember 6.: a Ford Motor Co. vezetői (köztük balról a második: Jaques Wasser elnök) hallgatnak tanúvallomásokat a leváló futófelületű Firestone gumik perében. A GM konszernt is érintette az ügyForrás: Getty Images/Alex Wong
Forrás: Getty Images/Robert King
11/25
Randall Smithwick és családja is megsérült abban a balesetben, amit Ford Explorer terepjárójúk jobb hátsó Firestone Wilderness gumijának szétszakadása okozott. 14,4 millió abroncsot kellett visszahívniForrás: Getty Images/Robert King
Forrás: Getty Images/Justin Sullivan
12/25
Szokatlan: Ray LaHood amerikai közlekedési miniszter 2010-ben azt tanácsolta a Toyota-tulajdonosoknak, hogy ne használják addig autóikat, amíg el nem kezdődik a gázpedálok visszahívásos javításaForrás: Getty Images/Justin Sullivan
Forrás: Getty Images/Justin Sullivan
13/25
Először a szőnyeg volt gyanús, aztán maga a gázpedál - végül önkéntes visszahívási akció keretében javították a beragadásra hajlamos alkatrésztForrás: Getty Images/Justin Sullivan
Forrás: Getty Images/Justin Sullivan
14/25
Kalifornia, 2010: visszahívási akció keretében javítják egy új Toyota Camry gázpedáljátForrás: Getty Images/Justin Sullivan
Forrás: AFP/Jim Watson
15/25
Miután a szenátusban is meghallgatták a GM vezetését és vizsgálódni kezdett az NHTSA, bizottsági meghallgatás is indult a hibás gyújtáskapcsolók miatt - itt éppen Edward Markey szenátor mutat egyetForrás: AFP/Jim Watson
Forrás: AFP/Getty Images/Bill Pugliano
16/25
Dráma a General Motors detroiti főhadiszállásán: a gyújtáskapcsoló-úgy miatt 900 millió dolláros bírságot kellett kifizetni, ehhez jöttek még a kártérítések, és az óriási visszahívási akció költségeiForrás: AFP/Getty Images/Bill Pugliano
Forrás: AFP/Jim Watson
17/25
Diana DeGette, az amerikai kongresszus képviselője, az energiaügyi és kereskedelmi bizottság tagja tart a kezében egy hibás gyújtáskapcsolót a General Motors gigabírsággal végződő meghallgatásánForrás: AFP/Jim Watson
Forrás: Twitter/GTspirit.com
18/25
Az amerikai autóipar egyik nagyágyújaként ismert John DeLorean mérnök, és a kétes hírű DMC-12, amelből csak a csőd után lett filmsztár (Vissza a jövőbe)Forrás: Twitter/GTspirit.com
Forrás: Getty Images/Keystone
19/25
Vissza a múltba: 1981-ben végre elindult a DMC-12 gyártása, de már látszottak aggasztó jelekForrás: Getty Images/Keystone
Forrás: AFP/G. Weaver
20/25
John DeLorean magyar és román bevándorlók gyermekeként Amerikában született, nagy álmát akarta megvalósítani a DMC-vel, de 1982 után perek és anyagi gondok kísérték életétForrás: AFP/G. Weaver
Forrás: Getty Images/Joe Raedle
21/25
A BMW, Chrysler, Daimler Trucks, Ford, General Motors, Honda, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Subaru és Toyota járművei is érintettek voltak az addigi legnagyobb visszahívás akcióban. Ez a Takata légzsák egy 2001-es Accordban nyílt ki rosszulForrás: Getty Images/Joe Raedle
Forrás: Getty Images/Alex Wong
22/25
Stephanie Erdman tesz tanúvallomást Takata-ügyben, miután felépült súlyos sérüléséből. Honda Civicjében egy közlekedési balesetben túl gyorsan fúvódott fel a légzsákForrás: Getty Images/Alex Wong
Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Peter Steffen
23/25
Világszerte perek sokasága indult a VW ellen, az ügy összesen mintegy 11 millió járművet érint. Németországban idén kezdtek tárgyalásokat 430 ezer vásárló csoportos megállapítási keresetével. Részben emiatt kezdték el bevezetni a valósághoz közelebb álló WLTP mérési metódustForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Peter Steffen
Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Friso Gentsch
24/25
Fontos cél volt Amerikában szalonképessé tenni a nem túl népszerű dízeleket, ezért indította el a Volkswagen a „clean diesel” kampányt. A szoftveres manipluláció után persze visszaütött a szlogenForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Friso Gentsch
Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Julian Stratenschulte
25/25
Nagy teljesítményre és alacsony fogyasztásra tervezték a TDI-motorokat, de a vezérlésük rögtön felismerte, ha tesztpadon járatják, és átkapcsolt az addig magas károsanyag (főleg) nitrogénoxid kibocsátást határértéken belülre módosító üzemmódraForrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Julian Stratenschulte