Opel GT 1.9 (1973) veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/22
Gyártása öt éve alatt 103 463 darab készült belőle, a fontosa amerikai piacon a Buick-hálózat forgalmazta, de Opel márkanévenForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/22
Negatív dőlésű, úgynevezett Kamm-hátsó csökkenti a visszahúzó légörvényeket. A csomagtérbe a kabinból lehet benyúlni, külső fedél nincsForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/22
Ez a tér számít csomagtartónak, a pótkerék és emelő a leghátsó rekeszben utazikForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/22
Szélesre tárhatók az ajtók, könnyű a bejutás. A kárpitok valami csoda folytán épségben megmaradtakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/22
Pilótaülés-szerű, foteleket szereltek be, a lábtér elöl alagúttá szűkülForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/22
Kibillenthető oldalablakon is jöhet be friss luft, hátra ugyanakkor nem építettek be üléstForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/22
Minden irányból jól néz ki, de a „Csak repülni szebb…”reklámszlogenje azért barokkos túlzásForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/22
Kézzel, a fülkéből lehet kifordítani a fényszórókat, a GT kapott elsőként halogén izzókatForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/22
„Felébresztett” lámpákkal érdeket az arcváltás cápából békába. Jellegzetes a motorháztető púpja isForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/22
A váltóbot ergonomikusan a vezető felé fordul, a másik kar a lámpamozgatóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/22
Töltést, olajnyomást, vízhőfokot, tankszintet és időt is mutat a gazdag műszeregység, a rádió GT-specifikus Delco gyártmányForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/22
Valós futásmennyiség a 46 172 mérföld, automataváltóval a mutató még a sárga tartományig sem jut elForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/22
A pult befelé dől, mint az amerikai rokonnál, az amerikai piacosoknál az ülésfűtés alapáras voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/22
Két pedál van, a bal szélső pedig a szélvédőmosó lábkapcsolójaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/22
Mélyen fekszik az út felett, a kipufogó középső dobja majdnem leér az aszfaltig. Innen látszik jól, miért hasonlították kólásüveghezForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/22
Amerikai eredetű, de angol licences Rostyle acélfelniken gurul, akárcsak a Manta AForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/22
Hátul 230 mm-es átmérőjű dobfékek dolgoznak, a gáztöltésű lengéscsillapító feláras opció voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/22
Elöl háromlamellás, keresztirányú laprugóhoz és felemás lengőkarokhoz csatlakoznak a kerekek, a tárcsafék kétdugattyús ATEForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/22
Az 1,9-es négyhengerest hátratolták a tengelyek mögé, ezért orr-középmotoros kialakításúForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/22
Kéttorkú Solex karbi eteti, alacsony kompressziója miatt gyengébb benzint is megemésztForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
21/22
Az orrába került egy szénszűrő is, ami a tartályban és karbiban keletkező benzingőzt tisztítja és visszavezetiForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
22/22
Az USA-kiadásoknál fehér helyett nagy sárga lámpa került alulra, amely egyszerre helyzet- és irányjelzőForrás: Retro Mobil