Volvo XC40 T5 Twin Engine teszt (2020) galéria

Forrás: Ruschel Zoltán
1/27
Első látásra is volvós dizájn, magabiztos, de messze nem agresszív megjelenést sugároz. A fekete színben kicsit elvesznek a finom részletekForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
2/27
Masszív lemezfelületek, szolid élek és minimális króm, oldalról és hátulról is dekoratív látványt nyújt az XC40Forrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
3/27
A tesztautón már téli gumik voltak szimpla 18 colos felnin. Alapáron 19 colos, magasfényű kereket kapunk, ezt felárért 20 vagy 21 colosra is cserélhetjükForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
4/27
A Thor kalapácsára utaló menetfény abszolút márkavédjegy. A full LED-es lámpa remek fényerővel világít, aktív és statikus kanyarfény is segíti a vezetőt, de nem mátrix működésűForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
5/27
Az egyik legszebb részlet a jellegzetesen ívelt hátsó lámpa és környéke. A kerekek felett vállszerűen kiszélesedő lemez elmaradhatatlan egy VolvónálForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
6/27
Rendkívül igényes az ajtópanel, finom bőr és szövet borítja a felület nagy részét. Óriásiak a tárolózsebek, a fém kilincs látványra és fogásra is remekForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
7/27
Kifinomult és ízléses az egész műszerfal, nincs túl sok gomb, a legtöbb funkció az érintőképernyőről használható. A légbeömlők nagyon szépek és igényesek kidolgozottakForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
8/27
Kiváló képminőségű a digitális műszerfal, kicsit kevés a választható nézet, de a grafika elegáns. A jobboldali műszer aszerint változik, hogy milyen üzemmódban használjuk az autótForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
9/27
Sok tárolóhely akad a középkonzolon, a zongoralakk és a műanyag keret lehetne minőségibb. A feláras kristály váltókar nem igazán illik ebbe a környezetbeForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
10/27
Kicsit lapos a könyöklő alatti tároló, mivel ez alatt húzódik meg a plug-in hajtás akkumulátora. A vezeték nélküli telefontöltő nem itt, hanem elöl találhatóForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
11/27
Nagyméretű, fizikai gombok vannak a kormány küllőin, de a kezelésük igényel egy kis megszokást, ahogy a bajuszkapcsolóké isForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
12/27
Még dízelként is kapható az XC40, főleg a hosszabb távokat utazóknak. A plug-in hibrid szabványos fogyasztása a trükkös uniós norma szerint 1,8-1,9 l/100 kmForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
13/27
Eredetileg 205 km/h a végsebesség, de jön a Volvónál a 180-as korlátozásForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
14/27
Csak semmi kamu! Még a plug-in változat sem rejtegeti a két kipufogóvéget - persze amikor a benzinmotor nem jár, akkor semmi sem távozik a csöveken. Széria a részecskeszűrőForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
15/27
Nagyobb testvéreihez képest az XC40 orrkiképzése más, szögletesebb, a hűtőrács pedig enyhén homorítottForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
16/27
A legolcsóbb, hagyományos belső égésű motoros XC40 T2 alapára 8,95 millió forint, a nagyobb teljesítmény és a jobb felszereltség mellett is jelentős a Twin Engine feláraForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
17/27
Egy-egy narancs kábel és a dupla kiegyenlítőtartály árulja el, hogy ez itt egy plug-in hajtáslánc. A villanymotort a váltóba építették, összkerékhajtás nincsForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
18/27
Kényelmesek a fűthető, elektromosan állítható első ülések, a vezető memóriát is kap, viszont szellőztetés csak felárért vanForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
19/27
A keret nélküli tükör nagy kedvencem, mögötte egy vaskos dobozban kamerák és szenzorok hada szolgálja a kényelmet és a biztonságotForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
20/27
Jókora felületen engedi be a napfényt a nyitható panorámatető, ez szintén felár ellenében kérhető és a tetősínekről ekkor sem kell lemondanunkForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
21/27
A második sorban sincs panasz a helykínálatra, feltéve, hogy csak ketten utazunk, középen nagyon magas a kardánalagút az akkumulátorok miatt. Furcsán meredek a háttámla szögeForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
22/27
Ügyes tárolót alakítottak ki az ülőlap mellett, az anyagok semmivel sem rosszabbak, mint elölForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
23/27
Ülésfűtés, USB és klíma is jár a hátul ülőknek, a lehajtható könyöklő pohártartót és sízsákot is rejt magábanForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
24/27
Ez az első Volvo az új CMA padlólemezen, amely a kínai Geely anyagcéggel közösForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
25/27
2017-ben mutatkozott be a belső égésű motoros XC40Forrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
26/27
Egyetlen literrel sem lett kisebb a plug-in változat csomagtere. Elektromos, akár láblendítésre nyílik a hátsó ajtó. A gyári gumitálca a tesztautó saját extrájaForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
27/27
Meglepetésre vészpótkerék is van a padló alatt, viszont nincs dedikált helye a töltőkábeleknek, táskát sem adnak hozzáForrás: Ruschel Zoltán