Ford Thunderbird veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/22
Ez a sorozat volt a valaha gyártott egyik leghosszabb T-Bird, akkora helyet foglal az úton, mint egy furgonForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/22
A vinilborítású ál-kabriótető 141 dolláros extra volt, de annyira népszerűnek bizonyult, hogy alig készült nélküle ThunderbirdForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/22
Amerikai specialitás a kanyarodófény, azon az oldalon világít, amerre indexelünkForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/22
Minden kijelző a vezető szeme előtt van, az automataváltó karját nem költöztették a kormányoszlopról a kardánalagútra, mint a sportosabb kocsiknálForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/22
A klíma panelje kifejezetten vezetőcentrikus: kizárólag ő fér hozzá, az utas nem babrálhat a hőfokonForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/22
Rengeteg a kontroll-lámpa. Fordulatszámmérő nincs, helyét az időmérő foglalja elForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/22
Gigantikus minden kapcsoló, fent az ablaktörlőé és szivargyújtóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/22
Itt is három pedál van, de a baloldali a rögzítőfékéForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/22
Oldalanként egy fényszóró maradt a következő sorozatnál, azokat is felnyíló fedő mögé rejtettékForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/22
Természetesen pirosak a hátsó indexek, a far sötétben nagyon látványosForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/22
Trezor vastagságú és nagyon nehéz is az ajtó, de nem csukódik zajtalanul, jól be kell csapniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/22
A különálló fotelek nagyok és kényelmesek, lehajtható kartámasszal, de nincs oldaltartásukForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/22
Hátul akár három utas is kényelmesen ringatózhatForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/22
Nem túl nagy a csomagtartó az autó méretéhez képest, amiből a szerencsétlenül elhelyezett pótkerék is rengeteget elveszForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/22
Nincsenek B-oszlopok, a hátsó pici oldalablak is nyithatóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/22
Az ősrégi landaulet-tetőket idéző S forma nem illik a képbe, a következő generáción kis „operaablak” váltotta leForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/22
Többféle dísztárcsával is kínálták, ez a kúpos volt a legnépszerűbbForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/22
Egyszerű a hátsó felfüggesztés hosszanti vezetőkarokkal és kanyarstabilizátorralForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/22
A tekercsrugók egy teherautóban is megállnák a helyüket, a féktárcsák átmérője 298 mmForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/22
A nagy V8-as motort egyetlen Holley karburátor eteti, átlagosan 22 liter folyik le a négy torkán 100 km-enkéntForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
21/22
A 7,0 literes gép 1968-tól vitte a T-Bird-öt, a Mustangot és egyes Mercury-kat. 1973-tól már csak teherautókat hajtottForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
22/22
A hatodik kiadásból 1972 és 1976 között összesen 299 146 darab készült. Ebből 57 814 példány jött ki a gyárból a bevezetés évébenForrás: Retro Mobil