Lapos és méregdrága villanyautó gyártásába kezd az Audi - galéria

Forrás: Audi
1/25
Íme, a Porsche Taycan átirata Audi-módra. A singleframe maszk új nemzedéke is az E-tron GT-n debütál, a fő funkciója nem a hűtőlevegő szállítása (bár aktív zsalukkal erre is képes), hanem a szenzorok elrejtése. A méhsejt-mintájú belső részt a karosszéria színére fényezik, de kérhető feketében vagy szürkében is, a maszkot körülölelő rész mindig feketeForrás: Audi
Forrás: Audi
2/25
A gyengébb verzió, az E-Tron GT quattro első és hátsó villanymotorja együttesen 476 lóerőt és ad le, de ez a rajtprogram használatával 2,5 másodpercig akár 530 lóerő is lehet. Ez a verzió 4,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra, a végsebessége 245 km/hForrás: Audi
Forrás: Audi
3/25
Az E-Tron GT formája senkinek sem okozhat meglepetést, mivel szériaközeli tanulmányként már többször bemutatta az Audi 2018 ótaForrás: Audi
Forrás: Audi
4/25
A karosszéria 4,99 méter hosszú, 1,96 méter széles, és mindössze 1,41 méter magas. Hosszabb, szélesebb és alacsonyabb az A7 SportbacknélForrás: Audi
Forrás: Audi
5/25
Természetesen a hátsó lámpák is LED-esek, a fényforrások animációkat játszanak le minden nyitáskor és záráskorForrás: Audi
Forrás: Audi
6/25
Az erősebb RS e-tron GT két villanymotorja összesen 598, túltöltéssel 646 lóerőt képes leadni, a nyomaték 830 Nm. Ez a verzió 3,3 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, a végsebessége 250 km/hForrás: Audi
Forrás: Audi
7/25
Csak 3 centivel hosszabb és magasabb az alapokat adó Porsche Taycannál, a súlyelosztása mindkét kocsinak 50:50 százalékForrás: Audi
Forrás: Audi
8/25
A hátsó, erősebb villanymotorhoz egy kétfokozatú automatikus sebességváltó kapcsolódik, hogy jó legyen a gyorsulás, és nagy sebességnél is az optimális tartományban maradjon a fordulatszámForrás: Audi
Forrás: Audi
9/25
A regeneratív fékezés 0,3 g-s lassításra képes a fékek koptatása nélkül, a villanymotorokkalForrás: Audi
Forrás: Audi
10/25
Egy töltéssel 487 kilométert képes megtenni az új villany-Audi a WLTP mérési ciklus szerintForrás: Audi
Forrás: Audi
11/25
Háromféle LED fényszóró létezik az E-Tron GT-hez: normál (dinamikus irányjelzővel), mátrix-LED, és mátrix-Led kiegészítve a lézeres távfénnyelForrás: Audi
Forrás: Audi
12/25
A legkisebb alufelni 19, a rendelhető legnagyobb 21 colosForrás: Audi
Forrás: Audi
13/25
A padlóba épített, folyadékhűtésű akkumulátor nettó kapacitása 85 kWh. Az akkumulátor alumínium kerete nem csak ütközéskor játszik szerepet, de a karosszériát is merevítiForrás: Audi
Forrás: Audi
14/25
Az elöl kettős keresztlengőkaros, hátul többlengőkaros futóművel háromkamrás légrugókkal is lehet kérni, amivel változtatható lesz a hasmagasságForrás: Audi
Forrás: Audi
15/25
Hátul széria az önzáró differenciálmű, felárért aktív, változó nyomatékelosztású Sport differenciálmű és összkerék-kormányzás is rendelhetőForrás: Audi
Forrás: Audi
16/25
A 800 V-os elektromos rendszer vékony kábelek és villámgyors töltők használatát tette lehetővé: egyenáramú Ionity töltőoszlopról akár 270 kW-tal is fel tud venni áramot a kocsi, persze nem olcsón. Így 5 perc alatt 100 km-re elég áram vételezhető. Fali dobozzal, normál 11 kW-os AC töltéssel egy éjszaka alatt lehet feltölteni az akkutForrás: Audi
Forrás: Audi
17/25
A nyomatékelosztás változhat a két tengelyen, Efficiency üzemmódban azonban csak az első kerekek hajtanakForrás: Audi
Forrás: Audi
18/25
Nagyon odafigyeltek a légellenállásra, az alaktényező mindössze 0,24Forrás: Audi
Forrás: Audi
19/25
A digitális műszerfal 12,3 colos, felárért head up display is kérhető, a középen lévő érintőképernyő 10,1 colos. Sok a zongoralakk és a képernyő, kevés a fizikai gomb, de a klíma külön panelt kapottForrás: Audi
Forrás: Audi
20/25
Lábgarázsnak hívják az a két lyukat, amelyek nagy hátsó lábteret biztosítanak. Azért tudták ezt kialakítani, mert a padlóba épített akkumulátorból ezeken a részeken kihagyták a cellákatForrás: Audi
Forrás: Audi
21/25
A menetirányt haptikus visszajelzésre képes kapcsolóval kell kiválasztaniForrás: Audi
Forrás: Audi
22/25
Mélyen van a vezetőülés, mert Porsche volt az alapForrás: Audi
Forrás: Audi
23/25
Az Audi mérnökei többféle szintetikus, hangszórókból szóló hangot kreáltak, ami szerintük pótolja a sokhengeres benzinmotorok hangjátForrás: Audi
Forrás: Audi
24/25
Az Audi első villanyautója, ami Németországban készül. A zéró szén-dioxid mérleggel rendelkező, heilbronni Böllinger Höfe üzemben gyártják az E-tron GT-n kívül az R8 sportkocsit isForrás: Audi
Forrás: Audi
25/25
Marc Lichte, az Audi dizájnigazgatója elégedett az E-tron GT formájávalForrás: Audi