Velorex 16/350 veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/22
Kisipari módszerrel készültek, a 16/350 típusból 1971-ig összesen 12 ezer darabot gyártottakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/22
Hátrafelé igen korlátozott a kilátás, ezért vannak fent a nagy (motorra való) külső visszapillantó tükrökForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/22
Elöl-hátul 160 mm átmérőjűek a fékdobok, a rögzítőfék az első kerekeket fogjaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/22
Gyűrődő zóna helyett: az orrban lakik az akku és a motortankForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/22
Konstrukciós hiba, hogy amikor 3-4 literre csökken az üzemanyagszint, már nem jut benzin a karburátorbaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/22
Puha és kényelmes az egybeülés, de kicsi és nem lehet állítani semForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/22
Szárnyal a bőregér. A latin velo kifejezés itt nem a sebességre, hanem a burkolásra, zártságra utal, a rex pedig királyt jelentForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/22
Az ajtók is keretre húzott kárpitból állnak, primitív kilinccsel. Így legalább könnyen csukhatókForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/22
Ennél már nem lehet egyszerűbb: sebességmérő, gyújtás és indexkapcsoló. A korábbi kiadásokban háromküllős volt a kormányForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/22
A műszer a Skodától jött, a Spartak és az Octavia is használtaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/22
Egysebességes az ablaktörlő, motorja pedig a fülkében van, mint a háború előtti autóknálForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/22
Sajátos kezelőszervek: az U-végű pálca a kézifék, a vízszintes a berántókar, a nagyobb függőleges a váltóé, a kicsi pedig az indítóéForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/22
Egy tengelyen fordulnak a fura kinézetű pedálok, a bovdenek takarás nélkül futnak hátraForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/22
Nincs letekerhető üveg, viszont az ajtókra gyorsan rögzíthetők a plexi oldaltáblákForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/22
Ez már kései évjárat, két rugóstaggal, azelőtt csak egy volt, mégpedig a baloldalonForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/22
Ez a 15 cm-es lámpás változat, de létezett 17 -es méretben is. Nem volt sorozatfüggő, azt tettek rá, ami éppen a polcon voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/22
A kerék függőleges tengely körül fordul, a rugóstag is a JawáéForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/22
Puha pamlagon utazhat a legfeljebb 50 kilónyi poggyászForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/22
A kéthengeres motor három felömlős, keresztöblítéses kialakítású, hengerenként külön gyújtótrafóvalForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/22
1968-ban kezdték beépíteni a 572-3 jelű motort. Gumi szilenteken ül, átlagfogyasztása 5,0 l/100 kmForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
21/22
Ugyanaz a Jikov 2926 típusú porlasztó itatja, mint a motorkerékpártForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
22/22
A világosbarna szín volt a leggyakoribb, de létezett belőle sötétbarna, vajszínű és piros isForrás: Retro Mobil