Mercedes-Benz C-osztály (W206) 2021

Forrás: Daimler AG
1/28
Az új C-osztály Limuzin és T-Modell verzióban egyszerre lesz rendelhető március 30-tól, az első modellek pedig 2021 nyarán érkeznek meg a kereskedésekbeForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
2/28
A rövid első és hátsó túlnyúlás a hosszú tengelytávval, valamint a korábbinál is jobban hátratolt utastérrel sportos arányokat kölcsönöz a kocsinak, a képe a szélesebb nyomtávokkal és mutatós,17-19 colos kerekekkel válik teljessé. A hosszúság 65 (4751), a szélesség 10 (1820), a tengelytáv 25 mm-rel lett nagyobb (2865), mint az elődé, egyedül a magasság csökkent, de csak 9 mm-rel (1438 mm)Forrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
3/28
A Mercedes Formula 1-es csapat tervezőitől érkezett az új kialakítású, kettős megfúvású turbófeltöltő, amely gyorsabb gázreakciót biztosít. Túltöltéssel a C 300 teljesítménye rövid ideig további 27 lóerővel megnövekszikForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
4/28
Az új C-osztály a Mercedes több gyárában készül, így Brémában (Németország), Pekingben (Kína) és East Londonban (Dél-Afrika)Forrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
5/28
A C 300 e hibridben az opcionális 55 kW-os DC töltési lehetőséggel a lemerült akkumulátor csupán 30 perc alatt teljesen feltölthető. E házon belül fejlesztett akkumulátor teljes kapacitása 25,4 kWh, amely akár 100 kilométeres elektromos utazást is lehetővé tesz.Forrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
6/28
A szedán csomagtere maradt 455 literes, ami az egyik legkisebb érték a középkategóriábanForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
7/28
Az MBUX rendszer már vezeték nélkül, „Over-the-air” (OTA) frissítésekkel válik folyamatosan modernebbé. Így a C-osztály a nélkül fejleszthető, hogy el kellene látogatni a szervizbeForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
8/28
Minden motor munkáját turbófeltöltő és 48 V-os lágy hibrid rendszer segíti, utóbbi lehetővé teszi a hatékony vitorlázást, és az energia visszanyerését fékezéskor. Ráadásul az elektromos rásegítés ideiglenesen akár 20 lóerőt és 200 Nm nyomatékot is hozzátehet a hajtáshoz.Forrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
9/28
A távolságtartó tempomat a korábbi 60 km/h helyett immár akár 100 km/h-s sebességnél is időben képes reagálni az álló helyzetű járművekre. Az aktív kormányzás-asszisztens egészen 210 km/h-ig tartja a sávban az autótForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
10/28
Szemből olyan, mint az egy mérettel kisebb CLAForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
11/28
A nagyobb méretek ellenére a légellenállási együttható változatlanul 0,24 a szedán és 0,27 a kombi modellek esetében.Forrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
12/28
Hátul vízszintes, kettéosztott lámpák váltják a függőleges egységeket, természetesen minden fényforrás alapáron LED technológiát használForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
13/28
Az alapáras LED fényszórók helyet az új S-osztályból ismert Digital Light nevű rendszer is kérhető, amely oldalanként 1,3 millió pixeles felbontással olyan, mint egy projektor: képes ábrákat, vonalakat vetíteti az útra, ami segíti és figyelmezteti a vezetőtForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
14/28
17-19 colos kerekek kérhetők, az első túlnyúlás extrém rövidForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
15/28
Morzsoljunk el egy-két könnycseppet: nem készül többé hat, illetve nyolchengeres motorokkal a C-osztály, az egyetlen választható motorvariáns a soros négyhengeres, abból viszont 1,5 (C 180 és C 200) és 2,0 literesek is léteznek. 163-tól 313 lóerőig tart a teljesítményskála, előbbi a C 180-as dízel, utóbbi a C 300 e konnektoros hibridForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
16/28
Az opciós 4MATIC összkerékhajtási rendszer is továbbfejlődött. Az új elsőtengelyes hajtás lehetővé teszi a több nyomaték átvitelét, emellett a kisebb súly és belső súrlódás pedig hozzájárul az alacsonyabb fogyasztáshozForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
17/28
A vadonatúj, dinamikusra hangolt futómű elöl négylengőkaros, hátul többlengőkaros, segédkeretes megoldással rendelkezik. Opcionálisan adaptív lengéscsillapítás is elérhető, a konnektoros hibridek esetében pedig hátul széria a légrugózás.Forrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
18/28
A csomagtartó csak a kombiban lett nagyobb (30 literrel), de még így is csak 490 literes (konnektoros hibrid: 360 l)Forrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
19/28
Újdonság a felárért rendelhető hátsótengely-kormányzás: a hátsó kerekek 2,5 fokos elfordulása 43 centiméterrel, 10,64 méterre csökkenti a fordulókört. Mindehhez közvetlenebb kormányzási áttétel is társul. 60 km/h-s sebesség felett a hátsó kerekek az első kerekekkel megegyező irányba fordulnak, fokozva a dinamikát és csökkentve az alulkormányzottsági hajlamotForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
20/28
A C 300 e konnektoros hibridben az elektromotor már alapjárattól 440 Nm nyomatékot kínál, az akár 129 lóerős elektromos meghajtás pedig egészen 140 km/h-s sebességig érhető el. Ha lemerül az akkumulátor, akkor csak a 204 lóerős benzinmotor hajtForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
21/28
Nagyon kevés a gomb, a klímát is a képernyőről kell kezelni. Az új S-osztályhoz hasonlóan a C-osztály is az „Hé, Mercedes” megszólítással életre kelthető MBUX központi rendszer második generációját kapja. Állítólag a továbbfejlesztett beszédvezérlés nem csak minden eddiginél interaktívabb, de az online kapcsolat révén tanulásra is képesForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
22/28
A különálló, lebegő hatást keltő 10,25 colos műszercsoport felárért 12,3 colos kivitelben is elérhető. Az opcionális felszereltségek listáján megtalálható a színes, szélvédőre vetítő, kiterjesztett valóságot is kínáló 9x3 colos head-up display isForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
23/28
A műszerfal és a központi kijelző hat fokkal fordul a pilóta felé, előbbi műbőr vagy nappabőr borítással is elérhető, de látványosak a nyílt pórusú díszbetétek és az alumíniumból készített betétek isForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
24/28
Központi elem a különálló, négyzet alakú, nagyfelbontású érintőképernyő, amely alaphelyzetben 9,5, opcionálisan pedig 11,9 colos.Forrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
25/28
Az MBUX rendszer vezeték nélkül, „Over-the-air” (OTA) frissítésekkel válik folyamatosan modernebbé. Így a C-osztály anélkül frissíthető, hogy az ügyfeleknek ehhez el kelljen látogatnia a szervizbeForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
26/28
Mivel a hossz, a szélesség és a tengelytáv is nőtt, nem csoda, hogy az utastér helykínálatán is sikerült javítani. Hátul 20 mm-rel nőtt meg a lábtérForrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
27/28
A 9 fokozatú automata váltó minden motorváltozatnál az alapfelszereltség része. Ujjlenyomat-olvasó segíti a gyors és kényelmes bejelentkezést az MBUX rendszerbe, így illetéktelenek nem férhetnek hozzá a személyes adatainkhoz és online fizetési lehetőségeinkhez.Forrás: Daimler AG
Forrás: Daimler AG
28/28
Az ilyen részleteken látszik, hogy igazi prémiumtermékForrás: Daimler AG