Audi Q4 E-Tron (2021)

Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
1/33
Az új Q4 E-Tron már a negyedik villanyautója az Audinak, de az első, amelyik a Volkswagen ID.3-ból és ID.4-ből ismert, elektromos autóknak fejlesztett gördeszka platformra n(MEB) épül, ellentétben a Taycan-alapokra épült E-Tron GT-velForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
2/33
Az Audi elektromos portfóliójaForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
3/33
E-Tron Sportback, Q4 E-Tron, E-Tron GTForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
4/33
A legerősebb Q4 E-tron fele olyan erős, mint a GTForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
5/33
A Q4 E-tron 4590 mm hosszú, 1865 mm széles, és 1613 mm magas. Kívül nagyjából akkora, mint egy Q3, de a hosszú tengelytáv miatt a helykínálata a Q5-ével vetekszikForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
6/33
15 mm-rel ültetett sportfutómű és adaptív lengéscsillapítás is rendelhetőForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
7/33
A hátsókerék-meghajtás miatt nagyon ki lehet tekerni a kerekeket, a fordulókör átmérője csak 10,2 méterForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
8/33
Nagyon kevés dolog változott a külsőn a 2019-es tanulmány óta, az arányok hasonlítanak a VW ID.4 és a Skoda Enyaq iV arányaira: rövid motorháztető, erősen döntött szélvédő, és hatalmas kabin jellemzi a dizájntForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
9/33
A legkisebb kerék 19, a legnagyobb 21 colosForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
10/33
Az Audi singleframe maszkjának új interpretációja látható a Q4 E-TrononForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
11/33
A 300 lóerős, összkerekes csúcsváltozat 6,2 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/h-ra, de a végsebessége annak is csak 180 km/hForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
12/33
A padlóba épített akkumulátor 52 vagy 77 kWh-s lehet, a nagyobbal közel 500 km lesz a WLTP hatótávForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
13/33
Többféle hajtáslánc lesz választható, az egymotoros hátsókerék-meghajtású és kétmotoros, összkerekes isForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
14/33
A töltési teljesítmény legfeljebb 11 kW váltóáram, és 125 kW egyenáram eseténForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
26/33
A Q4 E-Tron az első Audi, amiben a Head up display-t kiterjesztett valósággal kombinálják, így például a navigációs rendszer nyilai a valós utcákra vetülve mutatják a szélvédőn, hogy merre kell menniForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: Origo
27/33
Az irányválasztó kapcsolóval az egyfokozatú sebességváltót lehet bekapcsolni a hajtásbaForrás: Origo
Forrás: Origo
28/33
A kormány mögötti fülek nem sebességváltásra szolgálnak, a rekuperáció, vagyis a motorfék-hatás erősségét lehet beállítani velük. A leggyengébb olyan, mint egy benzines autó motorféke, a legerősebbel azonban egypedálos vezetést is lehetséges, mivel 0,6 g-s lassulást produkál gátelvételreForrás: Origo
Forrás: Origo
29/33
Igényesen kidolgozták a légbeömlőketForrás: Origo
Forrás: Origo
30/33
Ízléses és minőségi a kivitelezés, de ez egy Auditól el is várhatóForrás: Origo
Forrás: Origo
31/33
520 literes a csomagtartó, a 40:20:40 arányban dönthető hátsó pad ledöntésével pedig 1490 literesre növelhetőForrás: Origo
Forrás: Origo
32/33
Bővítéskor sík padló és másfél köbméteres tér képződikForrás: Origo
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
15/33
Áprilisban kerül piacra a Q4 E-tron, az alapmodell várhatóan kb. 17 millió forintba fog kerülniForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
16/33
Magasan van az övvonal, kicsik az ablakokForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
17/33
A gyári képeken még álcázómatricák takarják a Q4 E-Tront, de a lényeg kivehetőForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
18/33
Nem Győrben, hanem az egykori Trabant-gyárban, Zwickauban készítik, a Volkswagen ID modellekkel egyetembenForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: Origo
19/33
Minőségibb a belső tér, mint a testvérmodell Volkswagen ID.4-benForrás: Origo
Forrás: Origo
20/33
Fejtámlával egybeépített, feláras S-line sportülésekForrás: Origo
Forrás: Origo
21/33
A hátsó ülések 7 centivel magasabban vannak, mint az elsők, így onnan is jól lehet előre kilátniForrás: Origo
Forrás: Origo
22/33
10,25 colos, konfiguráható HD kijelző van az órák helyénForrás: Origo
Forrás: Origo
23/33
A műszerfal különbözik a belső égésű motorral szerelt Audikétól, de új tervezésű az érintésérzékeny gombokkal telerakott kormány is.Forrás: Origo
Forrás: Origo
24/33
11,6 colos a központi MMI érintőképernyőForrás: Origo
Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
25/33
A követési távolságot jelző vonalat az előttünk menőhöz igazítjaForrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: Origo
33/33
Jó helyet találtak a töltőkábelnekForrás: Origo