Négy év múlva találkozunk? - Lexus LF-Z Electrified galéria

Forrás: Lexus
1/21
Az LF-Z Electrified koncepcióautó abból a stílusból és technológiából ad ízelítőt, amit a Lexus 2025-re tervez elérni. Addig a Toyota prémiummárkája 20 új, vagy továbbfejlesztett modellt mutat be, köztük több mint tíz tisztán elektromos (BEV), plug-in hibrid (PHEV) és öntöltő hibrid (HEV) modelltForrás: Lexus
Forrás: Lexus
2/21
A dedikált villanyautó platformra épített LF-Z Electrified súlyelosztása az akkumulátor és a motor optimális elhelyezésének köszönhetően ideálisForrás: Lexus
Forrás: Lexus
3/21
A tanulmányautó hossza 488 centiméter, a tengelytávja 295 centiméterForrás: Lexus
Forrás: Lexus
4/21
A hangfelismerő funkció a legújabb AI technológiát használja, megtanulja, és alkalmazkodik a vezető szokásaihoz és preferenciáihoz, így segítséget nyújthat például az útvonaltervezésben, vagy információt adhat a célállomásrólForrás: Lexus
Forrás: Lexus
5/21
A 700 Nm-es nyomaték azonnal rendelkezésre áll, de úgy osztja el a hajtásvezérlő, hogy nagyobb kanyarsebesség legyen elérhetőForrás: Lexus
Forrás: Lexus
6/21
A panorámatető automatikusan sötétedő (intelligens) üvegből készül, de szükség esetén elsötétíthető, sőt az éjszakai eget szimuláló fények is kapcsolhatók rajta. A tető közepén elhelyezett érintőpanel segíti az elöl és hátul utazók kommunikációjátForrás: Lexus
Forrás: Lexus
7/21
150 kW-os DC villámtöltéssel kb. másfél óra alatt lehet feltölteniForrás: Lexus
Forrás: Lexus
8/21
A vízszintes hátsó lámpák kiemelik az új Lexus-emblémát, mintegy megerősítve az új generációs Lexus-formatervetForrás: Lexus
Forrás: Lexus
9/21
A négy villanymotor összesen 544 lóerőt tud leadni, ami 3 másodperces százas sprintidőt eredményez, a végsebességet 200 km/h-ban korlátozzákForrás: Lexus
Forrás: Lexus
10/21
A DIRECT4 hajtásrendszer mind a négy keréknél külön szabályozza a villanymotorok teljesítményleadását. A rendszer az adott vezetési szituációhoz alkalmazkodva első-, hátsó-, vagy összkerékhajtásra is alkalmasForrás: Lexus
Forrás: Lexus
11/21
A formatervezők az ikonikus, orsó formájú Lexus-hűtőmaszk továbbfejlesztésével létrehozták az „orsó karosszériát”, melynek dizájnja visszautal a DIRECT4 rendszer működéséreForrás: Lexus
Forrás: Lexus
12/21
A hajtáslánc helyigénye is jelentősen kisebb a korábbiaknál, az akkumulátor padló alatti beépítése merevebb struktúrát és alacsonyabb súlypontot eredményez, és segít kiszűrni az út felől érkező zajokat és rezgéseketForrás: Lexus
Forrás: Lexus
13/21
Egy töltéssel 600 km-t tud megtenni az LF-Z Electrified (WLTP-adat)Forrás: Lexus
Forrás: Lexus
14/21
Az ajtók E-Latch rendszerrel működnek. Amikor a vezető vagy egy utas a kulccsal megközelíti a járművet, a kiemelkedő kilincs automatikusan megjelenik, az ajtó zárja kiold, és finoman nyílik a kilincs belsején levő szenzor megérintése után. Kiszálláskor csak meg kell nyomni az ajtónyitó kapcsolótForrás: Lexus
Forrás: Lexus
15/21
A 90 kWh-s, padlóba épített lítium-ion akkumulátor miatt nagy a kocsi tömege (2,1 tonna)Forrás: Lexus
Forrás: Lexus
16/21
Az LF-Z Electrified-tanulmány előrevetíti, merre halad a Lexus formatervezése: a nagy átmérőjű kerekeket az autó sarkaiba tolták, ezzel is segítve az alacsony súlypont kialakítását, és feldobva a megjelenéstForrás: Lexus
Forrás: Lexus
17/21
Az LF-Z Electrified mesterséges intelligenciája (AI) folyamatos támogatást nyújt és aktív szerepet játszik, megismerve a vezető preferenciáit és vezetési szokásait. Az egyszerű vezethetőséghez a beszédalapú kommunikáció is hozzájárulForrás: Lexus
Forrás: Lexus
18/21
A kormányra épített kapcsolók és a head-up kijelző lehetővé teszi, hogy a vezető intuitív módon férjen hozzá az információkhoz, és anélkül kezelje a jármű funkcióit, hogy levenné tekintetét az útrólForrás: Lexus
Forrás: Lexus
19/21
A hátsó ülések is képesek masszírozásraForrás: Lexus
Forrás: Lexus
20/21
Digitális kulcs ad hozzáférést az autóhoz a családtagoknak és a barátoknak, így nem szükséges a valódi kulcs átadása. Bizonyos funkciók (pl. az ajtó zárása és nyitása) okostelefonon keresztül is működtethetők. A digitális kulccsal hozzáférés adható az autóhoz akár szolgáltatóknak is, így lehetőség nyílik az autót csomagkiszállításra vagy -megosztásra használniForrás: Lexus
Forrás: Lexus
21/21
Az autóban fizikai kapcsolat nélküli by-wire kormányzás is működik. Ez a szabadon változtatható áttétel és rásegítés miatt közvetlenebb kapcsolatot eredményez a kormány és a kerekek között, a teljesen elektronikus rendszer kiszűri az útfelület nem kívánt vibrációit isForrás: Lexus