Ez a megfizethető új Skoda lehet Magyarország egyik kedvenc autója

Forrás: Skoda
1/24
A kisautó új nemzedéke, egy nagyon fontos újítást hordoz: a 2008 óta használt PQ26 architektúrát végre leváltja a modern MQB-A0 platform, amely az Audi A1-esben, a Seat Ibizában és a Volkswagen Polóban már évek óta szolgálForrás: Skoda
Forrás: Skoda
2/24
Bár a régi Fabia is az egyik legtágasabb kisautó volt a piacon, az utód hosszát jelentősen, 11 centivel növelte meg a Skoda, így már meghaladja a 4,1 métert. Ehhez jön még a szélesség közel 4,8, és a tengelytáv 9,4 centis növelése, ami már előre vetíti, hogy jelentősen javult a helykínálat és az útfekvésForrás: Skoda
Forrás: Skoda
3/24
Átlagosan 10 százalékkal fogyasztanak kevesebbet a továbbfejlesztett Evo motorok, az opcionális, 50 literes üzemanyagtankkal a Skoda szerint 1000 km-es hatótáv érhető el, az alap 40-össel pedig 800 km-t lehet autózni. A zárható hűtőrács 120 km/h-nál 0,2 literrel csökkenti a fogyasztást, ami kilométerenként közel egy forintot jelentForrás: Skoda
Forrás: Skoda
4/24
A légellenállási együtthatót 0,32-ről 0,28-ra csökkentették, ami szintén rekord a kisautók között. Ezt többek között az új formájú tükrökkel, hátsó szárnnyal, oldalsó légterelőkkel, aerodinamikus dísztárcsákkal és alsó védőburkolattal értek elForrás: Skoda
Forrás: Skoda
5/24
Oliver Stefani főtervező szerint az új Fabia sportosabb és felnőttesebb elődjénél, de a Fabia esszenciája nem változott: maradt praktikus és funkcionális mindennapi társForrás: Skoda
Forrás: Skoda
6/24
A legerősebb, hengerlekapcsolásra képes TSI-hez alapból jár, a 110 lóerőshöz felárért lehet rendelni hatfokozatú kézi váltó helyett hétfokozatú DSG-tForrás: Skoda
Forrás: Skoda
7/24
Sokat javult a biztonság: merevebb az utascella, és akár 9 légzsák is vigyázhat az utasokra (a vezető térdlégzsákja és a hátsó oldallégzsákok feláras), ISOFIX gyerekülés-rögzítési pontokat az első utasülésen is kialakítottakForrás: Skoda
Forrás: Skoda
8/24
A márkajelzés felirata a csomagtérajtó középső felső részére költözött. Javult a karosszéria merevsége, ami az úttartásra is jó hatással vanForrás: Skoda
Forrás: Skoda
9/24
Az első példányok 2022 elején jutnak el a kereskedésekbe, a kombi egy évvel később érkezikForrás: Skoda
Forrás: Skoda
10/24
Az első Fabia 1999-es bemutatása óta 4,5 millió fogyott a három generációjából, ezzel a Skoda második legkiseresebb típusának számít az Octavia mögöttForrás: Skoda
Forrás: Skoda
11/24
Alapáron jár a LED fényszóró, felárért adaptív is rendelhetőForrás: Skoda
Forrás: Skoda
12/24
Oliver Stefani főtervező szerint az új Fabia sportosabb és felnőttesebb elődjénél, de a Fabia esszenciája nem változott: maradt praktikus és funkcionális mindennapi társForrás: Skoda
Forrás: Skoda
13/24
A cseh üvegművészeti hagyományokat felidéző hátsó lámpa a Kamiq-éra emlékeztetForrás: Skoda
Forrás: Skoda
14/24
Modern megjelenésű, igényesebb anyagokból épített műszerfal jobb felbontású érintőképernyőkkel (6,2, 8,2illetve 9 colos méretben) és kevesebb fizikai nyomógombbal rendelkezik, mint eddig. Megjelentek a kínálatban a Volkswagen-konszern legújabb infotainment rendszerei, és a hálózatba kapcsolhatóság is új szintre emelkedikForrás: Skoda
Forrás: Skoda
15/24
A Fabia belseje hasonló, mint az Octaviáé, ami nagy dicséret a kisautó számára. Egyes verziók textilborítást kapnak a műszerfalra kontrasztos varrással, első ízben rendelhető kétzónás klíma és LED hangulatvilágításForrás: Skoda
Forrás: Skoda
16/24
RS változat ezúttal sem lesz, bár az 1,5-ös is elég gyors: 0-100 km/h-ra 7,9 másodperc alatt gyorsul. Ezt a motort kaphatja a piros-fekete Monte Carlo kivitelForrás: Skoda
Forrás: Skoda
17/24
Karakteresek a kerek légbeömlők, felárért fűthető szélvédő és fűthető kormánykerék is rendelhetőForrás: Skoda
Forrás: Skoda
18/24
Bővült a vezetéstámogató rendszerek köre, már táblafelismerő és részleges önvezető rendszer (automatikus kormányzás és adaptív tempomat kombinációja 210 km/h-ig) és önállóan kormányzó parkolóasszisztens is elérhető lesz a FabiáhozForrás: Skoda
Forrás: Skoda
19/24
Az Amundsen rendszer 9 colos érintőképernyőt, navigációt és állandó internetkapcsolatot jelentForrás: Skoda
Forrás: Skoda
20/24
Összesen 13 okos részletmegoldást kínál az új Fabia, többek között USB-C csatlakozót a belső visszapillantó tükörnél (kamerák számára), dönthető első utasülést, és mobiltelefon-tartó zsebeket a hátsó utasoknakForrás: Skoda
Forrás: Skoda
21/24
Már panoráma üvegtető is rendelhetőForrás: Skoda
Forrás: Skoda
22/24
Sok idő kellett, hogy a Volkswagen-konszern Virtual Cockpitje a Fabiához is elérhető legyenForrás: Skoda
Forrás: Skoda
23/24
Felárért 10,25 colos digitális műszerfal, gesztus- és hangvezérlés, vezeték nélküli okostelefon-integráció és töltő, valamint fedélzeti wifi is rendelhetőForrás: Skoda
Forrás: Skoda
24/24
A csomagtartó 50 literrel lett nagyobb, most 380 literes, ami a legnagyobb a B-szegmensbenForrás: Skoda