Ez a spanyol autó a Volkswagen ID.3 gonosz ikertestvére - galéria

Forrás: Seat
1/12
Seat El-Born néven, a 2019-es Genfi Autószalonon tanulmányként mutatták be a Born első változatátForrás: Seat
Forrás: Cupra
2/12
2020 nyarán már Cupra El-Bornra keresztelték át a tanulmányt, és sportosabb külsőt is álmodtak nekiForrás: Cupra
Forrás: Cupra
3/12
A szériaérett Born a Cupra első villanyautója (a Seatnak már ott volt a Mii electric). Műszakilag nem sokban különbözik a Volkswagen ID.3-tól, és ahhoz hasonlóan Németországban, Zwickauban készül majd szeptembertőlForrás: Cupra
Forrás: Cupra
4/12
Majdnem ugyanakkora, mint a magyar tervezésű Volkswagen ID.3: a hossza 4322 (4262) a szélessége 1809, a magassága 1537 (1552) mm. A tengelytáv 2767 (2765) mm. A gumik is szélesebbek: elöl 215, hátul 235 mm-es a futófelületük, a legkisebb felni 18, a legnagyobb 20 colosForrás: Cupra
Forrás: Cupra
5/12
A far-villanymotor 150 és 204 lóerős teljesítménnyel választható, utóbbit azonban a feláras e-Boost csomaggal 231 lóerőre lehet növelni, ami 6,6 másodperces gyorsulást biztosít 0-100 km/h-ra. A gyengébb változatok sem lassúak, 8,9, illetve 7,3 másodperc alatt gyorsulnakForrás: Cupra
Forrás: Cupra
6/12
45, 58 és 77 kWh-s akkumulátorral lehet majd megvásárolni a Bornt, ezekkel 340, 420, illetve akár 540 km-t is meg lehet tenni egy töltéssel (WLTP adatok)Forrás: Cupra
Forrás: Cupra
7/12
Aki 125 kW-os DC villámtöltővel tölti, 7 perc alatt 100 km hatótávot nyerhet, a legkisebb akkut 5-80 százalékosra pedig 35 perc alatt töltheti fel. Gyári Cupra fali töltő is kapható otthoni töltésekhez, ezt a távolból, az Easy Charging applikációval is lehet vezérelniForrás: Cupra
Forrás: Cupra
8/12
Hiába azonosak az alapok és a méretek, a Cupra Born sokkal agresszívebben fest, mint a Volkswagen-testvér, az orra a gyártó szerint a cápákéra emlékeztetForrás: Cupra
Forrás: Cupra
9/12
Bár az alapokat az MEB platform adja, a Born sokkal sportosabb vezetési élményt ígér, mint a Volkswagen ID.3, mivel áthangolták a teljesítményleadást, a kormányzást és a futóművet is. Utóbbi elöl 50, hátul 10 mm-es ültetést kap, a csillapítása adaptív (DCC), és a menetstabilizálónak Sport állása is leszForrás: Cupra
Forrás: Cupra
10/12
Széria a 12 colos érintőképernyő, a kiterjesztett valósággal működő head up display, a digitális műszerfal és az Apple CarPlay, Android Auto kompatibilitásForrás: Cupra
Forrás: Cupra
11/12
Fenntartható anyagokat használtak a belső térben, a Seaqual üléskárpit például óceánból begyűjtött műanyag palackokból, a szintén újrahasznosított, a feláras Dinamica mikroszálas szövetet az ülések mellett ajtókárpitnak is használjákForrás: Cupra
Forrás: Cupra
12/12
Szépen bővül a Cupra-paletta. Az év végén érkező Born árai még ismeretlenek, de némi prémiumra számíthatunk a Volkswagen ID.3-hoz képest, ami azt jelenti, hogy valószínűleg a legolcsóbb is 11 millió forint fölött indul majdForrás: Cupra