Mini 850 (1971) veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/23
Nem a fekete volt a legkedveltebb szín, de szerepelt a gyári palettán. Sok példány eltérő fényezésű tetőt kapottForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/23
Mindenfelé kitűnő a kilátás, parkoláshoz ez nagyon jól jön. Városi lótás-futásra ma is megfelel, de persze egy ilyen veteránt érdemes kímélniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/23
Szokatlanul meredeken áll a kormány, az első sorozatoknak csak kilométerórája voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/23
A sebességmérőt km/h-ban és mérföld/órában is beskálázták, a körön belülre kerültek a visszajelzők és tankszint mutató. Jobbra az olajnyomás, balra a vízhőmérsékletForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/23
A fűtésszabályzó, ablaktörlő és ventilátorkapcsoló középen, a polc alatt találhatóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/23
Picik a pedálok, de megfelelően távol vannak egymástólForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/23
A balkormányosokon az ablaktörlők jobbra mutatnak, a jobbkormányosokon meg fordítvaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/23
Extrafelszerelés volt a színezett üveg, a Cooperek kiegészítő fényszórókat is kaptakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/23
A csomagtérfedélen megmaradtak a külső zsanérok, az Mk III már nagyobb hátsó lámpákat viselForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/23
Lefelé nyílik a csomagtér fedeleForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/23
A pótkerék és az akku az alsó szinten utazikForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/23
Elöl főleg a lábtér meglepően tágasForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/23
Hátul is elég a hely, amit kevesen néznének ki akkora autóból, a padló pedig síkForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/23
Itt már ajtóborítás vette át a nagy rekesz helyét, az ablakok tekerősekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/23
Hátul is nyithatók az ablakok, de csak ennyire – azért javít a szellőzésenForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/23
Ugyanolyan az Mk II és az Mk III széria orra, jellegzetes a krómozott hűtőrács formájaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/23
Profilból látszik a legjobban, miért becézték az angolok narancsos ládának. A hossza 3054 mm, akárcsak a Polski Fiat 126-nakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/23
Három főcsapágyas a csupa vas gép, átlagfogyasztása 7,5 l/100 km.Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/23
Helyhiány miatt a hűtő oldalt kapott helyetForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/23
Az ötküllős ATS felni csak egy volt a gazdag feláras kerékválasztékból, de nagyon mutatósForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
21/23
Lockheed rendszerű a fék, mindössze 178 mm-es dobokkal. Csak 1984-ben jött a tárcsafék (előre), amihez már 12 colos kerékméret kellettForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
22/23
Moulton a gumirugózást egy 1953-as Morris Minoron kísérletezte ki, a Minin a felső lengőkar felett van a rugóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
23/23
Sokáig Austin és Morris gyártmányként készült, aztán 1969-től a Mini saját jogú márkanévvé vált. Olasz leszármazottja is volt (Innocenti)Forrás: Retro Mobil