Chevrolet Impala Sport Coupe (1968) veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/23
Ezt a generációt egészen 1970-ig gyártották, a következő sorozat már függőleges orral készültForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/23
Feláras extra volt a műbőrborítású fémtető, több színben is kínálták, a fekete volt a leggyakoribb. Kabrióként is létezett ImpalaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/23
Rejtettek az ablaktörlők , az utasoldali visszapillantó tükör gyakori és olcsó extra voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/23
Akkor már kötelező volt a párnázott pult, viszont gyárilag kevés a műszer, hasznos a kiegészítő készletForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/23
A fűtés csúszkái és a középhullámú Delco rádió gyári felszerelés, lent az utólag beszerelt műszertrióForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/23
Nagy és jól látható a sebességmérő, a jobb oldalon látható, Chevy-emblémás üres helyre tették volna az időmérő órát, ha fizet érte felárat az első tulajForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/23
A kart magunk felé húzva, majd le- vagy feltolva válthatunk az automatán, fokozatkijelző nincsForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/23
Nagy és zárható a kesztyűtartóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/23
A bal oldali pedál a rögzítőféké, felette a kioldókar. Legtöbben ritkán használták, elég volt a váltó P-állásaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/23
Profilból jól látszik, milyen nyurga: nincsenek B-oszlopok, letekert ablakokkal mutat a legjobban az Impala. Tekintélyes 386 Nm a motor nyomatékaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/23
198 lóerő is tisztességesen mozgatja a közel 5,5 méteres nagykupét, aki izomautókkal akart versenyre kelni, nagyobb motort volt kénytelen választaniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/23
Óriáskupéhoz tágas csomagtér jár: a közel fél köbméternyi helyen sok minden elférForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/23
Minden ablaka tekerős, a motorosakért felárat kértekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/23
Kicsi a kardánalagút, akár hárman is jól utazhatnakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/23
Ötliteres kivitelben építették be a Turbo Fire motort (1968 és 1973 között). Inkább a családi szedánokhoz és kombikhoz illett, mintsem sportmodellekhezForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/23
Rochester vagy Holley porlasztó etette a V8-asokat, itt az utóbbi látható négytorkú kivitelbenForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/23
A vasblokkos motor hengerszöge 90°, normál vezetéssel 15 literrel is beéri 100 km-en, nehezebb lábbal viszont 20-22-t is felhabzsolForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/23
Látványos a krómdagályos, ikerlámpás ábrázat, az Impala osztozott rajta az 1968-as Caprice-szelForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/23
A süllyesztett lökhárítóba ágyazott tripla lámpák jellegzetes Impala formaelemekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/23
A gyáriakat gyakran cserélték az American Racing mutatós Torq Trust kerekeireForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
21/23
Hátul hűtött dobfékek dolgoznak, az átmérőjük 279 mmForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
22/23
Feljavítva: a féktárcsák az akkor még GM-leányvállalat Delco-Moraine gyártmányaiForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
23/23
Tesztautónk évében, 1968-ban összesen 710 898 Impalát gyártottak, kiviteltől függően 2260-3355 dollárba kerültekForrás: Retro Mobil