Citroen 2CV6 Charleston (1979) veteránteszt galéria
1/23
Elképesztően sokáig, 42 évig gyártották, a több mint 3,8 millió példányban. Plusz a furgonból is készült még bő 1,2 millió
Forrás: Retro Mobil
2/23
A kezdetektől fogva vászontetős, ami csökkentette a kocsi árát, és így alacsonyabb a súlypontja – emellett praktikus, hangulatos is
Forrás: Retro Mobil
3/23
Ilyen spártai, három helyen felfogatott felnin gurult a Dyane, Acadiane, Méhari, Ami 6 és 8 is
Forrás: Retro Mobil
4/23
Csak a két első ablak hajtható fel, a hátsók nem nyithatók
Forrás: Retro Mobil
5/23
Papírvékonyak az ajtók műanyag zsanérokkal és behúzóval, az ablakmozgató mechanizmusnak nem is lenne hely
Forrás: Retro Mobil
6/23
Meredeken áll a kormány, amelyből egyküllős is szerepelt a kínálatban. A tárcsával (balra lent) a fényszórók szöge állítható
Forrás: Retro Mobil
7/23
Pici, alig látható kilométerórát váltott fel 1967-től az Ami 6-hoz hasonló nagyobb és jól olvasható, töltésmérős műszeregység
Forrás: Retro Mobil
8/23
1957-től fűtéssel is ellátták, ez a kis karral szabályozható, míg a kerék a szélvédő alatti szellőzőt nyitja
Forrás: Retro Mobil
9/23
Ötletes megoldás: a napellenző oldalra is hajtható
Forrás: Retro Mobil
10/23
Könnyen és finoman járó pedálok, teherautós elrendezéssel
Forrás: Retro Mobil
11/23
Nem túl nagy a hely, de két középtermetű utas kényelmesen utazhat. Extrafelszerelés a két csípőöv
Forrás: Retro Mobil
12/23
Vékonyka lemezből van, magas és keskeny, nagy a légellenállása: 0.51 az alaktényező. Charleston-tartozék a króm kerékkupak
Forrás: Retro Mobil
13/23
Léghűtéses boxer dolgozik az orrában, a Charlestonnál szögletes helyett újra kerek lámpákat használtak
Forrás: Retro Mobil
14/23
Hátul nincsenek ütközőbabák, a Kacsa 1970-től viseli az Ami 6 kombi hátsó lámpáit
Forrás: Retro Mobil
15/23
Ha leakasztjuk a tetőt a feszítőkeretről, egészen a csomagtér fedeléig feltekerhető
Forrás: Retro Mobil
16/23
Nem nagy, de perem híján könnyen pakolható a raktér, a korai sorozatoknál még vászonból volt a fedele
Forrás: Retro Mobil
17/23
A pótkeréknek és szerszámoknak a pincében külön fészket alakítottak ki
Forrás: Retro Mobil
18/23
Solex porlasztóval megy, az átlagfogyasztása 6 l/100 km.
Forrás: Retro Mobil
19/23
Egyszerű, ékszíjak nélküli remek konstrukció az 1970-ben megjelent 600-as motor, olajhűtést is alkalmaztak
Forrás: Retro Mobil
20/23
Első futómű sétabot-formájú vezetőkarral és Lockheed gyártmányú belső tárcsafékkel
Forrás: Retro Mobil
21/23
Fekvő lengéscsillapító, mögötte vannak a rugók
Forrás: Retro Mobil
22/23
Pofonegyszerű a hátsó felfüggesztés dobfékkel, és az elsővel megegyező lengőkarral
Forrás: Retro Mobil
23/23
Különleges színelosztás vonzza a tekintetet, a lámpák „szempillái” fizetős opciók
Forrás: Retro Mobil