Citroen 2CV6 Charleston (1979) veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/23
Elképesztően sokáig, 42 évig gyártották, a több mint 3,8 millió példányban. Plusz a furgonból is készült még bő 1,2 millióForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/23
A kezdetektől fogva vászontetős, ami csökkentette a kocsi árát, és így alacsonyabb a súlypontja – emellett praktikus, hangulatos isForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/23
Ilyen spártai, három helyen felfogatott felnin gurult a Dyane, Acadiane, Méhari, Ami 6 és 8 isForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/23
Csak a két első ablak hajtható fel, a hátsók nem nyithatókForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/23
Papírvékonyak az ajtók műanyag zsanérokkal és behúzóval, az ablakmozgató mechanizmusnak nem is lenne helyForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/23
Meredeken áll a kormány, amelyből egyküllős is szerepelt a kínálatban. A tárcsával (balra lent) a fényszórók szöge állíthatóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/23
Pici, alig látható kilométerórát váltott fel 1967-től az Ami 6-hoz hasonló nagyobb és jól olvasható, töltésmérős műszeregységForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/23
1957-től fűtéssel is ellátták, ez a kis karral szabályozható, míg a kerék a szélvédő alatti szellőzőt nyitjaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/23
Ötletes megoldás: a napellenző oldalra is hajthatóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/23
Könnyen és finoman járó pedálok, teherautós elrendezésselForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/23
Nem túl nagy a hely, de két középtermetű utas kényelmesen utazhat. Extrafelszerelés a két csípőövForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/23
Vékonyka lemezből van, magas és keskeny, nagy a légellenállása: 0.51 az alaktényező. Charleston-tartozék a króm kerékkupakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/23
Léghűtéses boxer dolgozik az orrában, a Charlestonnál szögletes helyett újra kerek lámpákat használtakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/23
Hátul nincsenek ütközőbabák, a Kacsa 1970-től viseli az Ami 6 kombi hátsó lámpáitForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/23
Ha leakasztjuk a tetőt a feszítőkeretről, egészen a csomagtér fedeléig feltekerhetőForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/23
Nem nagy, de perem híján könnyen pakolható a raktér, a korai sorozatoknál még vászonból volt a fedeleForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/23
A pótkeréknek és szerszámoknak a pincében külön fészket alakítottak kiForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/23
Solex porlasztóval megy, az átlagfogyasztása 6 l/100 km.Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/23
Egyszerű, ékszíjak nélküli remek konstrukció az 1970-ben megjelent 600-as motor, olajhűtést is alkalmaztakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/23
Első futómű sétabot-formájú vezetőkarral és Lockheed gyártmányú belső tárcsafékkelForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
21/23
Fekvő lengéscsillapító, mögötte vannak a rugókForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
22/23
Pofonegyszerű a hátsó felfüggesztés dobfékkel, és az elsővel megegyező lengőkarralForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
23/23
Különleges színelosztás vonzza a tekintetet, a lámpák „szempillái” fizetős opciókForrás: Retro Mobil