Különleges kupé áll egy magyar gyűjtő garázsában – galéria

Forrás: Peugeot
1/23
Rendhagyó sorozatot indított a Peugeot Hungária, a márka hazai veteránjait mutatják be az ismert franciaautó-specialista, Pásztor Tamás gyűjteményéből. Ezúttal egy szép 504 Coupét ismerhet megForrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
2/23
„Emlékszem, hogy ültem apám dízel Peugeot 504-es szedánjának a hátsó ülésén, és nem bírtam levenni a tekintetem a hatalmas, kerek műszerekről” – összegzi Tamás a kupé vásárlásának indítékaitForrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
3/23
Ekkor 2006-ot írtak, és a hollandiai kereskedés nem tudta, milyen kincs van a birtokában. „Amerikai autókra szakosodott cég volt, nem is tudom, hogy kerülhetett hozzájuk a kupé”Forrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
4/23
„Túl akartak adni rajta, nem foglalkoztak vele. Ma már más volna a helyzet, igazi kincs egy ilyen tetszetős, korai példány, akkor viszont szerencsém volt”Forrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
5/23
„Arra ügyeltem, hogy ne legyen hiányos, hogy meglegyen minden alkatrésze, beleértve a díszítőelemeket is, mert ezeket rendkívül nehéz pótolni.” – avat be bennünket hitvallásába TamásForrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
6/23
„Ha saját célra, használatra veszünk veterán autót, ne próbáljunk spórolni azon, hogy rossz állapotú példányt veszünk. A restaurálás ugyanis előre nem látható tempóban viszi a pénzt és az időt”Forrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
7/23
„Hacsak nem valami nagy értékű kincset szereztünk be, amiért sorba áll a piac, jó eséllyel többet költünk az autóra a végén, mint amennyit ér. Minél jobb állapotú és hiánytalan autót kell keresni”Forrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
8/23
Tamás tudta persze, hogy a ránézésre jó állapotúnak tűnő karosszéria alatt mi vár rá, viszont a hajtáslánc és a többi fődarab rendben volt, és nem hiányoztak a beszerezhetetlen apróságokForrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
9/23
Ráadásul pont olyan kivitel volt, amit mindig is szeretett volna: első szériás, hátul csíklámpás, elöl négy kocka fényszórós példány – ez az a stílust vitte tovább 2018-as Peugeot e-Legend tanulmány isForrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
10/23
Olyannyira korai volt az autó, hogy még az 1,8 literes benzinmotort szerelték bele – később 2,0 literes soros négyhengeres, majd a második szériától V6-os motorok kerültek a motortérbeForrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
11/23
Az 504 persze nem csak elegáns, de kiváló autó is. Ez volt az első olyan Peugeot, amelyet – az alapkiviteltől eltekintve – nem merev hátsó híddal, hanem független hátsó felfüggesztéssel szereltekForrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
12/23
Ez jóval kényelmesebbé és stabilabbá tette a 404-esnél (amely műszakilag ugyan az elődje volt, ám az eltérő számrend jól mutatja, hogy a Peugeot magasabbra pozicionálta az új modelltForrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
13/23
A kupé az afrikai terepralik verhetetlen bajnokának bizonyult, főleg megbízhatósága miatt, hiszen akkoriban a versenyzők maguk szereltek a magukkal vitt szerszámok és cserealkatrészek segítségévelForrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
14/23
Még a rendkívül pragmatikus Enzo Ferrari maga is évekig járt egy limuzinnal, majd egy kupéval. Az utóbbi formáját Ferrari jó barátja és üzleti partnere, Sergio Pininfarina tervezte, ahogy a kabriót isForrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
15/23
Ma a nyitott kivitelnek nagyobb az ázsiója, de anno újonnan olcsóbb volt, mint a kupé. „A kupé rögzített teteje szebben adja ki a formát, mint a vászontető, másrészt merevebb is a karosszéria”Forrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
16/23
„Tehát a szépség és a jobb vezethetőség is szerepet játszhatott abban, hogy a korabeli vevők többre értékelték a kupét” – elmélkedik Pásztor Tamás, aki választhatott volna vásárláskor kabriót isForrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
17/23
„Nem tudom az okát, de mindig is kupéban gondolkodtam. Az esztétikum mellett közrejátszhatott az is, hogy mindennapi használatra szántam, márpedig egy kabrió közép-Európában nem alkalmas erre”Forrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
18/23
„Ha tűz a nap, megsülünk, ha gyorsan megyünk, nagy a huzat, ha pedig felhúzom a tetőt, kényelmetlenül szűk. Családos autónak a kupé sokkal alkalmasabbnak tűnt”Forrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
19/23
Ez egyelőre elméleti kérdés maradt, mert Tamás az elmúlt másfél évtizedben nem jutott el oda, hogy teljesen felújítsa az 504-es Coupét. „Mindig volt valami, ami miatt félre kellett tenni”Forrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
20/23
„Három méterről nagyon jól mutat, de közelről, pláne a fedeleket felnyitva pontosan látszik, hogy a karosszériát az alapoktól fogva kell felújítani – vagy mondjuk így: újragyártani”Forrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
21/23
Az 504-es Coupé tehát továbbra is türelmesen várja, hogy visszatérhessen az aktív szolgálatba. Tamás pedig mostani állapotában is ugyanúgy rajong érte, mint gyűjteménye többi tagjáértForrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
22/23
Záró tanulságként pedig álljon itt Tamás első meglepetése, amikor beült frissen vásárolt autójába” „Rápillantottam a műszerfalra, és elképedtem: sehol a hatalmas műszerek, amikre emlékeztem”Forrás: Peugeot
Forrás: Peugeot
23/23
„Felnőtt léptékkel nézve már arányos, elegáns és kecses órák sorakoztak a volán mögött. Ennyit a gyerekkori emlékekről…”Forrás: Peugeot