Opel Rekord P1 (1960) veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/22
Kísértetiesen hasonlít a felsőkategóriás Opel Kapitänre, de akár a GM-testvér Vauxhall Victort is említhetnénkForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/22
A díszlécek öltöztetnek: a kéttónusú fényezésért 100 márka felárat kellett fizetniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/22
Ilyen szép volt az élet a fekete műanyagok bevezetése előtt: a pulton is megjelenik az elegáns színkombináció, látványos a fehér kormány és a krómozott kürtkarikaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/22
A csíkműszer alatt balra látszik a széria Kienzle óra, 8 naponkénti felhúzásra tervezett szerkezettelForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/22
Szépen, egy vonalban sorakoznak a kapcsolók, mindet németül feliratozták. A Blaupunkt Frankfurt rádió drága, 455 márkás extra voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/22
Zárható, pohártartós kesztyűtartó, a világítása plusz 5,5 márkába kerültForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/22
Nagyok a pedálok, balra a fényváltó gombája látszikForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/22
Amerikai stíluselem az első-hátsó ívelt panoráma szélvédő, akkoriban elterjedtek voltak még a kétajtós limuzinok – de néggyel is lehetett rendelniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/22
Könnyen és pontosan kattan a helyére az ajtó, ez is kéttónusú műbőr borítást kapott, sajnos térképzseb nélkülForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/22
A trapéz alakú elefántfül-ablak kerékkel tekerhető kiForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/22
Amerikai módi szerint befelé dől a támla előrehajtásnál, így könnyű bejutni hátraForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/22
Szövet-műbőr kombináció az összes kárpit, hárman kényelmesen elférnek hátulForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/22
A hátul ülőknek is jut friss levegő, az ablakok kibillenthetőkForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/22
Okosan helyezték el pótkereket, nem vesz el helyet 480 literes térből. Alacsony a perem, könnyű pakolniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/22
A P1 nagyobb lámpákat kapott a stilizált fecskefarkakba, a tanksapka helye változatlan maradt, de a csomagtér fedelének peremét levitték a rendszámigForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/22
Tátott szájjal: jellegzetes a nagy hűtőmaszk. A korábbi modellek lökhárítóin még voltak ütközőbabákForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/22
Látványosak és nagy felületen törölnek az egymással szemben dolgozó ablaktörlők. A szellőző bentről nyithatóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/22
Egyszerű szerkezetű az 1,5 literes motor, amelyet Carter-licenc Opel porlasztó táplál, a fogyasztása 9-10 l/100 kmForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/22
Erős rugók tartják nyitva a motorháztetőt, az elektromos rendszer 6 voltosForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/22
Sok a cicoma a felniken is, gyárilag diagonál abroncsokon gurultForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
21/22
Elöl oldalanként két, eltérő hosszúságú lengőkar dolgozik, és kanyarstabilizátor is vanForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
22/22
Nagy siker volt az ’50-es évek végén, csak a jóval olcsóbb Volkswagen Bogárból adtak el többet Nyugat-NémetországbanForrás: Retro Mobil