Mercedes-Benz 190c (W110) veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/22
Nem volt olcsó: 1962-ben 10 940 márkába került; de minőségben és luxusban még alapmodellként is a konkurencia fölé emelkedettForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/22
Amerikás formajegy a fecskefarok (más nevén cápauszony). Ezt mindenki Karl Wilfert számlájára írta, pedig ő nem kedvelte – de nem kellett rajzolniaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/22
Feldíszítették a légbeömlőt is, az egymással szemben dolgozó ablaktörlők nagy felületet tisztítanakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/22
Kevés a kapcsoló, de mind masszív és időtálló. Biztonsági kormányoszlopot csak az utolsó, 1967-1968-as modellekbe szereltekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/22
60 km/h felett sárgáról pirosra vált a csíkmutató, olajnyomásmérőt is beépítettekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/22
Valódi tömörfa-berakást használtak, széria az óra, a rádió viszont feláras volt (rendszerint Becker) - itt a helyén a típusfelirat vanForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/22
Fent balra a fényváltó gombája. Itt még nem pedálos, hanem kilincses a rögzítőfékForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/22
Kevesebb a króm, mint a hosszabb orrú, hathengeres W111-eseken, az ajtókereteken sincs díszlécForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/22
Kis erővel és halkan csukódnak az ajtók, ilyet nem tudtak a vetélytársakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/22
Nagy áttételű és vajpuhán jár az ablaktekerő, míg a kis kerékkel az elefántfül nyithatóForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/22
Hivatalosan elöl is három hely van, csak be kell illeszteni egy párnát az ülések közé és felhajtani a kartámasztForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/22
A finoman rugózó padon hárman is jól elférnek, a kárpit 59 év után is újszerűForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/22
Kivételesen nagy a csomagtartó, a végéből nehéz kiszedni a holmikat. Nagyra értékelték a taxisok is rakterétForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/22
Benzintartálya a padló alatt lakik, a betöltője pedig a rendszám mögött bújik megForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/22
Feláras extra volt a ködlámpa, a hűtő és a lámpa közötti díszléc a Ponton öröksége. Olasz piacos sajátosság a helyzetjelzőForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/22
Mívesek a hátsó lámpák, a második kiadás egyszerűbb téglatestekkel készültForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/22
A W110-eshez feláras volt a krómozott, perforált keret a dísztárcsa körül, ehhez nem rendelték meg. 13 colos abroncsokat visel, fehér oldalfalas gumivalForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/22
Elöl kettős keresztlengőkaros felfüggesztést használtak, a kormányszervó extra voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/22
Girling gyártmányú a fékrendszer, a dobátmérő elöl-hátul 230 mm. Sokkal finomabb szerkezet, mint a merev hidas, laprugós vetélytársakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/22
Olajtükrös a légszűrő, a Solex porlasztóval az autó 9-10 litert fogyaszt 100 km-enForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
21/22
Olaszországból jött, ne csodálkozzunk tehát a kétszólamú légkürtön, a gyári duda lent jobbra vanForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
22/22
Összesen 628 282 darab készült W110-es szériából, ennek több mint a fele, 360 000 példány dízel volt (utóbbinak alig akadt riválisa)Forrás: Retro Mobil