Volkswagen ID.4 teszt galéria (2021)

Forrás: Ruschel Zoltán
1/30
Jelenleg csak egyféle akkumérettel és meghajtással, Pro Performance felszereltséggel kapható, az extrák nagy részét csomagokban válogathatjuk összeForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
2/30
WLTP-norma szerinti hatótáv ezzel az akkuval és egy motorral 508-522 kilométer a hatótávja, így a vidéki utak sem tabukForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
3/30
Európai szabványnak megfelelően Type2/CCS töltőcsatlakozót kapott az autó. Normál töltőn maximum 11, gyorstöltővel legfeljebb 125 kW-tal tölthetünkForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
4/30
Az IQ.Light névre keresztelt mátrix LED-es lámpa bőven megéri a pénzt, precízen és vakításmentesen csinál nappali fényt az éjszakábanForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
5/30
Ki- és bekapcsolva is nagyon menő a 3D hátsó lámpa, a futófényes irányjelző csak ehhez, az összekötő fénycsík az alapáras (szintén LED-es) lámpához is járForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
6/30
Tulajdonképpen az ID.3 belterét emelték át, minimális változtatással, mégis más az összhatás, sokkal kevésbé érződik olcsónak. Fizikai gomb szinte nincs is, a két kijelző és az érintős felületek uralnak mindentForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
7/30
A sofőr előtti digitális műszeregység okostelefonos navigációnál is megjeleníti a manővereket és előrejelzéseket, ami egyelőre ritkaság, pedig nagyon hasznosForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
8/30
A középső kijelző éles és tiszta képet ad, a szoftver jelentősen gyorsult és funkciókban is bővült a korábbiakhoz képest. A világítás nélküli érintős sáv továbbra is rejtély, sötétben használhatatlanForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
9/30
Rengeteg a tárolórekesz, a pohártartó betétje kivehető. A zongoralakk kicsit feldobja az olcsó műanyagot, de nagyon koszolódik és már a tesztautón is karcos voltForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
10/30
Redőny alatt találjuk a multifunkciós rekeszt, az elválasztók kivehetők, áthelyezhetők. Itt vannak az USB-k, és a vezeték nélküli töltővel ellátott mobiltároló polc isForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
11/30
Nincs átjárás az első két ülés között, pedig a középső box nem ér össze a műszerfallal. Az alsó nyílást nem használták ki a tervezőkForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
12/30
Oldalról egyterű, kombi és főleg SUV vonásokat mutat, harmadik üléssor nincs - alsó műanyag borítás és nagy beltér viszont igenForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
13/30
Reális az ára, de összehasonlításul egy alapkivitelű Tiguant kedvezményesen már 10,2 millió forinttól meg lehet vásárolniForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
14/30
Az oldalsó légjárat lassan ipari standard lesz a villanyautóknál, az ID.4 is megkaptaForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
15/30
Süllyesztett a kilincs, de nem mozog, a mögé rejtett elektronikus kapcsoló megnyomására nyílik az ajtó. A belső kilincs is elektromosan nyitja a záratForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
16/30
Az ajtókon egész nagy felületen van (mű)bőr, az első ajtó felső része is puha. Túl sok a zongoralakk és olyan helyen is van belőle, ahol biztosan karcolódni fogForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
17/30
Érthetetlen, hogy miként bólinthattak rá a négy helyett két ablakemelő kapcsolóra - nagyon körülményes és idegesítő ez a megoldásForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
18/30
A térérzet és a helykínálat egyaránt elsőrangú. Az alapáras ülésekhez csak könyöklő jár, de így is kényelmesek. Felárért AGR minősítésű és integrált fejtámlás sportülések is kaphatókForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
19/30
Ez a kárpitcsomag feláras, de jelentősen növeli a látványt és a minőségérzetet, ami sokkal meggyőzőbb, mint az ID.3-nálForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
20/30
Rengeteg a hely hátul is, igazán kényelmes itt utazni. Az ülés nincs túlzottan alacsonyan, szükség esetén harmadik utas is elférForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
21/30
Hátra is jutott szellőzés, felárért külön klímazónánk is lehet. Az elsőkhöz hasonlóan hátul is USB-C csatlakozók vannakForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
22/30
Négy évvel ezelőtt az ID.Crozz tanulmány volt a modell előfutára. A gyártás helyszíne Zwickau, annak idején ugyanebben a városban készültek a TrabantokForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
23/30
Szemből hasonlít az ID.3-ra, de közelebbről már egész más hatást kelt az ID.4. Sokkal magasabb, hosszabb és szinte vízszintes az orra, hűtőmaszk természetesen nincsen - csak alsó légbeömlőForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
24/30
Komoly mennyiségű csomagot el tud nyelni az 543 literes csomagtér. Jó pont az erős, dupla megvilágítás, az elválasztó padló viszont feláras. Márpedig nélküle az osztottan lehajtható üléseknél lépcső képződik, ez nagyobb vagy nehezebb tárgyaknál okoz kellemetlenségetForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
25/30
A kábeleknek és tartozékoknak pont megfelelő az alsó rekesz, de ugyanez elöl, a kocsi orrában még praktikusabb lehetneForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
26/30
Fura módon nem a jelvény mögött rejtőzik a tolatókamera, és a csomagtérajtót sem azzal kell nyitni. A koszolódás ellen beépített mosófúvókát alkalmaznakForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
27/30
Hiába sokkal nagyobb az orr, első csomagtér az ID.4-ben sincs, pedig alapesetben csak hátul van motorForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
28/30
Forrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
29/30
Forrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
30/30
Két testvérmodellje is akad a konszern kínálatában: a Škoda Enyaq iV és az Audi Q4 e-tron (utóbbiból Sportback néven is létezik). Közben felkészül az öltözőben a Cupra Tavascan isForrás: Ruschel Zoltán