Elektromos élményautóként tér vissza az olasz ralilegenda - Lancia Delta Evo-e galéria

Forrás: GCK Exclusive-e
1/20
A GCK Exclusiv-e a Lancia Delta Evo-e-ből 47 darab legyártását terveziForrás: GCK Exclusive-e
Forrás: GCK Exclusive-e
2/20
Az elektromos Lancia Delta restomod ötlete Guerlain Chicherit, a GCK Motorsport alapítójának fejéből pattant ki. A francia sportoló korábban sívilágbajnok, raliversenyző és kaszkadőr sofőr is voltForrás: GCK Exclusive-e
Forrás: GCK Exclusiv-e
3/20
A francia cég nagykövete és fejlesztési tesztpilótája Didier Auriol francia ralivilágbajnok, aki korábban négy szezonon át versenyzett benzines Delta versenyautóvalForrás: GCK Exclusiv-e
Forrás: GCK Exclusiv-e
4/20
Auriol eleinte szkeptikusan fogadta az elektromos Delta ötletét, de az első tesztkörök a Circuit de Charade versenypályán meggyőzték: „ez az autó rengeteg emléket ébreszt. Először kétségeim voltak az Evo-e-vel kapcsolatban, de miután vezettem, állíthatom, hogy a vezetési élménye szenzációs” – nyilatkoztaForrás: GCK Exclusiv-e
Forrás: GCK Exclusive-e
5/20
Szerencsére a cég csak minimálisan nyúltak a zseniális formájú, Giugiaro által tervezett karosszériáhozForrás: GCK Exclusive-e
Forrás: GCK Exclusive-e
6/20
Mindössze annyi történt, hogy szénszálas kiegészítőkkel (szplitter, hátsó szpojler, diffúzor) látták el, így abszolút hű maradt az eredetihezForrás: GCK Exclusive-e
Forrás: GCK Exclusive-e
7/20
A karosszériát lecsupaszították, aztán merevítőkkel látták el, a futóművet leültették, rövidebb és feszesebb rugók és lengéscsillapítók beépítésével. Lecserélték a fékrendszert is, elöl 306 mm átmérőjű tárcsák teljesítenek szolgálatot hatdugattyús nyergekkelForrás: GCK Exclusive-e
Forrás: GCK Exclusiv-e
8/20
A viszkókuplungos összkerékhajtás a nyomaték 47 százalékát küldi az első, és 53 százalékát a hátsó tengelyreForrás: GCK Exclusiv-e
Forrás: GCK Exclusive-e
9/20
Nem estek túlzásba a franciák, a kétliteres, turbós benzinmotor helyére egy hasonló teljesítményű, 200 lóerős villanymotort építettek be, amelynek nyomatéka 350 Nm. Azonban ezek csak a csúcsértékek, folyamatosan csak 122 lóerőt és 200 Nm-t ad le az e-motorForrás: GCK Exclusive-e
Forrás: GCK Exclusiv-e
10/20
Igényesen kidolgozott részletek mindenhol a karosszériánForrás: GCK Exclusiv-e
Forrás: GCK Exclusiv-e
11/20
Akinek fontos, hogy az autója minél jobban hasonlítson a 80-as évek végén, 90-es évek elején futó gyári Delta raliautókra (leszámítva a hangot), azoknak a GCK Exclusive-e kínál egy Martini-festésű exkluzív változatotForrás: GCK Exclusiv-e
Forrás: GCK Exclusiv-e
12/20
A Martini-változat alumínium lengőkarokkal, Sparco versenyülésekkel, még több szénszálas kiegészítővel és még agresszívebb futómű-beállítással érkezik. Ebből azonban csak 11 darabot fognak készíteni, ami a 47-ből jön leForrás: GCK Exclusiv-e
Forrás: GCK Exclusive-e
13/20
Itt már hiába keresünk kipufogót, az elektromos Delta Evo-e lokális kibocsátás nélkül üzemeltethetőForrás: GCK Exclusive-e
Forrás: GCK Exclusive-e
14/20
Egy viszonylag kicsi, 29 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátort építettek be az autóba, amely kb. 200 km-es hatótávot garantál. Ez nem valami sok mai mércével, de a kis akkunak köszönhetően a kocsi tömege mindössze 1440 kg, ami villanyautók között kevésnek számít, és az eredeti Delta tömegénél is csak egy mázsával többForrás: GCK Exclusive-e
Forrás: GCK Exclusive-e
15/20
Akár mindennapos családi autóként is használható, az elektromos Delta viszonylag tágas és praktikusForrás: GCK Exclusive-e
Forrás: GCK Exclusive-e
16/20
Belül is jó ízléssel nyúltak a Deltához: a műszerfalat és a középkonzolt Alcantarával vonták be, Momo versenykormányt, és fém pedálokat szereltek be. Ezen kívül egy nagyteljesítményű Blam hifi és az érintőképernyős Alpine infotainment rendszer jelenti az újdonságotForrás: GCK Exclusive-e
Forrás: GCK Exclusiv-e
17/20
Bár a villanyautókban szinte soha nincs hagyományos sebességváltó, a GCK Exclusive-e megtartotta az eredeti ötfokozatú manuális váltót, mindössze a végáttételt változtatta megForrás: GCK Exclusiv-e
Forrás: GCK Exclusive-e
18/20
A Recaro kagylóülések nem csak jól tartanak, de remekül is néznek kiForrás: GCK Exclusive-e
Forrás: GCK Exclusive-e
19/20
A blade-típusú ablaktörlők is a modernizálás jeleiForrás: GCK Exclusive-e
Forrás: GCK Exclusive-e
20/20
Diszkrét szénszálas szpojler típusjelzéssel. A GCK Exclusive-e elárulta, hogy 0-100 km/h-ra 6,6 másodperc alatt gyorsul fel a kocsi, ami 0,9 másodperccel rosszabb a benzines Delta idejénélForrás: GCK Exclusive-e