Örülhetnek a takarékoskodó autóvásárlók, már legolcsóbb Toyota is SUV lett

Forrás: Toyota
1/26
Az év elején mutatott Prologue tanulmányhoz hű maradt az új Aygo formájaForrás: Toyota
Forrás: Toyota
2/26
Bár az Aygo alaposan megváltozott közvetlen elődjéhez képest, pár részlet, mint az eltolható vászontető, az egxetlenn darab üvegből álló csomagtérfedél és a függőleges hátsó lámpa megmaradt.Forrás: Toyota
Forrás: Toyota
3/26
Az új Aygo az Év Autójának megválasztott Yaris platformjára, a GA-B-re épül, de lerövidítették a miniautó számára. A hossz így is jelentősen, 325 mm-rel nőtt meg a régi Aygóhoz képest, de a tengelytáv növekménye 90 mm, ami érezhető lehet a hátsó helykínálatonForrás: Toyota
Forrás: Toyota
4/26
Eltűnt viszont az X-formájú orr-rész, sokak öröméreForrás: Toyota
Forrás: Toyota
5/26
Hátulnézetből össze lehetne téveszteni az előddel, ha nem lenne 12,5 centivel szélesebbForrás: Toyota
Forrás: Toyota
6/26
A SUV-jelleget erősíti a 11 mm-rel emelt futómű, az alsó védőlemez-imitáció, és a négy fényezetlen, kerékjárati védőelemForrás: Toyota
Forrás: Toyota
7/26
Teljesen új a színválaszték, a négy szín négy hangulatot is jelent egyedi díszítésekkel és belső dekorelemekkelForrás: Toyota
Forrás: Toyota
8/26
A külső dizájnt az ED2-ben, a Toyota franciaországi formatervezési központjában és a belgiumi fejlesztőközpontjában alkották meg, elsősorban az európai ízlésnek akartak megfelelniForrás: Toyota
Forrás: Toyota
9/26
Csak egyféle motorral kapható: az elődből átvett, de tisztábbá tett egyliteres, háromhengeres szívó benzinmotor (1KR-FE) 72 lóerős, legnagyobb nyonatéka 93 NmForrás: Toyota
Forrás: Toyota
10/26
Már a fényszóró is teljesen LED-es, nem csak a nappali fényForrás: Toyota
Forrás: Toyota
11/26
Az első túlnyúlást 72 mm-rel csökkentettéka Yarishoz képest, már az alap kerék is 17 colos, de akár 18 colos felni is válaszható, szokatlan méretű 175/60-as gumikkalForrás: Toyota
Forrás: Toyota
12/26
Felszereltségtől függően 940-1015 kg az üres tömegForrás: Toyota
Forrás: Toyota
13/26
Ebből a miniautóból már nem lesz Peugeot és Citroen változatForrás: Toyota
Forrás: Toyota
14/26
Az Aygo X értékesítése 2022 első félévében indul az alapár várhatóan 4 millió forint alatt leszForrás: Toyota
Forrás: Toyota
15/26
Sok az olcsó műanyag, de ez természetes ebben a kategóriábanForrás: Toyota
Forrás: Toyota
16/26
A feláras, eltolható vászontető nyílása 4 centivel hosszabb, mint korábbanForrás: Toyota
Forrás: Toyota
17/26
Szép a hátsó lámpaForrás: Toyota
Forrás: Toyota
18/26
Dekorelemek a 18 colos felnikForrás: Toyota
Forrás: Toyota
19/26
A névbe bekerült egy X is, utalva a SUV-jellegreForrás: Toyota
Forrás: Toyota
20/26
Sokkal jobban ki lehet látni a vezetőülésből, mert az ülés 55 mm-rel magasabban van, mint a régi Aygóban, és a szélvédő is 14 fokkal jobban döntöttForrás: Toyota
Forrás: Toyota
21/26
A jobban felszerelt modellek állandó internetkapcsolattal, felhő-alapú navigációval, OTA frissítéssel és vezeték nélküli okostelefon-integrációval rendelkeznek (Apple CarPlay, az Android Auto még vezetékes)Forrás: Toyota
Forrás: Toyota
22/26
Kézi és fokozatmentes automata váltó is választható, előbbivel 15,6, utóbbival 15,5 másodpercig tart a gyorsulás 0-100 km/h-ra, a végsebesség egyikkel sem éri el a 160 km/h-t. Kézi váltóval a WLTP átlagfogyasztás 4,7 liter, automatával 4,9Forrás: Toyota
Forrás: Toyota
23/26
9 colos az új Toyota Smart Connect infotainment rendszer érintőképernyője, van vezeték nélküli telefontöltő és hangulatvilágítás isForrás: Toyota
Forrás: Toyota
24/26
Az első ülések között 20 mm-rel nagyobb a tér, a válltér bővülése 45 mm, így már testes emberek válla sem ér összeForrás: Toyota
Forrás: Toyota
25/26
Nőtt a hátsó lábtér, mivel a tengelytáv 90 mm-rel lett nagyobbForrás: Toyota
Forrás: Toyota
26/26
Megnőtt a csomagtartó is, 168 liter helyett már 231 literes, tetőig pakolva, lehajtott ülésekkel 829 literesForrás: Toyota