15 éves a megalománia négykerekű jelképe - Isdera Autobahnkurier galéria

Forrás: Wikipedia – Alexander Migl
1/18
Aligha született extrémebb autó az ezredforduló óta, mint a német Isdera Autobahnkurier 116i. Joggal tarthatnánk egy film kellékének, vagy éppen Szörnyella de Frász életre kelt kedvencének.Forrás: Wikipedia – Alexander Migl
Forrás: Wikipedia – Alexander Migl
2/18
Önmagában a harmincas évek formáival keresztezett modern technika nem kivételes, ilyen volt az Excalibur Series I-V. és a Panther De Ville is, de itt sokkolóbbak a részletek és a műszaki tartalom is.Forrás: Wikipedia – Alexander Migl
Forrás: Auto-Medienportal.net/Prien
3/18
Az Isdera alapítója, Eberhard Schulz nagyon régóta szeretett volna egy 16 hengeres autót, és már 1984-ben nekiállt a tervezésnek, de más projektek miatt az Autobahnkurier csak 2006-ra készült el.Forrás: Auto-Medienportal.net/Prien
Forrás: Auto-Medienportal.net/Isdera
4/18
Két darab V8-as Mercedes-Benz motort építettek be az orrába egymás mögé, az egyik az első, míg a másik a hátsó kerekeket hajtja. Az eredmény 600 lóerő, 900 Nm nyomaték és 242 km/h végsebesség.Forrás: Auto-Medienportal.net/Isdera
Forrás: Dyler.com/Isdera
5/18
Mindegyik motorhoz tartozik egy-egy indítógomb, külön-külön és együtt is hajthatnak, de óriási a helyigényük: kétméteres a gépháztető. Ez már a tervezőasztalnál meghatározta a kocsi arányait.Forrás: Dyler.com/Isdera
Forrás: Dyler.com/Isdera
6/18
Schultz és csapata tehát a hosszú orr-rész miatt látta úgy, hogy csakis a harmincas évek klasszikus karosszériaformáihoz nyúlhatnak vissza – de nem replikaként, hanem önálló stílusú alkotásként.Forrás: Dyler.com/Isdera
Forrás: Dyler.com/Isdera
7/18
Kétrétegű alvázra épült a hatalmas, 5,61 méter hosszú karosszéria, amely egyszerre hozza a korai áramvonalas stílust, csipetnyi art-decót, és a hátsó ablakát kettéosztó tarajával steampunk-beütést.Forrás: Dyler.com/Isdera
Forrás: Auto-Medienportal.net/Isdera
8/18
Ha jobban megnézzük a kabint, különösen az ajtókat, megdöbbentő lehet a felismerés: ez a része nem más, mint egy VW Bogár! Bizony, Schulzték kettévágtak és megszélesítettek egy népautót.Forrás: Auto-Medienportal.net/Isdera
Forrás: Auto-Medienportal.net/Isdera
9/18
Jó néhány lemezfelület, üveg, kilincs és egyéb az öreg Volkswagenből származik, a fényszóró pedig Bosch gyártmányú, és alighanem munkagépre szánták. Ugyanakkor a kabin egyáltalán nem puritán.Forrás: Auto-Medienportal.net/Isdera
Forrás: Wheelsage.com/Isdera
10/18
Hatalmas fabetétbe ágyazták a számtalan műszert (középen két óriási fordulaszámmérő trónol), a Mercedes-féle automataváltó mellett klímát, retró Becker hifit és motoros ablakot is beépítettek.Forrás: Wheelsage.com/Isdera
Forrás: Auto-Medienportal.net/Isdera
11/18
Bőr borítja az elektromosan állítható sportüléseket, de hátul már szűkös az egykori Bogár-kabin, igaz, találtak helyet 333 literes csomagtérnek és 140 literes tanknak is - utóbbi erős utalás a fogyasztásra.Forrás: Auto-Medienportal.net/Isdera
Forrás: Auto-Medienportal.net/Isdera
12/18
Kellett egy jókora hűtődísz, és mi más lehetett volna, mint az Isdera (Ingenieurbüro für Styling, Design und Racing) emblémájának számító sas. Nem maradhatott el a ködlámpa és a két külső kürt sem.Forrás: Auto-Medienportal.net/Isdera
Forrás: Auto-Medienportal.net/Prien
13/18
Neve a mindössze hat példányban gyártott, háború előtti Mercedes 500 K Autobahnkurier modellre utal (hasonló stílusú volt a Bugatti Royale is), az utolsó két számjegy pedig a hengerek számára.Forrás: Auto-Medienportal.net/Prien
Forrás: Auto-Medienportal.net/Isdera
14/18
Bár kétségtelenül óriási teljesítményű, és százas tempóra nagyjából 6 másodperc alatt gyorsul, óriási méretei, viszonylag lágy hangolása és közel 2,3 tonnás tömege miatt nem igazi sportkocsi az Isdera.Forrás: Auto-Medienportal.net/Isdera
Forrás: Wheelsage.com/Isdera
15/18
Ez az egy példány készült belőle, de az sem eladó: elképesztő formájával és technikájával afféle mozgó cégér, ugyanakkor teljesen működőképes, Herr Schultz és kollégái időnként megjáratják.Forrás: Wheelsage.com/Isdera
Forrás: Wheelsage.com/Isdera
16/18
Ilyen benzinfaló óriást ma aligha merne német cég bemutatni, főleg nem a hírhedt 1936-os berlini olimpia matricájával, de Schultz úrnak ez fontos: az édesapja rajthoz állt rajta hosszútávfutóként.Forrás: Wheelsage.com/Isdera
Forrás: Wheelsage.com/Isdera
17/18
Ma is működik az Isdera cég, főleg tervezéssel foglalkozik, sőt, egy elektromos sportautót prototípusát is bemutatta Kínában, de a márka fénykora egyértelműen a nyolcvanas-kilencvenes évekre tehető.Forrás: Wheelsage.com/Isdera
Forrás: Wheelsage.com/Isdera
18/18
Számtalan kamaszfiú szobájában díszelgett a lapos, visszapillantó tükrét a tetején hordozó Imperator 108i posztere, amelybe V8-as Mercedes motort építettek be – de csak egy darabot, és azt is középre.Forrás: Wheelsage.com/Isdera