Ár-élmény arányban verhetetlen - Hyundai i30 N (2021) teszt galéria

Fotó: Polyák Attila - Origo
33/42
A pókháló-diagramon egyszerűen személyre szabhatók az autó paramétereiFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
34/42
Az N menüpont olyan adatokat jelenít meg, mint a motorteljesítmény, a forgatónyomaték, a töltőnyomás, a gyorsulási erők, valamint a köridő, illetve a gyorsulás idejeFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
35/42
Mérhetjük a g-erőket is, bár amikor gyorsan kanyarodunk, tanácsosabb az utat nézniFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
36/42
Be lehet állítani, hogy mikor jelezzen a váltásra figyelmeztető fényFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
37/42
Lehet mérni a gyorsulást és a köridőket isFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
38/42
Az alap ülésnél 2,2 kilóval könnyebb N Lite sportülések prémium bőr/Alcantara kárpitozást kapnak, az integrált fejtámaszt megvilágított N logó díszíti, a fokozott oldaltartásról hangsúlyos oldalsó párnák gondoskodnakFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
39/42
Az új i30 N utasterének számos pontján kontrasztos kék öltések találhatók. Az üléseket, a kormánykereket, a sebességváltót, valamint az első kartámaszt díszítő varrások sportosabb hangulatot teremtenek a beltérbenFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
40/42
381 literes a csomagtartó, bővítéskor útban lehet a feláras hátsó toronymerevítőFotó: Polyák Attila - Origo
Forrás: Ingo Barenschee/Ingo Barenschee
41/42
A felfrissített i30 N 180 ezer kilométeres tartóssági teszten esett át, a teljesítményét pedig több 10 ezer kilométeren át tesztelték versenypályákon, így a Nürburgring-Nordschleifén isForrás: Ingo Barenschee/Ingo Barenschee
Forrás: Ingo Barenschee/Ingo Barenschee
42/42
De tesztelték a gyártási országában, Csehországban is az Ecce Homo és az Autodrom Most versenypályákon, valamint a Červenohorské sedlo síterep közelében a Jeseníky-hegységbenForrás: Ingo Barenschee/Ingo Barenschee
Fotó: Polyák Attila - Origo
1/42
2017-es bevezetése óta 54 ezer fogyott a Hyundai i30 N-ből világszerte, ennek körülbelül a fele Európában talált gazdáraFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
2/42
Az i30 N a Hyundai 6 éve alapított sportrészlegének, az N-nek az első autója volt, fejlesztését az az Albert Biermann irányította, aki korábban a BMW M részlegét vezetteFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
3/42
A Performance kivitelhez erre a modellre kifejlesztett Pirelli P Zero abroncsok és N logóval díszített, piros féknyergek járnakFotó: Polyák Attila - Origo
Forrás: Hyundai
6/42
Pályán simán tartotta a lépést a 200 kilóval könnyebb, és 76 lóerővel gyengébb i20 N-nelForrás: Hyundai
Forrás: Hyundai
7/42
Az Elantra kivételével a teljes Hyundai N-család felsorakozottForrás: Hyundai
Forrás: Hyundai
8/42
Az automata váltós verzió N Track Sense Shift funkciója érzékeli a vezetési stílust, és aktiválja magát, amint azt észleli, hogy az autót versenypályán használják. Ezt követően mindig a teljesítményre optimalizált váltófokozatot választja kiForrás: Hyundai
Forrás: Hyundai
9/42
A beépített, háromszögletű féklámpával szerelt hátsó légterelő növeli a leszorítóerőt, és ezzel gyors kanyarvétel során jobb tapadást biztosítForrás: Hyundai
Fotó: Polyák Attila - Origo
10/42
Az elektronikus vezérlésű önzáró differenciálmű hatékonyan segít a kanyarkijáratoknál a kigyorsításbanFotó: Polyák Attila - Origo
Forrás: Hyundai
11/42
A beépített, háromszögletű féklámpával szerelt hátsó légterelő növeli a leszorítóerőt, és ezzel gyors kanyarvétel során jobb tapadást biztosítForrás: Hyundai
Forrás: Hyundai
12/42
Új funkció az N Grin Shift, amely a kormányon lévő N gomb megnyomására, a töltőnyomás megemelésével 20 másodpercre a maximális forgatónyomatékot és gyorsulást biztosítja, durrogó és morgó kipufogóhang mellettForrás: Hyundai
Forrás: Hyundai
13/42
10,789 ezer forint az i30 N Performance ára, ami 2 millióval kevesebb, mint a Renault Mégane RS-é. A Honda Civic Type R még drágább volt, de már nem árulják a CO2-bírságok miattForrás: Hyundai
Fotó: Polyák Attila - Origo
20/42
Hátul is megismétlődik a V-motívum a lámpábanFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
21/42
A V alakú nappali világítással felszerelt, új LED-es fényszórók elnyúlnak egészen a széles, megújult hűtőmaszkigFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
22/42
Megnövelték az új i30 N kétoldali kipufogó végcsöveinek átmérőjét, így erősítve az autó sportos megjelenését. Továbbra is ez a legizgalmasabb hangú hot hatch, leszámítva a dupla ennyibe kerülő, öthengeres, 400 lóerős Audi RS3-astFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
23/42
300 ezer forint a kupés jellegű Fastback karosszéria feláraFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
24/42
Kicsit lágyabb hangolású a futóműve, és más a súlyelosztása, de alig lehet észrevenni a különbségetFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
25/42
Ez is elképesztően nagy kanyarsebessége képes, de a fara nem olyan játékos, mint egy Mégane RS-éFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
26/42
A Fastback 19 kilóval nehezebb és 115 mm-rel hosszabb, a csomagtere 55 literrel nagyobb, mint a normál i30 N-éFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
14/42
Agresszív megjelenésű az új első lökhárító, a beépített légbeömlői mérsékelik a légörvények kialakulását, és ezáltal javítják az autó aerodinamikai teljesítményétFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
15/42
Gyorsabb az i30 N az automata váltóval, de több élményt ad kézivel, jobban a részévé válunk a vezetésnek, és még spórolhatunk is 600 ezretFotó: Polyák Attila - Origo
Forrás: Hyundai
16/42
a modellfrissítés óta 1,5 fokkal nagyobb a kerékdőlés elöl, amitől jobban kanyarodik az i30 NForrás: Hyundai
Forrás: Hyundai
17/42
Szlalomozni is lehetett a Drivingcampben, de erre a kisebb i20 N alkalmasabbForrás: Hyundai
Forrás: Hyundai
18/42
Kézi váltóval 5,9 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet (ez 0,2 másodperces javulás), a végsebessége 250 km/óra. A DCT váltó még jobb gyorsulást biztosít: a százas sprintidőből 0,5 másodpercet farag le, 80-120 km/h-ra történő gyorsításkor viszont már 3 másodperc a különbség a javáraForrás: Hyundai
Fotó: Polyák Attila - Origo
19/42
Az új, 19 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák összesen 14,4 kilogrammal könnyebbek, mint a korábbi szintén 19 colos, öntött könnyűfém felnik. A kisebb rugózatlan tömeg jobb rugózást, vezethetőséget és hatékonyabb erőátvitelt biztosítFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
27/42
A kétliteres, turbós Theta benzinmotor legnagyobb teljesítménye a Performance verzió esetében 275-ről 280 lóerőre, maximális nyomatéka 353-ról 392 Nm-re emelkedettFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
28/42
A DCT sebességváltó használható automata üzemben, vagy manuálisban, amikor az előválasztó karral vagy a kormánykeréken elhelyezett fülek segítségével kapcsolhatóak a fokozatok. A váltófüleket közvetlenül a kormánykerékre szerelik, így kanyarban sem kell keresni őketFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
29/42
Egyetlen pillantással leolvasható a műszerfalról a motorolaj hőmérséklete, a forgatónyomaték vagy a töltőnyomás. A pályahasználatot programozható váltófények segítik. A fordulatszámmérő LED-ekkel jelzett piros zónája a menetdinamika és az olajhőfok függvényében változikFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
4/42
2021-ben jelent meg a modellfrissített változat, amely új lámpáiról, felnijeiről és lökhárítóiról ismerhető felFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
5/42
Az új hátsó lökhárítót integrált ködlámpa, piros karaktervonal, valamint két, megnövelt átmérőjű kipufogó végcső teszi hangsúlyossá.Az átrajzolt hátsó lámpatestek karakteres új LED-es rajzolatot és V-alakú betétet kaptakFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
30/42
A precízen kapcsolható, rövid úton járó hatfokozatú kézi sebességváltó mellett a Performance csomagos Hyundai i30 N választható már nyolcfokozatú duplakuplungos sebességváltóval (N DCT) is, amely még gyorsabb kapcsolásokat tesz lehetővé. A felára 600 ezer forintFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
31/42
Az előválasztó karnál a motorsportban szokásos sémát alkalmazták: a váltókart előre tolva vissza-, hátrafelé húzva felkapcsol a DCT-sebességváltóFotó: Polyák Attila - Origo
Fotó: Polyák Attila - Origo
32/42
Jó grafikájú és felbontású az opciós 10,25 colos, nagyfelbontású érintőképernyő, amely Apple CarPlay és Android Auto okostelefon-tükrözési funkcióival rendelkezikFotó: Polyák Attila - Origo