Megnéztük a bivalyerős WRC-k legutolsó összecsapását - Monza-rali galéria

Forrás: Origo
9/37
Dani Sordo vár a rajtra egy kis hegyi faluban. A 38 éves Hyundai-os spanyol a verseny végén ismét dobogóra állhatottForrás: Origo
Forrás: Origo
10/37
Még egy utolsó guminyomás-ellenőrzés a rajt előtti percekbenForrás: Origo
Forrás: Origo
11/37
Szokatlan látvány, hogy két WRC is parkol a faluban, a rajongók meg seholForrás: Origo
Forrás: Origo
12/37
Legalább jól megfigyelhettük még utoljára a Toyota Yaris WRC extrém aero-csomagjátForrás: Origo
Forrás: Origo
13/37
A Yaris WRC-n több szárny és légterelő volt, mint a Hyundai-on vagy a FordonForrás: Origo
Forrás: Adrien Fourmaux Facebook
14/37
Az M-Sport Ford Fiesta WRC-je idén és tavaly teljesen esélytelen volt a gyári Hyundai és Toyota versenyautók ellen. Malcolm Wilsonék már korán le is álltak a fejlesztésével, és inkább a 2022-es, hibrid Pumára irányították át az erőforrásaikatForrás: Adrien Fourmaux Facebook
Forrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
15/37
Meseszép helyszíneken jelölték ki a hegyi szakaszokat, a versenyzők nagyon élvezték az utolsó kilométereket ezekkel a gyors és hangos autókkal, amelyek a verseny után lehet, hogy múzeumba mennekForrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
Forrás: Hyundai Motorsport GmbH / Austral/Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Austral/Bastien Baudin
19/37
Nem a versenyzők kedvencei a mesterségesen kijelölt, szlalompályákra emlékeztető, "mikiegér" pályáknak csúfolt gyorsaságik, de a nézőknek kényelmesek, mert a lelátókon ülve sokat láthatnak a versenybőlForrás: Hyundai Motorsport GmbH / Austral/Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Austral/Bastien Baudin
Forrás: Hyundai Motorsport / Vincent Thuillier/Vincent Thuillier
20/37
Monzában a változó tapadás jelenti a legnagyobb nehézséget a pilótáknak: kell menni betonon, aszfalton, sárban, és murván is. Idén legalább nem volt szakadó havas eső, nem úgy, mint tavalyForrás: Hyundai Motorsport / Vincent Thuillier/Vincent Thuillier
Forrás: Hyundai Motorsport / Fabien Dufour/Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Fabien Dufour/Dufour Fabien
21/37
Éjszaka még nehezebb a versenyzők dolga, egyrészt a sötét, másrészt a hideg miatt. Így nehéz bemelegíteni a Pirelli abroncsokatForrás: Hyundai Motorsport / Fabien Dufour/Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Fabien Dufour/Dufour Fabien
Forrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
22/37
Ogier taktikusan nem vállalt felesleges kockázatot Monzában, a hegyi pályákon viszont rendre verte legfőbb riválisát, EvanstForrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
Forrás: Hyundai Motorsport / Vincent Thuillier/Vincent Thuillier
23/37
Suninen tempóján érződött, hogy még csak most ismerkedik a Hyundai-jal, főleg a féktávokat nem érezte az i20 WRC-vel. Összetörni nem akarta a kocsit, mert a jövő évi szerződéséért hajtottForrás: Hyundai Motorsport / Vincent Thuillier/Vincent Thuillier
Forrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
24/37
Evans Monzában általában gyorsabbnak bizonyult Ogier-nél, akinek persze nem kellett extra kockázatot vállalnia, mivel neki egy harmadik hely is elég volt a vb-cím bebiztosításáhozForrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
Forrás: Hyundai Motorsport / Vincent Thuillier/Vincent Thuillier
25/37
Suninen áll be a szervizsátorba szombat este a monzai szervizparkbanForrás: Hyundai Motorsport / Vincent Thuillier/Vincent Thuillier
Forrás: Hyundai Motorsport GmbH / Austral/Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Austral/Bastien Baudin
26/37
A jelenlegi autók 2017-óta mennek a vb-n. Minden idők leggyorsabb és leglátványosabb raliautóiként vonulnak majd be a történelemkönyvekbe. Erősebbek és könnyebbek voltak a korábbiaknál, a hajtásukat aktív differenciálművek szabályozták, a leszorítóerőről hatalmas szárnyak gondoskodtak. Jövőre jönnek a lassabbnak ígérkező, hibrid Rally1-es kocsikForrás: Hyundai Motorsport GmbH / Austral/Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Austral/Bastien Baudin
Forrás: Pirelli
27/37
Ogier jövőre még indul pár futamon, állandó navigátora, Julien Ingrassia viszont tényleg visszavonult Monza utánForrás: Pirelli
Forrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
28/37
Patinás helyszín: az 5 kilométer hosszú pályán, a Monzai Királyi Parkban 1922. szeptember 3-án rendezték meg a nyitóversenyt. A régi, döntött ovál most is része volt a gyorsaságiknakForrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
Forrás: Adrien Fourmaux Facebook
29/37
A versenyzők főleg az ovál alsó részén hajtottak, a felső, döntött részhez komoly tempó kellForrás: Adrien Fourmaux Facebook
Forrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
30/37
A döntött kanyaros oválgyűrűt legutoljára 1961-ben használtak a Forma–1-ben. A teljes pálya (az ovál és a hagyományos pálya együttese) 10 kilométer hosszú voltForrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
Forrás: Origo
31/37
Az új Hyundai i20 N-ből még csak R5-ös versenyautót lehetett látni (a WRC2 és WRC3 kategóriákban), de jövőre már a Rally1-es hibrid autó is ezen alapul majdForrás: Origo
Forrás: Hyundai Motorsport / Fabien Dufour/Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Fabien Dufour/Dufour Fabien
32/37
Az előző két aszfaltos verseny győztese, Thierry Neuville szombaton nekicsúszott a szalagkorlátnak, amivel elúszott az esélye a dobogóraForrás: Hyundai Motorsport / Fabien Dufour/Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Fabien Dufour/Dufour Fabien
Forrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
33/37
Szombat estére, 215 km száguldás után 0,5 másodperccel (!) Ogier került előnybe az összetettben Evans előtt, köszönhetően annak, hogy az utolsó gyorsaságit megnyerte MonzábanForrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
Forrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
34/37
Vasárnap délelőtt már a zsebében érezhette a győzelmet és a bajnoki címet is Ogier, Evans ugyanis kicsúszott egy balkanyarban, és több mint 7 másodpercet vesztett hozzá képest. Igaz, a francia is nekiment egy beton terelőelemnek, de szerencséjére nem kapott defektetForrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
Forrás: Hyundai Motorsport / Vincent Thuillier/Vincent Thuillier
1/37
Tavaly után ismét Monza ugrott be, hogy pótolja a járvány miatt lemondott Japán-ralitForrás: Hyundai Motorsport / Vincent Thuillier/Vincent Thuillier
Forrás: Origo
2/37
Pénteken és szombaton délelőtt az olasz Alpok Bergamóhoz közeli részén rendezték a gyorsaságikat, kanyargós és érdes felületű aszfaltonForrás: Origo
Forrás: Hyundai Motorsport / Fabien Dufour/Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Fabien Dufour/Dufour Fabien
3/37
A Fordot az idény közepén faképnél hagyó Teemu Suninen a Monza-ralin lehetőséget kapott a Hyundai-tól, hogy versenyezzen Ott Tänak autójával. A 2019-es világbajnok családi okok miatt nem indult a szezonzárónForrás: Hyundai Motorsport / Fabien Dufour/Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Fabien Dufour/Dufour Fabien
Forrás: Origo
4/37
A hegyi pályák megközelítése nem volt egyszerű a szurkolóknak. Időben oda kellett érni, hogy ne saras és meredek erdei ösvényeken kelljen megközelíteni a szakaszokat, és, hogy lehessen még valahol parkolni. Persze terepjáróval bárhol meg lehet állni...Forrás: Origo
Forrás: Adrien Fourmaux Facebook
5/37
Az egyetlen WRC-pilóta, aki balesetet szenvedett a Monza-ralin, Adrien Fourmaux volt. A fordos francia kis tempóval nekicsúszott a partfalnak, és tetőre rakta a Fiestát. Mivel alig sérült a kocsija, másnap tudta folytatni, igaz, jelentős időbüntetésselForrás: Adrien Fourmaux Facebook
Forrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
35/37
Ogier végül 7,3 másodperccel győzött. Ez már az 54. győzelme volt a WRC-ben, ennél többet csak honfitársa, Sébastien Loeb szerzett (79-et)Forrás: Toyota Gazoo Racing / McKlein/Toyota / McKlein/Toyota/Mcklein
Forrás: Hyundai Motorsport / Fabien Dufour/Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Fabien Dufour/Dufour Fabien
36/37
Csak Evans búslakodott a dobogón, de neki a győzelem sem lett volna elég az első világbajnoki címéhez. Sordo jövőre is a Hyundai versenyzője lesz, felváltva vezeti majd a harmadik autót az itt 5. helyen végző, ezzel karrierje legjobb eredményét elérő Oliver SolberggelForrás: Hyundai Motorsport / Fabien Dufour/Worldwide Copyright: Hyundai Motorsport GmbH / Fabien Dufour/Dufour Fabien
Forrás: Gulyás Péter
16/37
A 14 eurós normál pénteki jegyen felül 10 eurót kellett fizetni azért, ha valaki a monzai szervizparkra is kíváncsi voltForrás: Gulyás Péter
Forrás: Origo
17/37
Az autó mellett monitoron látják a szerelők, hogy mennyi idejük van még a javításra, alkatrészcserékreForrás: Origo
Forrás: Hyundai Motorsport / Vincent Thuillier/Vincent Thuillier
18/37
Monzában a régi oválpályán, a modern grand prix pályán, és a környező szervizutakon jelölték ki a gyorsaságikatForrás: Hyundai Motorsport / Vincent Thuillier/Vincent Thuillier
Forrás: Toyota Gazoo Racing
37/37
2018 után ismét a Toyota nyerte a gyártók világbajnokságát, tavaly és tavalyelőtt a Hyundai szerezte meg a címetForrás: Toyota Gazoo Racing
Forrás: Origo
6/37
Lengyel, magyar, német és francia szurkolók is szép számmal érkeztek, de természetesen olaszból volt a legtöbbForrás: Origo
Forrás: Origo
7/37
Volt, aki pezsgős reggeli fogyasztott a hegyi pálya mellett, miközben a napsütésben várta az autókatForrás: Origo
Fotó: Gulyás Péter
8/37
A második szakasz rajtja előtt a vb-címért harcoló Elfyn Evanst megrohanták az iskolás gyerekek a tanáruk felügyeletével Selino Basso falu főutcáján. Ameddig a walesi pilóta várt a pirosnál, autogramokat osztottFotó: Gulyás Péter