A jövő Mercedese akár 1000 kilométert is megtesz egy töltéssel - galéria

Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
1/23
A 2022-es Las Vagas-i Szórakoztatóelektronikai Vásárra, a CES-re időzítve mutatta be a Mercedes legújabb elektromos tanulmányát, amely közel harmadával nagyobb hatótávval rendelkezik, mint az eddigi rekorder, az EQSForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
2/23
Soha nem kerül majd gyártásba az EQXX, a Mercedes csak ízelítőt akart adni vele a 2024-ben érkező új akkumulátor- és elektromos hajtáslánc-technológiájából, és be akarta bizonyítani, hogy elérhető az 1000 km-es WLTP hatótávForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
3/23
269 km-rel messzebbre tud menni egy töltéssel, mint az 771 km hatótávú EQS 450, pedig a 100 kWh-s akkumulátora kisebb kapacitásúForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
4/23
Egyenesen az AMG One hipersportautóból vették át a hajtásvezérlő elektronikátForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
5/23
Szinte sportautónak néz ki az ívelt sárvédőkkel, rövid orr-résszel és a nyúlánk farral, a tengelytáv 2,8 mForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
6/23
Ezen a tanulmányautón már hiába keressük a megszokott Mercedes-maszkot, a márkára csak a csillag embléma utal, amely csak egy matrica a kedvező légellenállás miattForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
7/23
Hátul egy diffúzor emelkedik ki egy bizonyos sebesség felett, hogy kisimítsa a légáramlatokat és csökkentse a turbulenciát. Az íves hátsó lámpa olyan, mint a Kia EV6-é, a farkialakítás aero-optimalizált (Kamm-farok)Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
8/23
25 km-t teszt hozzá a hatótávhoz a tetőbe épített, 117 cellás napelem. 50 mm-rel szélesebb a hátsó nyomtáv, mint az elsőForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
9/23
Magnéziumból készültek az aerodinamikailag optimalizált felnik, a fékek anyaga alumínium, a karosszériaelemeké szén- és üvegszál erősítéses műanyagForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
10/23
Mindössze 0,17 a karosszéria alaktényezője, ami világrekord lenne, ha szériaautóról lenne szó. Igaz, azok között is a Mercedes vezet, a 0,20-as EQS-selForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
11/23
Kupé jellegű a karosszéria, ezért nem meglepő, hogy csak négy ülést tettek az utastérbeForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
12/23
Az elképesztően jó, 10 kWh/100 km-nél alacsonyabb áramfogyasztáshoz (ami a fele-harmada egy átlagos villanyautóénak) a kedvező légellenálláson kívül jelentős súlycsökkentés is szükséges volt, az EQXX mindössze 1750 kilót nyomForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
13/23
Több mint 120 centiméter a műszerfalat helyettesítő, egy darabból álló digitális kijelző mérete, a felbontása 8KForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
14/23
Még a pohártartók is formatervezettekForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
15/23
A fejlett hőmenedzsment rendszer részben a hajtáslánc veszteséghőjével fűti az utasteret, a hűtéshez pedig az autó alatti levegőáramlások hőelvonó képességét is használjaForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
16/23
Látványos a hangulatvilágítás, a padlószőnyeg bambusz szálasForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
17/23
Biosteel a neve a selyemhez hasonló vegán anyagnak, amiből az ajtóbehúzó készültForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
18/23
Érdekes, hogy nem kamerák helyettesítik a tükröket, pedig azzal még jobb lenne a légellenállásForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
19/23
Az EQXX nagy hangsúlyt fektet a fenntartható anyagokra, beleértve a kaktuszokból származó üléskárpitokat (remélhetőleg a tüskék nélkül), és az olyan üléskárpit-részeket, amelyeket gombából készült vegán bőrből, Mylóból készítettekForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
20/23
Itt van, ami PET-palackból készültForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
21/23
A Mercedes szerint az EQXX hatásfoka 95 százalék, vagyis az akkumulátorban tárolt energia 95 százaléka a kerekek hajtására fordítódik, ami több mint a háromszorosa a benzines autók értékénekForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
22/23
Egy szénszálas segédkeretben lakik a 204 lóerős villanymotor, amely a hátsó kerekeket hajtja egy egyfokozatú erőátviteli rendszeren keresztülForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
Forrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing
23/23
Az EQS hagyományos lítium-ion akkumulátorához képest az EQXX magas szilikontartalmú akkuja 50 százalékkal kevesebb helyet foglal, 35 százalékkal könnyebb (495 kg), és magasabb feszültségen üzemel (több mint 900 V-on), az energiasűrűsége 400 Wh/l. A Forma-1-es csapat brixworth-i fejlesztőközpontja alkotta megForrás: Daimler AG/© Mercedes-Benz AG/Mercedes-Benz Ag – Communications & Marketing