Suzuki S-Cross 1.4 GLX AllGrip teszt (2021) galéria

Forrás: Ruschel Zoltán
1/32
Tavaly a Vitara volt az ország legnépszerűbb új autója 8350 eladással, míg a második helyre az S-Cross futott be 6261 darabbal. Vajon idén fordul a kocka?Forrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
2/32
Mindegyik S-Cross 17 colos felniket kap, de a GLX kivitel polírozott felületűt. A kerékjáratok sokkal hangúlyosabbak, mint korábbanForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
3/32
Fura: itt még az SX4 is szerepel a típusjelzésben. Kíváncsiak vagyunk, hogy fogják majd megkülönböztetni ettől a modelltől az új full hibridetForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
4/32
Ilyet eddig nem láttunk Suzukiban: kamerák vannak a tükrökbenForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
5/32
A régi tömény krómozás helyett zongorafeketére fújták a jókora, keret nélküli hűtőmaszkot. Alaposan megnőtt a Suzuki logó az orránForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
6/32
Parkolásnál előre is néz egy kameraForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
7/32
A középkonzol és az utas előtti rész változott a műszerfalon. Jobban leolvasható a fentre került multimédia kijelző, de az összhatás nemigen különbözik az elődétől, még a kormány is a régiForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
8/32
GLX felszereltségnél HD felbontású a fentre költöztetett, 9 colos képernyő, amely teljesen új szoftvert is kapottForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
9/32
Kifejezetten ügyes és jó minőségű a 360 fokos kamera. Az első-hátsó radarral együtt gyerekjáték a parkolásForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
10/32
Vezeték nélküli telefontükrözés, fedélzeti számítógép már most is jár, később online kapcsolat és mobiltelefonos alkalmazás is várhatóForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
11/32
Nincs digitális műszerfal, holott egyre több kis méretű SUV-ban megjelent már, de sokan nem is fogják hiányolni. Azért bekerült egy színes kijelző analóg órák közéForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
12/32
Összkerékhajtással 10,2, míg fronthajtással 9,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 195 km/h. Hétköznapi használatra teljesen megfelelő a dinamizmusaForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
13/32
Ismerős sziluett meredeken emelkedő övvonallal, de másként domborodó lemezekkel és új ablakkal a C-oszlopban. Eközben a kulisszák mögött változatlan a technikaForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
14/32
Szélesebbnek akar mutatkozni, mint amilyen valójában. Mélyebbre nyúlik a csomagtérfedél az elődénélForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
15/32
Nagyjából maradt a helyén a ködlámpa, de körülötte minden más, még az irányjelző is leköltözött a fényszóróbólForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
16/32
Kiválóan világít a már alapáron is teljesen LED-es fényszóró. Elődjével ellentétben ez már nem vakít, viszont még az automata távfény hiányzik belőle.Forrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
17/32
Nem cserélték le az üléseket, de a GLX kivitelben új, félbőr kárpitozás van, ami kevésbé lesz izzasztó a nyári kánikulábanForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
18/32
Csak a bal első ablakemelő automata, valamennyi kapcsoló és a krómhatású kilincs régi ismerősForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
19/32
A kategóriában óriásinak számító panorámatető a GLX kivitelhez kérhető. Mivel majdnem teljes egészében kinyitható, így komoly frisslevegő-élményt kapunk veleForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
20/32
Manuális a kézifék, a szinte nullkilométeres autóban az első és második sebességfokozatot karcosan lehetett kapcsolni. A tárolórekeszek mennyisége megfelelő, a könyöklő fedele alá is pakolhatunkForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
21/32
Egyre több gyártó az infotainment rendszer képernyőjére száműzi a klímavezérlést, ami modern, de körülményes megoldás. Itt szerencsére maradt a külön panel, klasszikus gombokkalForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
22/32
Nem egy offroader, de legalább van 4x4-hajtással - ez nem mondható el a mai kisméretű SUV-ok zömérőlForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
23/32
Kisebb terepen sem jön zavarba az AllGrip összkerékhajtás. Levegőben lógó kerékkel is továbbmegy, de ne ezzel kergessük a Land Cruisereket az erdőbenForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
24/32
A régi mellé állítva zongorázni lehet a különbséget, a sokat kritizált amorf fényszórók és a csupa króm hűtőmaszk után modernebb és könnyebben emészthető orrot kapottForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
25/32
Hátulról nézve már nem teljesen egyértemű a formai előny az új S-Cross javára, de látszik a szándék, hogy haladni akartak a korral. Megjelent a tetőszárny, az összhatás SUV-osabbForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
26/32
Az előddel egyező padlólemez és tengelytávolság miatt a helykínálat sem változott. Hátul láthatóan tágasabb a Vitaránál, bár ez esetben az üvegtető jócskán levesz a fejtérbőlForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
27/32
430 literjével teljesen korrekt méretű a könnyen pakolható csomagtér. Immár osztatlan a kalaptartó, az egész felnyílik a hátsó ajtóvalForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
28/32
Ülésdöntés után sík felületet kapunk a kivehető padlóval, ilyenkor 1230 literes kapacitásúForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
29/32
Pótkerék nincs ugyan, de a helyét kialakították – ha valaki ragaszkodik hozzá, utólag is betehet egy gyári vagy utángyártott mankókereketForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
30/32
Eredetileg 2013-ban került gyártásba az SX4 C-Cross, akkor még 1,6-os szívó benzines és common rail dízel is szerepelt a kínálatbanForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
31/32
Míg az elődön a hűtőmaszk volt kényes téma, itt várhatóan az átlátszó búrás hátsó lámpa fogja megosztani a véleményeket. Jól mutat a két oldalt összekötő fekete dekorelemForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
32/32
Modernebb, komolyabb, nagyautósabb az orr-rész, ami látszólag nagyobb, de csak a formák és az arányok tévesztik meg az embertForrás: Ruschel Zoltán