Az év 25 legfontosabb új elektromos autója - galéria

Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
1/25
Audi A6 E-tron - Az Audi elektromos szedánja azonos technikára épül, mint a Q6 e-tron, de a laposabb építés és a kisebb tömeg miatt nagyobb hatótávra és jobb menetteljesítményekre lesz képes. A 800V-os akkumulátort akár 270 kW-tal is lehet majd tölteni megfelelő DC töltőről.Forrás: AUDI AG/Sagmeister_Potography
Forrás: Audi
2/25
Audi Q6 e-tron - villany SUV a Q4 e-tron és a nagy e-tron közötti rest tölti majd ki. Arra az új, Porschével fejlesztett, dedikáltan elektromos PPE platformra épül, amely a Porsche Macan II alapját is adja. Akár 100 kWh-s akkuval, 476 lóerővel, négykerék-meghajtással és kormányzással, légrugókkal is meg lehet majd rendelni a Q6 e-tront, a forgalmazás 2022 végén indul.Forrás: Audi
Forrás: BMW
3/25
BMW i4 - A BMW első elektromos sportszedánja kétféle változatban érhető el: a 19,69 millió forintba kerülő alap sDrive40 340 lóerős, a kétmotoros, összkerékhajtású, 23,97 millióba kerülő M50 476 lóerős, amit „túltöltéssel” 544 lóerőre lehet növelni. A négyajtós kupé 4785 mm hosszú, a csomagtere 470 liter, formája egyezik a 4-es Gran Coupéval. A mélyen a padlóba süllyesztett 83,9 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorral az i40 585 km-t tehet meg egy töltéssel.Forrás: BMW
Forrás: BMW
4/25
BMW i7 - A BMW válasza a Mercedes EQS-ra. A konkurenssel ellentétben szinte pont úgy néz ki, mint a belső égésű motoros társa (a szintén 2022-ben érkező új 7-es), vagyis nem terveztek neki kedvezőbb légellenállású, egyedi karosszériát, ami a konzervatív vevőknél előny lesz. Az iX-hez hasonlóan a CLAR platformra épülő autó valószínűleg 105 kWh-s akkumulátorral, 523-600 lóerős csúcsteljesítménnyel és közel 700 km-es hatótávval rendelkezik majd.Forrás: BMW
Forrás: Ford
5/25
Ford F-150 Lightning - Amerika legnépszerűbb autójának, az F-150 pickupnak az elektromos változata 426 vagy 563 lóerővel, 370 vagy 473 km-es (EPA) hatótávolsággal lesz megvásárolható a tengerentúlon tavasztól, a nyomaték mindkettőnél 1051 Nm. A pickup különlegessége a benzinmotor helyén kialakított 400 literes, zárható csomagtartó, amely a legnagyobb „frunk” a villanyautók között. A terhelhetőség bő 900 kg, a vontatható tömeg 4,5 tonna, az F-150 Lightning akár áramforrásként is használható, egy lakás 3 napig működhet az akkujáról.Forrás: Ford
Forrás: Genesis
6/25
Genesis GV60 - a 4,6 méteres koreai villanyautó Hyundai Ioniq 5 és a Kia EV6 luxusváltozatának tekinthető, azonos technikával de igényesebb beltérrel és jobb felszereltséggel. Többféle hajtásképlettel (egy vagy két motorral) és akkumulátorral (58 és 78 kWh) lehet majd megvásárolni. A 800 voltos architektúra 350 kW-os villámtöltésre ad lehetőséget, ami a leggyorsabb a szériagyártású villanyautók között. Különleges, kristálygömb kapcsolóval lehet a menetirányt kiválasztani a középkonzolon.Forrás: Genesis
Forrás: Hyundai
7/25
Hyundai Ioniq 6 - A tavalyi év legnagyobb villanyautó szenzációjának, az Ioniq 5-nek a nagytestvére egy elegáns, négyajtós kupé lesz, amely ugyanarra a gördeszka platformra (e-GMP) épül, mint a koreai konszern összes új elektromos modellje. A 77 kWh-s akkumulátor ismerős lehet a Kia EV6-ból, és talán az 585 lóerős hajtásláncot is megkaphatja az Ioniq 6, amely kedvezőbb légellenállási miatt közel 500 km-t is megtehet majd egy töltéssel.Forrás: Hyundai
Forrás: Lexus
8/25
Lexus RZ 450e - Nem kell sokat várni a Toyota első dedikált villanyautójának, a bZ4X szabadidő-autónak a prémium változatára, amely már 2022-ben megjelenik a Lexus kínálatában. Az RZ 450e-nek a 90 kWh-s akkumulátor 600 km-es hatótávot biztosít. A villany-crossover technikájában alig, megjelenésében és belső minőségérzetében viszont jelentősen eltér majd a Toyotától, és a nyomatékvektoros Direct4 összkerékhajtása is sportosabb vezetési élményt ad majd.Forrás: Lexus
Forrás: Lotus
9/25
Lotus Evija - A 2000 lóerős, négy villanymotorral hajtott villany-Lotus a világ legerősebb szériagyártású, rendszámos „utcai” autója lesz. 2,5-3 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órára, de még megdöbbentőbb, hogy a 300 km/h-hoz 9 másodperc sem kell neki. Mivel az egész karosszéria szénszálból készül, és az akkumulátor sem túl nagy (70 kWh-s), az Evija tömegét 1,7 tonna alatt tudták tartani. Már 2021-ben el kellett volna kezdeni a gyártását, de a járvány miatt ez 2022-re csúszott.Forrás: Lotus
Forrás: Maserati
10/25
Maserati Grecale Folgore - A Maserati legfontosabb modellje lesz a 2022-ben érkező, Porsche Macan méretű középkategóriás SUV, a Levanténél egy számmal kisebb Grecale. Nem csak kétliteres turbós-kompresszoros benzinmotorral, hanem tisztán elektromos hajtással is gyártani fogják, hasonlóan az azonos technikájú GranTurismóhoz és az MC20 szupersportautóhoz.Forrás: Maserati
Forrás: Mazda
11/25
Mazda MX-30 Range extender - Sokan szidják az elektromos Mazdát azért, mert mindössze 200 km a hatótávja a mindössze 28 kWh-s akku miatt. Ez persze szándékos koncepció volt a hirosimai gyártótól, mivel a kis akku kisebb terhelést jelent a környezetnek, és az autó árát is alacsonyan tartja. Aki viszont tényleg messzire akar menni egy töltéssel, az 2022-től megvehető a hatótávnövelős verziót, amelyben egy benzines Wankel-motor termeli az áramot, ha lemerül az akku.Forrás: Mazda
Forrás: Mercedes EQE
12/25
Mercedes EQE - Az EQS kistestvére annyira hasonlít a nagy luxusautóra, hogy könnyen össze is lehet téveszteni őket. 493 centiméteres hossza 33 centiméterrel, a 312 centis tengelytávja viszont csak 9 centivel múlja alul a nagy testvérét. Az extralista itt is tartalmazza a négykerék-kormányzást, a légrugózást és az egész műszerfalat elfoglaló óriásképernyőt, a Hyperscreent, de elérhető a biometrikus sofőr-azonosítás és a kiterjesztett valóságot használó HUD is. A 90 kWh-s akkuval a hatótáv 660 km a 288 lóerős, hátsókerék-meghajtású alapváltozatnál.Forrás: Mercedes EQE
Forrás: Nio
13/25
Nio ET5 - A kínai prémium villanyautó-gyártó legújabb modellje, a 4,79 méteres ET5 a Tesla Model 3 és a BMW i4 vetélytársa lesz, és állítólag Európában is meg lehet majd vásárolni a 2022 második félévétől. A 483 lóerős dupla motoros csúcsverzió akár 1000 km-t is meg tud tenni egy töltéssel, ha a legnagyobb, 150 kWh-s akkumulátort rendelik meg hozzá.Forrás: Nio
Forrás: Nissan
14/25
Nissan Ariya - A villanymotorok számától, erejétől, és a folyadékhűtésű/fűtésű lítium-ion akkumulátorok kapacitásától (63 és 87 kWh) függően ötféle változatban kerül piacra idén a 4,6 méteres Nissan crossover. A fronthajtású alapverzióban egy 218 lóerős villanymotor van, az összkerekes Performance-ban viszont elöl és hátul is lesz egy-egy elektromotor, így az összteljesítménye eléri a 394 lóerőt. Ez a 2,3 tonnás csúcsverzió 5,1 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/órára.Forrás: Nissan
Forrás: Great Wall
15/25
Ora Cat - A 4,23 méter hosszú kínai retrókompakt a közeljövő egyik nagy meglepetése lehet Európában, mivel kedvező áron kínál prémium belsőt, jó felszereltséget, nagy akkumulátort és divatos dizájnt. Az 58 kWh-s akkuval szerelt, 336 km hatótávú, 169 lóerős alapverzió az Egyesült Királyságban állami kedvezmény nélkül 25 ezer fontba (10,7 millió forintba) kerül, ami 6000 fonttal (2,6 millió forint) kevesebb, mint a Volkswagen ID.3 alapára. De van 28 ezer fontért egy 63 kWh-s verzió is, 420 km-es hatótávval.Forrás: Great Wall
Forrás: Polestar
16/25
Polestar 3 - A Polestar harmadik modellje a Volvo XC90 harmadik generációjának a testvérmodellje, de sportosabb, laposabb karosszériával és szigorúan csak két üléssorral. Még a gyártás helye is megegyezik, mindkettőt a Volvo dél-karolinai gyárában, az Egyesült Államokban fogják készíteni. Többféle akkumérettel, egy- és kétmotoros változatban is meg lehet majd venni.Forrás: Polestar
Forrás: Porsche
17/25
Porsche Macan II - Az új Macan kizárólag tisztán elektromos hajtással lesz kapható, ezért a hagyományos motorokkal kapható elődöt is még legalább három évig a kínálatban fogja tartani a Porsche. Az Audi Q6 e-tronnal szoros rokonságot ápoló kompakt szabadidő-autó lényegesen nagyobb hatótávú lesz, mint a Taycan, és a Porsche azt ígéri róla, hogy a szegmens legsportosabb modellje lesz.Forrás: Porsche
Forrás: AFP/Tobias Schwarz
18/25
Renault Mégane E-Tech - Műszakilag a Mégane E-Tech nem a sima Mégane-nak, hanem a Nissan Ariyának a közeli rokona, mindkettő a CMF-EV platformra épül, de dupla motoros hajtás csak a Nissanhoz létezik. A 4,21 méter hosszú Renault-ban a 220 lóerős, 300 Nm nyomatékú villanymotor az első kerekeket hajtja, a 60 kWh-s akkumulátorral 450 km a WLTP hatótáv, az alapár 13,2 millió forint. A Mégane is fontos része annak a hét új villanyautóból álló modelloffenzívának, amellyel a Renault kínálata megújul a következő öt évben.Forrás: AFP/Tobias Schwarz
Forrás: Daimler AG
19/25
Smart Concept #1 - Az újgenerációs Smartok első képviselője lesz a tisztán elektromos, Vitara-méretű, 4,29 méter hosszú kis SUV, amelyet tanulmányként 2021 szeptemberében lepleztek még le, a szériaváltozat pedig idén mutatkozik be. Teljesen új a formanyelv, a műszaki fejlesztést pedig a Geely-vel közösen végezte a Daimler, még a padlólemez is kínai gyártótól jön.Forrás: Daimler AG
Forrás: Subaru
20/25
Subaru Solterra - A Solterra a Toyota bZ4X testvérmodellje, a lámpákat, az emblémákat és az első lökhárítót leszámítva nem sokban különbözik a rokonától, mindkettő az új e-TNGA gördeszka platformra épül. A vezetékes (steer-by-wire) kormányrendszerben nincs mechanikus kapcsolat a kormány és a kerék között, aminek előnye a változó áttételezés, illetve a rezgések kiszűrése. A fronthajtású alapverzió hajtásáról egy 204 lóerős, 265 Nm nyomatékú villanymotor gondoskodik, a 71,4 kWh-s akkuval a hatótáv több mint 450 km. A dupla motoros, összkerékhajtású változat csúcsteljesítménye 217,5 lóerő, a nyomatéka 336 Nm.Forrás: Subaru
Forrás: Tesla
21/25
Tesla Cybertruck - 2022-ben talán végre bemutatkozik minden idők legradikálisabb külsejű pickupja, amely olyan, mintha baltával faragták volna ki, mivel csak sík lapok határolják 2019-ben sokkolta a világot a Cybertruck tanulmány, de várhatóan a szériaváltozat sem fog másként kinézni. Három változatban lehet majd megvásárolni, 2,3 vagy 4 villanymotorral, utóbbival a teljesítmény meghaladhatja az 1000 lóerőt. A Hummer EV-től átvett újítás a „rákjárás” üzemmód, amikor a hátsó kerekek is elfordulnak, és az autó oldalazva képes haladni.Forrás: Tesla
Forrás: Toyota
22/25
A vadonatúj bZ4X az első modell a Toyota bZ – beyond Zero – akkumulátoros elektromos járművek (BEV-k) sorában, amelyet még 29 követ az évtized végéig. A SUV teljes magassága 85 mm-rel alacsonyabb, a hossza 90, a tengelytávja pedig 160 mm-rel hosszabb, mint a RAV4-é, a technika viszont a Subaru Solterráéval egyezik. A bZ4X hatótávolságát fokozza az opcionális napelemes tető, amely egy év alatt akár 1800 kilométerre elég áramot termelhet.Forrás: Toyota
Forrás: Volkswagen
23/25
Volkswagen ID.Buzz - Az elektromos kisbusz világpremierje a Volkswagen főhadiszállásán, Wolfsburban lesz március 9-én. Ez az elektromos ID család egyetlen tagja, amelyet személyautóként és haszonjárműként is forgalmazni fognak. Várhatóan 2022 őszén érkezik meg a kereskedésekbe a német gyártó negyedik dedikált villanyautója, a gyártását a Volkswagen Haszonjárművek hannoveri üzemében 2022 elején kezdik.Forrás: Volkswagen
Forrás: Volkswagen
24/25
Volkswagen ID.5 - A legújabb elektromos Volkswagen nem más, mint a már jól ismert ID.4 kupé változata, laposabb tetővel. 174, 204 és 299 lóerős változatban lehet majd megvenni, a legerősebb két motoros és összkerékhajtású. Mindegyik 77 kWh-s akkut kap, ami a gyengébb változatoknál 520, az erősebbnél 480 kilométeres hatótávolságra elég.Forrás: Volkswagen
Forrás: Volvo
25/25
Volvo Recharge - Az XC90 utóda szakít a régi névvel, és még egy sor hagyománnyal, ugyanis kizárólag elektromos hajtással lehet majd megvenni. 2021-ben a Recharge tanulmány adott ízelítőt az autóból, amely inkább tűnik emelt kombinak, mint klasszikus SUV-nak. Annyi biztos, hogy egy vadonatúj padlólemezre épül majd, akár hét üléssel is meg lehet majd venni, és műszakilag a Polestar 3-ashoz áll majd közel.Forrás: Volvo