Saab 99 GLS Combi Coupe (1978) veteránteszt galéria

Forrás: Retro Mobil
1/22
Kétajtós lépcsőshátú karosszéria volt az alap, 1970-től jött a négyajtós limuzin, majd a ferdehátú Combi Coupé. Kis számban még nyújtott Finlandia limuzin is készült belőleForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
2/22
A hátsó szélvédő fűtése 1976-tól lett alapáras; a Combi Coupe 11 cm-rel hosszabb volt a limuzinnál, és egyediek a hátsó lámpáiForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
3/22
A „focilabda” kerekek az EMS változaton alapárasak voltak, itt külön fizetni kellett értükForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
4/22
Ízléses a műszerfal, messze áll a skandináv minimalizmustól. Fontos biztonsági újítás a pult és a kormányközép párnázásaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
5/22
Balról a vízhőfok és a tankszint mutatója, jobbra az időmérő. Utóbbi helyére fordulatszámmérőt is lehetett rendelniForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
6/22
A fűtés-szellőzés gombjai és a gyári Blaupunkt Essen rádió között van az övek becsatolására figyelmeztető lámpaForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
7/22
Méretes kesztyűtartó „négyállásos” pohártartóvalForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
8/22
Skandináv télre tervezett pedáltávolság: csizmában sem lehet mellélépni, balra lábtámasz is vanForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
9/22
Jól szerepelt a murvás és főleg havas versenyeken, a Stig Blomquist 1977-ben és 1979-ben is ilyennel győzte le a teljes VB-mezőnyt a Svéd Ralin. A motor turbósításában a Scania cég segített a SaabnakForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
10/22
Az ajtókat tervezhették volna nagyobbra a könnyebb hátrajutáshoz, meglepően kicsi az ablaktekerőForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
11/22
Szokatlan megoldás, hogy az övet a kis kar alá kell befűzni, utána a helyére csattintani a kartForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
12/22
Egy lopásvédelmi megoldás, amit később sokáig használt a Saab: az indítókulccsal kormányzár helyett a váltókar reteszelhető, méghozzá hátramenetbenForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
13/22
Ha nem is hatalmas a lábtér, azért használható, és széltében akár hárman is elférnekForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
14/22
Hátra az ablak kibillentésével jut friss levegő, ennél a modellnél még bőven alkalmaztak krómozástForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
15/22
Karakteres formája ma is vonzza a tekintetet, a korban a 0,37-es alaktényező kiválónak számított. Ez már a ráncfelvarrás utáni fekete hűtőmaszk, az alsó légterelő feláras extra voltForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
16/22
Akkoriban nagy dolog volt a lámpatörlő, saját villanymotorja és mosója is van, bovden köti össze a lapátokatForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
17/22
Több mint egy méter mély a csomagtér, a végét nehéz elérni. A háttámla ledöntésével majdnem a duplájára nő a helyForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
18/22
Tágas rekesz várja a holmikat a padló alatt, mert a pótkereket a csomagtér oldalához állítva helyezték elForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
19/22
A négyhengeres Triuph-blokk 45°-ban dől, a motort és alatta a váltót tripla lánc köti össze. Porlasztós, szívó változata 108 lóerősForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
20/22
Oldalanként két háromszög lengőkaron rugózik az eleje (itt csak az alsó látszik)Forrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
21/22
Meglehetősen egyszerű a hátsó futómű, de lap- helyett csavarrugós, a féktárcsák átmérője 270 mmForrás: Retro Mobil
Forrás: Retro Mobil
22/22
Fókuszban a biztonság: energiaelnyelő orr és lökhárító, extraerős A-oszlop és tető, illetve az ajtókban egy-egy függőleges rúd védi az utasokatForrás: Retro Mobil