Ezeknél a márkáknál vásárolhat még szívómotoros új autót – galéria
1/22
Komplex felépítésük és szervizköltségük miatt sok használtautó-vevő ódzkodik a kisebb lökettérfogatú, turbós benzinesektől, és kifejezetten szívómotoros modellt keres, amit bizony be is árazott a piac.Fotó: Polyák Attila
2/22
Ám ahhoz, hogy legyen választék használtan, ezeket a modelleket először újonnan meg kell vásárolnia valakinek. Galériánkban bemutatjuk a gyártók kínálatát, ami a CO2-kvóták miatt egyre csak szűkül.Fotó: Csudai Sándor - Origo
3/22
Így eltűnt a nemrég még elérhető szívómotor a Fiat Tipóból, Ford Focusból, Kia Ceedből és Suzuki Vitarából – utóbbiban sok más ázsiai modellhez hasonlóan csak full hibrid hajtás részeként kínálják.Forrás: Origo
4/22
Feltűnően sok márkánál kizárólag az alapmodellt gyártják turbó nélküli kivitelben. Így van ezzel listánk első szereplője, a Citroën is: az 1,2 literes, 83 lóerős C3 ára Feel kivitelben 5,8 millió forint.Forrás: Ruschel Zoltán
5/22
Sokan keresték a Daciánál az 1,6-os Dustert és a Logdy-t, de mára mindkettő a múlté. Csak a Sandero kapható atmoszférikus motorral, három hengerrel és szerény 65 lóerővel, 4,39 milliós listaártól.Fotó: Csudai Sándor - Origo
6/22
Jó hír, hogy a Hyundainál több friss fejlesztésű modell elérhető szívómotorral, így például az i10 mini (1,0 literrel 4,19 millió Ft), illetve a kiskategóriás i20 és Bayon (1,2 literrel 5,59, illetve 6,19 millió Ft).Fotó: Hirling Bálint - Origo
7/22
Ritka és érdekes ajánlat az alsó-középkategóriában az 1,5 literes, szívó négyhengeres, 110 lóerős Hyundai i30 (alapár: 6,29 millió forint), ráadásul kombiként és Comfort felszereltséggel is rendelhető.Forrás: Hyundai
8/22
A koreai konszern másik márkájánál, a Kiánál csak kis modellekből lehet válogatni: a Picanto 4,24, a Rio 5,19, a Stonic pedig 5,79 millió forinttól van szívómotorral, ezeket is főleg magánvásárlók keresik.Forrás: Kia
9/22
Egyetlen márkaként a Mazda ragaszkodik a feltöltés nélküli benzinmotorokhoz, ilyenek dolgoznak a kis és kompakt 2-es, 3-as, CX-3, CX-30 modellekben, sőt, még a pehelysúlyú MX-5 roadsterekben is.Forrás: Origo
10/22
Bár nyomaték terén nem kelhetnek versenyre riválisaikkal, megbízhatóság terén felettük állnak a nagyobb CX-5, illetve 6-os Skyactiv-G motorjai, sőt, a cég vadonatúj szívó hathengereseket is fejleszt.Fotó: Csudai Sándor - Origo
11/22
Magyarország legolcsóbb új autója, a 3,99 millió forintos Mitsubishi Space Star sem kap turbót, CVT-t viszont felárért igen, míg listánk többi modelljénél rendszerint be kell érni ötfokozatú kézi váltóval.Forrás: Mitsubishi
12/22
Az Opelnél nem csak a Corsát kínálják 1,2-es, szívó háromhengeressel (75 lóerő, 5,9 millió forint), hanem a listaáron 7,05 millió forintos, 83 lóerős, start-stop rendszer nélküli Crossland mini SUV-ot is.Fotó: Hirling Bálint - Origo
13/22
Műszakilag a Corsával és a Citroën C3-mal rokon az 1,2-es, 75 lóerős Peugeot 208 belépőmodell (listaáron 5,7, akciósan 5,39 millió forint), és a motorja magasabb felszereltséggel is kombinálható.Fotó: Csudai Sándor - Origo
14/22
Máshogy fest a helyzet a Renault-kínálat egyetlen szívómotoros autójánál, az 5,09 millió forintért hirdetett Clio 65 SCE-nél, ezt ugyanis csak a nem éppen full extrás Authentic kivitelben gyártják.Forrás: Renault
15/22
Bár a VW-konszern többi márkájánál eltűnt a 80 lóerős alapmotor, az új Skoda Fabiában megtartották – ez hajtja az 5,29 millió forintos Go modellt. Riválisaihoz hasonlóan szívócső-befecskendezéses (MPI).Fotó: Hirling Bálint - Origo
16/22
Kétféle Subaru, az 1,6-os Impreza (8,85 millió Ft) és a 2,5 literes Outback (16,35 millió Ft) is kapható atmoszférikus boxerel, és nem csak a 4x4-hajtás, hanem a CVT-váltó is kötelezően jár hozzájuk.Forrás: Origo
17/22
A Suzuki személyautó-kínálatában már csak két modell maradt szívó benzines, a Swift (4,59 millió Ft) és az Ignis (4,56 millió). Mindkettő 1,2-es négyhengeresét 12 voltos lágy hibrid rendszer támogatja.Fotó: Csudai Sándor - Origo
18/22
Míg a pöttöm Toyota Aygo X (4,7 millió forint) a régi 1,0 literes, addig a Yaris (5,6 millió forint) és a Yaris Cross (6,65 millió forint) az új 1,5-ös háromhengeres motort kapja, akár CVT-vel kombinálva is.Fotó: Polyák Attila - Origo
19/22
Feljebb lépve ott a szintén sorhármas Corolla Sedan 7,98 millió forinttól a márka full hibridjeinek árnyékában. Más kávéház az új, szívó boxermotoros GR86 kupé, 7000-es fordulatnál 234 lóerővel.Fotó: Gulyás Péter
20/22
Listánkon akad egy kakukktojás márka is: a Ford kizárólag az ötliteres Mustangot kínálja turbó nélkül, 20,5 millió forinttól. Persze spórolás helyett hagyományápolásról és élményről szól ez a V8-as gép.Fotó: Csudai Sándor - Origo
21/22
Ugyanez a helyzet a Porschénál, amely közkívánatra készíti pörgős, jó gázreakciójú, szép hangú, szívó hathengeres boxermotorjait a 718 Boxster/Cayman csúcskivitelei, illetve a pazar 911 GT3 részére.Forrás: Porsche
22/22
A Suzuki az emissziós előírások miatt az 1,5-ös benzines Jimny-t csak haszonjárműként kínálja (nettó 7,15 millió Ft), a hasonló motoros Piaggio Porter NP6 (6,73 millió Ft) pedig eleve munkára, kisteherautónak született. Köszönjük a figyelmet!Forrás: Origo