Elképesztő mutatvánnyal debütált az új Range Rover Sport - galéria

Forrás: Land Rover
1/33
Az új Range Rover Sport soha nem látott mutatvánnyal ünnepelte világpremierjét, elsőként kapaszkodva fel egy izlandi vízerőmű gátjának túlfolyó csatornáján 193 méter hosszanForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
2/33
A maga nemében a világ legnagyobbjának számító Kárahnjúkar gát 294 m hosszú túlfolyóján percenként 750 tonna víz zúdult aláForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
3/33
Jessica Hawkins, a James Bond filmek hivatalos autós kaszkadőre ült az új Range Rover Sport volánjánál a veszélyes mutatvány alattForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
4/33
Az új Range Rover Sport megjelenése könnyen összetéveszthető az elődével, pedig vadonatúj modellről van szó, ami a tavaly debütált, ötödik generációs Range Roveren alapulForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
5/33
Talán az új hátsó lámpákról a legkönnyebb felismerni az új generációt, és arról, hogy a csomagtérajtót teljes szélességében húzódó, Range Rover feliratos betét díszíti, ami miatt a rendszám a lökhárítóba költözöttForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
6/33
Sok jellegzetes részlete van a formának a rövid túlnyúlásoktól kezdve a letisztult orrkialakításon át az elöl és hátul egyaránt erősen döntött üvegfelületekig. Ezek a stíluselemek a RR Sport-védjegynek számítanakForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
7/33
A motorválaszték két plug-in hibrid modellből, több, lágy hibrid technológiával felszerelt, hathengeres benzin- és dízelmotorból, valamint egy BMW-eredetű, ikerturbós benzines V8-asból áll. A kínálat 2024-ben egy tisztán elektromos hajtású változattal bővül, ami a Land Rover első villanyautója leszForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
8/33
Az 530 lóerős, benzines, 4,4 literes BMW V8-assal hajtott csúcsverzió 4,5 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára. A hajtáslánc-kínálatot P400 néven egy lágy hibrid soros hathengeres benzinmotor, illetve D300 és D350 néven lágy hibrid hathengeres dízelmotorok teszik teljesséForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
9/33
A P510e plug-in hibrid verzió a háromliteres, hathengeres benzinmotort egy 143 lóerős villanymotorral, valamint egy 38,2 kWh kapacitású akkumulátorral kombinálja, a rendszerteljesítménye 510 lóerő. Mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsul 0-100 km/órára, tisztán elektromos hatótávolsága elméletben 113 kilométerForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
10/33
Az összkerék-kormányzás kis sebességnél az első kerekekkel ellentétes irányban, akár 7,3 fokkal fordítja el a hátsó kerekeket. Nagy sebességnél az első és hátsó kerekek azonos irányban fordulnak elForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
11/33
A lemezek síkjába simuló üvegfelületeknek, illetve ajtókilincseknek is köszönhető, hogy a légellenállási alaktényező mindössze 0,29-re csökkentForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
12/33
A Jaguar és a Land Rover (JLR) 2018 óta Magyarországon működő mérnöki központjában zajlott a Sport számos tervezési, illetve gyártáselőkészítési folyamataForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
13/33
Széria a nyolcfokozatú ZF automata sebességváltó, valamint intelligens összkerék-meghajtás. Utóbbi megérzi, ha a kerekek megcsúszása fenyeget, és úgy aktiválódik, hogy a lehető leghatékonyabb előrejutást biztosítsaForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
14/33
A 48V-os aktív oldaldőlés-szabályozó rendszer a korábbinál hatékonyabban akadályozza meg a karosszéria oldalirányú billenését, mert tengelyenként akár 1400 Nm-nyi erőt képes kifejteni a villanymotorok által feszített kanyarstabilizátorokkalForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
15/33
Az új adaptív off-road tempomat a talajviszonyoknak megfelelő, állandó sebességű haladást biztosít technikás körülmények között is. Négyféle komfortbeállítás választható; a rendszer ehhez igazítja a kocsi sebességét, így a vezetőnek csak a kormányzással kell foglalkozniaForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
16/33
Az új terepüzemmód-választó rendszer (Dynamic Response Pro) szorosan együttműködik az új generációs, szériában adott légrugózással, amely most először alkalmaz szabályozható kamratérfogatú légrugókatForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
17/33
A dupla szelepes adaptív lengéscsillapítók is mérséklik a nemkívánatos karosszéria-mozgásokat. A rendszer másodpercenként akár 500 alkalommal ellenőrzi a külső körülményeket. A kanyarstabilitás az összkerék-kormányzásnak, a fékvezérelt nyomatékvektor-szabályozásnak, valamint az elektronikus aktív differenciálműnek köszönhetően is javultForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
18/33
A digitális LED fényszórók a legkeskenyebb fényszórók, amelyek valaha egy Land Roveren voltak. Jellegzetes nappalifény-grafikával hívják fel a SUV-ra a figyelmetForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
19/33
Aktív zajcsillapítás funkció oltja ki az utastérbe beszűrődő út- és kerékzajt. A kerékdobokban elhelyezett mikrofonok és gyorsulásmérők ellenőrzik a belső térbe jutó zaj mértékét. Ezt követően processzorok számítják ki, milyen hanghullámokkal lehet kioltani ezeketForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
20/33
A Pivi Pro infotainment rendszer nagy felbontású, ívelt, 13,1 colos érintőképernyőt kapott. A navigációs rendszertől kezdve a médialejátszón át a járműbeállításokig minden erről szabályozható, az oprendszer képes megtanulni a felhasználó szokásaitForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
21/33
A Pivi Pro képernyője rezgéssel ad visszajelzést a felhasználónak a sikeres parancsokról. Ennek köszönhetően a vezetőnek ritkábban kell levennie a tekintetét az útrólForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
22/33
A középső érintőképernyő mellett még egy 13,7 colos digitális műszerfal is található az utastérben, ami szabadon konfigurálhatóForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
23/33
A P440e plug-in hibrid 440 lóerős rendszerteljesítményt biztosít, a P510e-ével megegyező, 113 km-es elektromos hatótávolság mellett. Mindössze 5,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órátForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
24/33
Virtuálisan eltűntethető a kocsi orra, ami terepen hasznosForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
25/33
A Terrain Response 2 rendszer automatikusan felismeri a talaj, illetve a terep minőségét, és úgy módosítja a futómű beállításait, hogy az a lehető legjobban tudjon megbirkózni az adott helyzettel. A módosításokról az érintőképernyőn tájékoztatja a vezetőtForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
26/33
Az utastéri légtisztító rendszer a PM2.5 szűrővel és a "nanoe X\" technológiával jelentősen csökkenti a kellemetlen szagok, baktériumok és allergén anyagok előfordulását, beleértve a SARS-CoV-2 vírust is. Az utasok akár indulás előtt, akár menet közben megtisztíthatják a levegőt a szén-dioxidtól, ami segít a vezetőnek megőrizni az éberségétForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
27/33
A 22 irányban elektromosan mozgatható, fűthető és szellőztethető, memóriás első ülések kényelmét masszázsfunkció, valamint oldaltámaszos fejtámlák fokozzákForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
28/33
Nincs hétszemélyes változata, de hátul a lábtér 31, a térdhely 20 mm-rel nőtt a 75 mm-rel nagyobb tengelytávnak köszönhetőenForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
29/33
A digitális belső tükörrel mindig jó a kilátás hátraForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
30/33
Még konnektor is van a plug-in hibridben. A feláras Meridian audiorendszer 29 hangszóró, egy mélynyomó és egy 1430 wattos erősítő segítségével teremt telt hangzást. A fejtámaszokba is beépítettek négy hangszórótForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
31/33
Kívülről távirányítható parkolás közbenForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
32/33
Szénszálbetétek a 22 colos felnikenForrás: Land Rover
Forrás: Land Rover
33/33
A többféle fémből felépülő, rugalmas jármű platform architektúra (MLA-Flex) az előző generációs Range Rover Sportnál 35 százalékkal nagyobb torziós merevséget eredményezForrás: Land Rover