Cupra Born (2022) teszt galéria

Forrás: Ruschel Zoltán
1/32
Sokkal sportosabb, látványosabb és íveltebb a Born orra a Volkswagen ID.3-hoz képestForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
2/32
A lámpák felett szinte kiköpött ID.3, alatta viszont egész másForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
3/32
Minimum 18 colos könnyűfém felnik vannak a Cupra Born alatt, a tesztautón lévő 19 colosak már felárasak, kapható 20 colos isForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
4/32
A C-oszlop dekorációs burkolata nem matrica, hanem tényleg 3D-s műanyag elem. Gyakorlati szerepe nincs, csak a látványt fokozzaForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
5/32
Full LED-es, de nem mátrix fényszórók járnak a Bornhoz. Az automata távfény gyorsan működik és kifejezetten jól világít. Városban statikus kanyarfény is vanForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
6/32
Még az oldalsó, alsó műanyagozást is megbolondították, távolról szárnynak tűnő ívek vannak rajtaForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
7/32
Több ponton is változott a belseje, mégpedig a „népautóhoz” képest az előnyére, a Born izgalmasabb benyomást kelt. Belülre is bőven jutott a bronz dekorációbólForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
8/32
A változások egyike a módosított középkonzol: az elhúzható roló alatt tárolórekesz és két pohártartó rejtőzikForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
9/32
Látványra és kényelemre sem rosszak az alcantara kárpitozású, integrált fejtámlás sportülések. Tesztautónkban elektromos állítás, combtámasz és masszázs is voltForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
10/32
Csak az első ajtókra jutott némi kárpit, a műanyagok szinte mindenhol kőkemények, de szebb a felületük az ID.3-hoz képestForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
11/32
Megmaradt a négy helyett két darab elektromos ablakemelő kapcsoló az ajtón, ami nagyon zavaró. Akárcsak az, hogy tükörállítás közben a környező érintős gombokat akaratlanul is megnyomhatjukForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
12/32
Bőven van hely a hátsó ülésen, a fejtér a lejtős tető ellenére is elfogadható. Sík a padló, a hátsó szélső támláknak is van némi oldaltartásaForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
13/32
Ez is a MEB paltformra épül, a tengelytáv 2766 mmForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
14/32
Erős élekkel és csőrszerű, morcos arcával mindenhol feltűnést kelt, amit a bronz dekorbetétek csak fokoznakForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
15/32
A Volkswagen zwickaui gyárában készülForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
16/32
Sötétben remekül néz ki a fénycsíkkal összekötött hátsó lámpa. Érdekesség, hogy kizárólag itt tűnik fel az autó típusneve, máshol nemForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
17/32
Ez a márka első elektromos autójaForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
18/32
A lökhárító nagy részén a légbeömlők be vannak falazvaForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
19/32
Remek fogása van a sportos, csapott aljú, lyuggatott bőrrel bevont kormánynak. Az érintős gombok használata azonban nem a legjobbForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
20/32
A kormányoszlopra szerelt, azzal együtt állítható kompakt műszeregység átlátható, a menetirány-választó billenőkapcsolója is kézre esikForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
21/32
12 colos a központi érintőkijelző, és új szoftver fut rajta. Jobban kezelhető, mint a korábbi verziók, de a sebességén még lenne mit javítani. A hőmérséklet- és hangerőszabályzó érintősáv itt sincs kivilágítvaForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
22/32
Elég jól kitömték a gépészettel a Born tömzsi orrát. Tároló itt nincs, viszont néhány helyen csúnya heggesztési varratok látszódnakForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
23/32
Igen, a Cupra Born is dobféket kap hátulra, de ez semmilyen hátránnyal nem jár, hiszen a hátra szerelt motor miatt nagyrészt villannyal lassítForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
24/32
Méretei gyakorlatilag egyeznek az ID.3-aséval, hiszen teljesen azonos platformra épül. Az 58 kWh-s akkumulátorral kicsivel 1,8 tonna alatti az önsúlyaForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
25/32
Jól mutat a hátsó lökhárító szürke betétje és látványos diffúzor kialakításaForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
26/32
Barcelona város egyik negyedéről (Eb Born) kapta a nevétForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
27/32
Jobb hátsó sárvédőjén található a töltőnyílás. A Type2/CCS csatlakozón váltóáramon 11, egyenáramon pedig 100 kW-ot képes felvenniForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
28/32
385 literes a csomagtér, van kivehető álpadló és sízsák is, elöl viszont nincs semmilyen tárolóForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
29/32
Kényelmesen elférnek a kábelek a padló alattForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
30/32
A szőnyeg hátsó részénél egy külön rekeszt alakítottak ki a defektjavítónak és a tartozékoknakForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
31/32
Háromféle teljesítménnyel (150, 204 és 231 lóerő) gyártjákForrás: Ruschel Zoltán
Forrás: Ruschel Zoltán
32/32
Hátulról és oldalról lehet a legjobban látni a Volkswagen rokonságot, az összhatás mégis minden szögből másForrás: Ruschel Zoltán