Magyarországon is bevezetik az MG autómárkát - galéria

Fotó: Csudai Sándor - Origo
1/20
Május 27-én, az Automobil és Tuning Show nyitónapján mutatták be először a sajtónak és a nagyközönségnek a Magyarországra érkező MG márka terveit, modellkínálatát és árait.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
2/20
Valójában nem teljesen ismeretlen nálunk az MG, hiszen az ezredforduló utáni években ezen a néven forgalmazták a Roverek sportosabb változatait, illetve az önálló, középmotoros TF roadstereket.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
3/20
Eredetileg 1924-ben alapították a Morris Garage céget, amely komoly versenysikereket ért el, és a nyitott kétüléses autók specialistája volt, de története során sok tulajdonosváltáson ért meg.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
4/20
Végül 2005-ben csődbe ment az MG-Rover Group, és 2007 óta az MG a SAIC (Shanghai Automotive Industry Corporation) tulajdona. Utóbbi Kína legnagyobb autógyártója, a VW és a GM régi partnere.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
5/20
A márka azóta sem hagyta el teljesen Angliát: egy időben (2016-ig) helyben szereltek össze néhány modellt, ma teljesen kínai ugyan a gyártás, de Longbridge-ben működik az európai fejlesztőközpont.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
6/20
Először Nyugat-Európa többi országában tért vissza az MG, most pedig a keleti régiók meghódítása van soron, amelyet magyarországi központból vezényelnek. A forgalmazás nálunk kezdődik először.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
7/20
A márka hazai importőrje a korábban Lada-képviseletet is ellátó Duna Autó Kft. új leányvállalata lett. Mint Markó Zoltán márkaigazgató elmondta, 3 százalékos piaci részesedés a csapat célkitűzése.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
8/20
15 tagú országos márkakereskedői hálózattal indul az értékesítés, az autókra pedig 7 év vagy 150 ezer kilométer garanciát adnak, amivel a megbízhatóságba vetett bizalmat szeretnék kiépíteni.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
9/20
Háromtagú lesz az induló modellpaletta, ami valójában egy kisméretű SUV-ot (kétféle hajtással) és egy kompaktot jelent. Utóbbi az EHS nevű plug-in hibrid crossover, jelenleg a márka csúcsmodellje.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
10/20
Másfél literes, turbós benzines plusz villanymotor mozgatja 258 lóerős rendszerteljesítménnyel, a mai uniós szabványok szerint 1,8 l/100 km-es átlagfogyasztással, tízfokozatú automataváltóval.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
11/20
Ezt a zöld rendszámos modellt a Citroën Aircross, az Opel Grandland és a Ford Kuga plug-in hibridek vetélytársának szánják, de azoknál másfél millióval olcsóbban, 14,69 millió forintos indulóáron.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
12/20
Egy számmal kisebb méretben egy villanyautót is piacra dobnak, hiszen más európai és kínai gyártókhoz hasonlóan az MG (illetve SAIC) ebbe az irányba fordította fő jövőbeni fejlesztéseit.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
13/20
A ZS EV kétféle akkuval (50 vagy 70 kWh) és hatótávval (320, illetve 440 kilométer) választható a Peugeot e-2008 és társai kihívójaként, gazdag felszereltséggel 11,99 millió forintos indulóártól.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
14/20
Egyelőre azonban természetesen nem ez, hanem a benzinmotoros ZS lesz a márka húzómodellje, amely lefalazott helyett hagyományos hűtőmaszkot kap, és tavaly esett át ráncfelvarráson.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
15/20
Ez a kisméretű SUV az ígéretek szerint riválisainál tágasabb utasteret kínál, amit remélhetőleg később teszten tudunk megvizsgálni, a csomagtartója 448 literes, és 1,2 m2-es napfénytetővel is kérhető.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
16/20
Kétféle motorból lehet választani, az alapkivitelt 1,5-ös, négyhengeres, szívó benzines hajtja 106 lóerővel, míg a drágább kivitelbe 1,0 literes, turbós, direktbefecskendezéses sorhármast szerelnek.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
17/20
Utóbbi 5 lóerővel és ami feltűnőbb, 19 Nm-rel több nyomatékot mozgósít, de a várakozások szerint a flotta- és magánvásárlók többségének is inkább a kevésbé komplex szívómotor lesz szimpatikus.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
18/20
Ennél a modellnél a hasonlóan felszerelt Suzuki Vitara GL+, Hyundai Kona Comfort és Renault Captur szinte alá igyekeztek igazítani az alapárat, ami az 1,5-ös kivitelnél 6,39 millió forintot jelent.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
19/20
Kiviteltől függően 10,1 colos érintőképernyő, 360 fokos kamerarendszer, esőérzékelő, navigáció és sok más extra lehet a fedélzeten, a szervizintervallum 12 hónap, illetve 24 ezer kilométer.Fotó: Csudai Sándor - Origo
Fotó: Csudai Sándor - Origo
20/20
Ősztől bővülni fog a márka kínálata, megjelenik a korábban bemutatott EHS belső égésű motoros változata, a HS, illetve a piacon igazi kuriózumként érkezik egy elektromos kombi, az MG5 EV.Fotó: Csudai Sándor - Origo